mix_to_go_2_banner_website_in

נעים להכיר – סלניום!

רבים יודעים שהטונה בריאה כי היא מכילה חלבון מלא ואיכותי, דלה בשומן, עשירה בוויטמינים ומינרלים רבים כמו ברזל, אבץ, ו- 12B,  ומכילה חומצות שומן אומגה 3. אבל לא רבים יודעים שטונה בקופסה היא מזון עשיר מאד בסלניום!

מיהו הסלניום?

הסלניום הוא אנטיאוקסידנט (נוגד חימצון) שמנטרל את השפעתם המזיקה של  תהליכי החימצון בגוף שגורמים לתהליכי הזדקנות, דלקות ומחלות שונות.

הסלניום ידוע גם ביכולתו להיקשר למתכות רעילות ולנטרל את השפעתן המזיקה וקיימת תאוריה לפיה רב דגי האוקיינוס (למעט חלק מהדגים המאוד גדולים כגון כריש או לוויתן) מכילים סלניום אשר קושר אליו את הכספית ובכך מונע את פעילותה המזיקה.
לפי תאוריה זו אין מקום לחששות של אנשים מנוכחות כספית בדגים כל עוד ריכוז הסלניום בהם גדול יותר.
ואכן ההמלצות של משרד הבריאות לא ממליצות להגביל צריכת דגים באופן כללי אלא להעשיר את התפריט בדגים במסגרת תפריט מאוזן ולהנות לאורך השבוע. כל עוד שומרים על איזון וגיוון, אין בעיה לאכול דגים ללא כל הגבלה. 

טונה היא אחד המזונות העשירים ביותר לסלניום במזון.
טונה סטארקיסט מכילה סלניום בריכוז גבוה מאוד:
100 גר' טונה סטארקיסט בשמן מכילה כפי 2 מההמלצות היומיות לצריכת סלניום למבוגרים!

עוד כדאי לדעת על טונה סטארקיסט שבנוסף לכך שהיא מכילה כמויות משמעותיות של סלניום ורכיבי תזונה רבים חשובים ם מכילה שפע של רכיבי תזונה חשובים אחרים, היא לא מכילה חומרים משמרים ושומרת על רב הערכים התזונתיים כשל הדג הטרי.  אם נוסיף לכך את קלות ונוחות צריכתה, הרי שנקבל מזון בעל תרומה גדולה לתזונה מאוזנת ובריאה.

כתבות נוספות

אזור ראשי, לקיצור דרך לחצ/י כפתור ALT + x