סטאר טונה 

מגוון מוצרים

Untitled-10

דג טונה – ערך תזונתי גבוה

כמעט בכל בית נוהגים להגיש טונה בצורות שונות. בכריכים, בסלטים, בתוספת סלט ביצים או בקציצות (מטוגנות או אפויות). תזונה נכונה הינה בעלת חשיבות עליונה עבורנו ועבור ילדנו, לכן, חשוב להכיר את המשמעות של דג טונה – ערך תזונתי. אילו ערכים תזונתיים תמצאו בטונה החביבה עליכם? אתם מוזמנים לקרוא ולהחכים.

 

בזכות העובדה כי ניתן לשווק טונה בקופסאות שימורים, ניתן להימנע מהוספת חומרים משמרים הדרושים להארכת חיי מדף. דבר זה מעלה, ללא ספק, את הערך התזונתי של המוצר. דווקא בדגמים שלא נמכרים בשימורים, עשוי להיות מרכיב משמעותי של חומר משמר.

 

חשוב אף יותר: מרכיב מאוד משמעותי שיש בטונה, הינו חלבון. זהו חלבון איכותי ובריא, שמקנה למנת הדג הזאת ערך תזונתי מאוד גבוה. הוא חשוב לשרירים, טוב מאוד לילדים ונוער שגופם גדל וחשוב בעצם לכולנו. מי שעוסק בספורט, מומלץ לצרוך טונה בכמות יחסית מרובה (במיוחד לחובבי חדר הכושר).

 

מבחינת פחמימות, הבשורה הטובה היא כי בטונה יש כמות אפסית, אם בכלל, של פחמימות. בחלק מהסוגים אין פחמימות כלל ובחלק מהסוגים יש כמות זניחה ביותר. גם כמות הכולסטרול מתונה יחסית אך אין להגזים, במסגרת תזונה בריאה.

 

כאשר רוצים טונה עם מקסימום חלבון ומינימום שומן, אפשר להעדיף שימורי טונה במים. יש לשים לב שאם מדובר במי מלח, יש קצת יותר נתרן. למי שבריאותו תקינה, אין בכך כל בעיה. לאנשים הסובלים מלחץ דם גבוה, עדיף לצרוך במתינות ובהחלט יש מקום להעדיף טונה בשמן. בטונה יש גם ברזל, שהינו חשוב ביותר. אך חשוב אפילו יותר לציין כי ישנה תכולה יפה של חומצות שומן בריאות, מסוג אומגה 3.

 

ומה לגבי קלוריות בטונה: כמובן יש להיות ערים לעובדה שטונה משווקת בשתי צורות עיקריות. ישנה טונה בשמן ויש גם טונה במים. מטבע הדברים, יש יותר קלוריות בטונה שמוגשת בשמן לעומת טונה שמוגשת במים. ההבדל בקלוריות יכול להגיע ל-50 אחוז, כאשר הטונה במים מכילה הרבה פחות קלוריות. בשורה התחתונה, נטו, סך הקלוריות, פחות מ-50 קלוריות ל-100 גרם דג.

אזור ראשי, לקיצור דרך לחצ/י כפתור ALT + x