mix_to_go_2_banner_website_in

מגנזיום – מה חשיבותו והאם אנחנו צורכים מספיק ממנו

מגנזיום – מה חשיבותו והאם אנחנו צורכים מספיק ממנו

 מגנזיום הוא מינרל חיוני הממלא תפקיד קריטי בגוף האדם.
הוא נמצא בכמות גדולה ביחס למינרלים אחרים בתאי הגוף וחיוני לתפקוד תקין של הרבה מערכות בגוף כגון מערכת הלב וכלי הדם, או מערכת העצבים, העצמות והשרירים ויכול לסייע לשמירה על תפקוד שרירים תקין ואף לתרום להתאוששות השרירים לאחר מאמץ.

במספר מחקרים שהעריכו את הקשר בין סטטוס המגנזיום בגוף לביצועים בפעילות גופנית נמצא כי הצורך במגנזיום גדל ככל שרמת הפעילות הגופנית של אנשים עלתה ושהוא יכול לסייע להתאוששות רקמת השריר לאחר מאמץ. המנגנון המשוער דרכו המגנזיום יכול לסייע להתאוששות רקמת השריר לאחר מאמץ הוא שהמגנזיום שומר על גלוקוז בפלסמה ברמה גבוהה יחסית לאחר פעילות גופנית.

כמה מגנזיום צריך ביום?

מבוגרים צריכים בין  310 – 420 מ"ג מגנזיום ליום.

בעקבות התפלת המים בישראל, נגרמת הפחתה משמעותית של מגנזיום במי השתיה שלנו שהיוו מקור חשוב לאספקת המגנזיום בתזונת התושבים ובעקבות כך נצפתה עליה בתחלואה ובתמותה ממחלות לב וכלי דם.

טרום ההתפלה ריכוז המגנזיום הממוצע במים היה 30 מ"ג לליטר ועד שיפעלו להחזרת המגנזיום למים באופן מלאכותי, יש יתרון בקבלת כל מ"ג מגנזיום מכל מזון אפשרי.

המקורות העיקריים למגנזיום במזון הם ירקות (בעיקר ירקות עליים ירוקים), קטניות, אגוזים, זרעים, ודגנים מלאים.

מזונות מהחי אמנם אינם מכילים הרבה מגנזיום, אולם היות והם נאכלים כמקור לחלבון ובחלקם אף כחלק מההמלצות לתזונה ים תיכונית (כגון טונה בקופסה), גם תכולת המגנזיום שבהם תתרום להשגת סך תכולת המגנזיום היומית המומלצת שכ"כ חשוב להשיג.

 

לדוגמא:
100 גר' טונה סטארקיסט בשמן תכיל 36 מ"ג מגנזיום שזאת בערך כמות המגנזיום שהייתה בליטר מים טרום ההתפלה.

 

עוד כדאי לדעת על טונה סטארקיסט שבנוסף לכך, היא גם מכילה שפע של רכיבי תזונה חשובים אחרים כגון ויטמינים מקבוצה B, ברזל, אבץ, סלניום וחומצות שומן אומגה 3, היא לא מכילה חומרים משמרים ושומרת על רב הערכים התזונתיים כשל הדג הטרי.  אם נוסיף לכך את קלות ונוחות צריכתה, הרי שנקבל מזון בעל תרומה גדולה לתזונה מאוזנת ובריאה.

סדרת סטארקיסט TO GO מורכבת מ-6 מוצרים המהווים נשנוש בריא 'על הדרך' או ארוחה מזינה לאחר אימון המכילים בין 18-24 גרם חלבון טבעי ומגנזיום אשר יכול לתרום להתאוששות השרירים. המוצרים מגיעים באריזה חדשנית עם פתיחת פיל-אוף קלה לפתיחה ומזלג המיועד לאכילה בכל עת ובכל מקום. בנוסף, אין צורך בסינון השמן, רק לפתוח ולאכול!

כתבות נוספות

אזור ראשי, לקיצור דרך לחצ/י כפתור ALT + x