mix_to_go_2_banner_website_in

אומגה 3 – קסם של חומצת שומן

כשאומרים אומגה 3 האסוציאציה שתעלה לנו בראש הרבה פעמים תהיה – דגים!
ואכן אומגה 3 היא אחד הרכיבים המשמעותיים כשבאים לדבר על דגים ועל יתרונותיהם התזונתיים והבריאותיים הידועים והמוכרים.

תועלתם הבריאותית של חומצות שומן מסוג אומגה 3 נחקרה וממשיכה להיחקר בתחומים רבים כגון: מחלות לב וכלי דם, דלקות שונות, מצב רוח או התפתחות קוגניטיבית של עוברים (כשהאם בהריון צורכת אותה) וילודים (כשהאם המניקה צורכת אותה או בהמשך הילדים עצמם).

ההשפעה על המח וההתפתחות הקוגניטיבית נובעת בין השאר מהעובדה שהמח מורכב ברובו משומן והן מהוות מרכיב משמעותי מאותם שומנים בהרכבו. מלבד זאת נמצא במחקרים שיש להן השפעה על תפקודי העברת המידע במח ולכן ישפיעו על הקוגניציה, יכולות הלמידה ומנת המשכל. נמצא גם שכשהן לא נצרכו במידה מספקת, התפתחות המח והתפקוד הקוגניטיבי נפגעו. קיימים גם מחקרים שמראים שאצל ילדים שאובחנו עם הפרעות קשב וריכוז, היה ריכוז אומגה 3 בדם נמוך יותר מאשר אצל ילדים שלא אובחנו עם הפרעות קשב וריכוז, וכשהוסיפו להם אומגה 3 נמצא שיפור משמעותי בקשב ובלמידה במספר תחומים.

אומגה 3 בתזונה

ניתן להשיג במזון אומגה 3 במקורות מהצומח (אומגה 3 מסוג ALA) כגון בזרעי פשתן, זרעי צ'יה, אגוזי מלך או סויה, או במקורות מהחי (אומגה 3 מסוג DHA ו- EPA  שאותן הגוף מנצל יותר ביעילות) כגון דגי סלמון, הליבוט, מקרל, סרדינים, טונה או דגי בריכות כגון  .

כחלק מהתזונה הים תיכונית המומלצת כתזונה המיטיבה ביותר ע"י משרד הבריאות, מומלץ לצרוך דגים בצורה מגוונת כחלק מתפריט מאוזן ובריא ויש לכך חשיבות רבה במיוחד עבור נשים בהריון, מניקות וילדים.

טונה סטארקיסט מכילה שפע של רכיבים החיוניים לגדילה והתפתחות: היא מכילה את אותן חומצות שומן מצוינות מסוג אומגה 3 (155-200 מ"ג ל- 100 גרם טונה) , עשירה בחלבון איכותי החשוב לגדילה ומהווה מקור טוב לויטמינים ומינרלים רבים.

היתרון בהשגת חומצות שומן מסוג אומגה 3 דווקא מטונה סטארקיסט, הוא בזמינות ובקלות של השגתן. טונה סטארקיסט היא דג לכל דבר, ואינה דורשת הכנה או תכנון מוקדם לפני אכילתה ובכך מאפשר להגביר את צריכת אותן חומצות שומן בתפריט בנוחות ובקלות גם למי שלא מורגל או אוהב להכין דגים או עבור ילדים בזכות זה שהיא לא נראית ולא מריחה כמו דג.

כתבות נוספות

אזור ראשי, לקיצור דרך לחצ/י כפתור ALT + x