קציצות טונה ברוטב עבור ילדים

אין הורה שלא דואג לילד שלו. אין מה לעשות, נועדנו להיות כאלה. אנחנו רוצים את ההכי טוב בשבילם, ואם צריך – נוריד להם גם את הירח. אלא שבתחומים מסוימים – כמו התזונה – משהו מתפספס לנו.

את הדבר הזה הם לא אוהבים, על השני הם אומרים איכסה, ולפעמים הם לא מסכימים בכלל לאכול. אז אנחנו מתחילים להתפשר, לעשות איתם דילים: "אם תאכל את זה, תקבל ממתק". או גרוע יותר, פשוט מוותרים ומזמינים אוכל מבחוץ.

רוצים לנסות את הפיתרון שלנו? ובכן, הוא די פשוט. להגיש להם מאכלים שהם לא יכולים לסרב להם. או במילים אחרות: דג טונה עם ערך תזונתי מעולה.

זה האינטרס שלנו שהילדים יתרגלו לאכול מזון טבעי, מחסן ומקדם בריאות כבר מגיל צעיר. אם אנחנו לא נהיה אחראים לזה, אף אחד אחר לא יעשה את זה.

דווקא בזמנים כאלה חשוב לחזור למוכר והידוע, לאוכל שמאז ומתמיד היטיב עם הגוף והנפש שלנו.

לא משנה איך הבית שלכם מתנהל מבחינת תזונה. בין אם אתם מזמינים וולט כמה פעמים בשבוע, ומרבים לאכול ג'אנק פוד וממתקים ובין אם לא – תוכלו למצוא במאמר הזה ערך.

אנחנו מאמינים ששינויים צריכים להתבצע בצעדים קטנים. אין צורך לעשות מהלכים קיצוניים. בדבר אחד אנחנו בטוחים, אם תתמידו לשלב מזונות עשירים בחלבון בתפריט השבועי של הילדים שלכם בהדרגה, בסוף גם הרגלי האכילה וההעדפות שלהם ישתנו.

אז למה שלא פשוט נתחיל?

היתרונות הבריאותיים של טונה לילדים

הטונה מכילה כמה חומרים הכרחיים לשמירה על התפקוד התקין של המערכות השונות והבריאות הכללית של הגוף:

חלבונים טבעיים- תורמים להתפתחות השרירים, מרכיבים הורמונים, נוגדנים של מערכת החיסון ואנזימים (זרזי תהליכים). מהווים מקור אנרגיה חלופי ומעודדים הרגשת שובע לאורך זמן.

וויטמין 12B- טונה נכללת ברשימת מזונות עשירים ב-12B. וויטמין שהגוף שלנו לא יודע לייצר, אלא צריך לקבל דרך המזון שאנחנו אוכלים. מסייע בתהליך יצירת תאי דם אדומים (שאחראים להוביל את מולקולות החמצן לכל הגוף), ועוזר לשמור על התפקוד התקין של המערכת העצבית.

מחסור בויטמין יכול לעורר סימפטומים כמו עייפות, חולשה ומצב רוח ירוד.

אומגה 3- קבוצת חומצות שומן עם תועלת בריאותית שנקשרת להפחתת הסיכון לחלות בסוגים שונים של סרטן ומחלות לב וכלי דם. היא נקשרה גם לשיפור מצבי רוח אצל ילדים ולעידוד יכולות למידה (תקף גם לגבי ילדים עם הפרעות קשב).

אם אתם מחפשים מאכלים עם ברזל עבור הילד שלכם, תשמחו לגלות שהטונה מכילה גם את החומר הזה. יש בגופנו סה"כ 5 גרם של ברזל שאחראי לקשור את מולקולות החמצן שתאי הדם האדומים מובילים לכל תא בגוף.

מחסור בברזל אצל ילדים מוביל לאנמיה

סלניום- נוגד חמצון שמונע מחלות ומאט את קצב ההזדקנות.

מגנזיום- מינרל חשוב שמסייע בתהליכים של כמה מערכות: הלב וכלי הדם, עצמות, שרירים ועצבים.

ויטמין D- משפר פעילות של המערכת החיסונית ומסייע לשמור על העצמות בריאות וחזקות.

מתכון בריא וטעים לקטנים

תנו לנו לנחש, המידע שקיבלתם עכשיו מעודד אתכם לעשות איזושהי פעולה עבור הבריאות של הילדים שלכם. אם ככה, למה שלא תנסו לבשל להם ארוחה טעימה ומזינה?

אז הנה החלק המעשי של המאמר – מתכון להכנת קציצות טונה ברוטב.

ואם כבר דיברנו על ערך תזונתי למעלה, דעו שכל קציצה מכילה כ-70 קלוריות ולכן מתאימה גם לתפריט דיאטטי.

אז המרכיבים שלנו הם: 3 פחיות טונה בשמן, 2 ביצים, 2 גזרים קלופים, 2 בצלים קצוצים, 4 כפות פירורי לחם, כף קטשופ מופחת סוכר, כף רוטב צ'ילי מתוק, 3 כפיות סויה, עלי פטרוזיליה טרייה.

אופן ההכנה: עבדו את כל המצרכים במעבד במהירות גבוהה, השרו את התערובת במקרר למשך שעתיים, בסוף הזמן צרו מהתערובת כדורים קטנים ואפו בתנור על 180 מעלות עד שהקציצות מקבלות גוון זהב.

אנחנו מזמינים אתכם להמשיך לגלוש באתר, תוכלו למצוא איזור שמיועד אך ורק למתכונים טעימים ובריאים – כריכים, סלטים, פסטות, מק אנד צ'יז, פשטידות. כל מה שנשאר לכם לעשות זה רק לבחור ולנסות (ולעדכן אותנו איך יצא כמובן).

שתף
אזור ראשי, לקיצור דרך לחצ/י כפתור ALT + x