חסר לילדכם ברזל? תכינו לו את המאכלים הבאים

לא מעט ילדים סובלים ממחסור בברזל, מה שיכול להוביל להתפתחות תופעות לוואי פיזיות ונפשיות. אבל לפעמים, אפילו סלט טונה וביצים קטן יכול לעשות את כל ההבדל.

בעולם שאנחנו חיים בו, קל לגשת לפיתרון הקל (נו, בגלל זה הוא קל). ובמקרה הזה, מדובר בתוספי תזונה וכדורים. הרבה יותר קשה לעודד שינוי הרגלים ולעשות מהפך. ברוב המקרים של חוסרים בגוף, הדבר נובע מתזונה לקויה. ולכן הפיתרון האידאלי יהיה לשדרג את התפריט השבועי.

במאמר הזה נדבר על החשיבות של הברזל והוויטמינים הנוספים, וניתן לכם שלושה מתכונים טעימים שתוכלו להכין לילד עוד היום. שנתחיל?

לתת לילד מאכלים עם ברזל וויטמינים נוספים

הברזל משחק תפקיד חשוב בגופנו: הוא נישא על ידי תאי הדם האדומים, וקושר אליו מולקולות חמצן. הוא מרכיב קריטי בתהליך אספקת החמצן לכל תאי הגוף!

לא סתם אנמיה, או חוסר בברזל מובילים לתחושת עייפות מתמדת. כל תא ותא בגוף זקוק לחמצן כדי לתפקד, לגדול ולהתפתח.

במצבים כאלה, אחת ההמלצות שלנו היא להוסיף לתפריט מאכלים עשירים בברזל. מוס טונה למשל, יכול להיות אחלה תוספת. אבל האמת היא שזה לא משנה באיזו תצורה – הטונה תזין את גוף ילדכם במגוון מרכיבים חשובים.

היא מכילה: 12B, אומגה 3, סלניום, מגנזיום, ויטמין D, חלבון טבעי. כל כך הרבה וויטמינים וחומרים שיספקו לגוף את כל מה שהוא צריך (יש באתר לא מעט מאמרים שמרחיבים על כל מרכיב בפירוט).

ועכשיו, אחרי שדיברנו על החשיבות, הגיע הזמן לעבור לפרקטיקה.

3 מתכונים שאפשר להכין לילדים בבית

פסטה עם טונה– ספגטי עגבניות מיובשות וטונה בשמן.

מצרכים: 400 גרם ספגטי, קופסת טונה מסוננת (סטארקיסט בשמן זית), שלוש שיני שום טרי כתושות, שלוש כפות של עגבניות מיובשות (פרוסות דק), ארבע כפות עירית, ארבע כפות סלרי, ארבע כפות רוטב סויה, שתי כפות לימון כבוש, ארבע כפות שמן זית (מומלץ להשתמש בשמן המסונן מהפחית), מיץ חצי לימון.

אופן ההכנה :מבשלים את הספגטי במים חמים ומעט מלח, מחממים את השמן במחבת גדולה, מוסיפים שום (שימו לב לא לשרוף אותו), לאחר מכן מוסיפים את כל המרכיבים הנוספים (למעט הספגטי, הסויה, מיץ הלימון והטונה). ערבבו הכל יחד על האש, כבו אותה, ולאחר מכן הוסיפו את הפסטה, הטונה, הסויה, והלימון. ערבבו ובתיאבון!

סלט טונה מעולה– טונה, בורגול ועדשים.

מצרכים: קופסת סטארקיסט בשמן זית, שתי כוסות בורגול (להשרות במים חמים), כוס עדשים חומות, שלוש כפות שמן (קנולה או זית), שני בצלים חתוכים, שני גזרים מקולפים, שלוש כוסות מים רותחים, פלפל, מלח וכמון (לפי הטעם).

אופן ההכנה: משרים את הבורגול במים חמים למשך שעה, לאחר מכן שוטפים ומסננים היטב. מטגנים הבצלים עד הזהבה, לאחר מכן מוסיפים למחבת את העדשים יחד עם המים. מרתיחים, מוסיפים תיבול לפי הטעם ומנמיכים את האש. מבשלים למשך חצי שעה, מוסיפים את הבורגול והגזר ומערבבים היטב. משאירים את הסיר מכוסה לעשר דקות, מוסיפים את הטונה ונותנים ערבוב אחרון.

קציצות טונה ברוטב– קציצות טונה מרוקאיות ברוטב אדום.

מצרכים: 4 קופסאות סטארקיסט חריפות ומסוננות, 200 ג' סולת, ארבע כפות קמח, ארבע כפות שמן (זית או קנולה), ארבע ביצים, פטרוזיליה קצוצה, כוסברה קצוצה, חמש עגבניות, שלושה פלפלים ירוקים, פלפל חריף אחד, ראש שום אחד, ותבלינים (פפריקה חריפה ומתוקה, כורכום ומלח).

אופן ההכנה: ערבבו בקערה את הטונה, הסולת, הקמח, הביצים והפטרוזיליה, תבלו לפי הטעם והניחו את הקערה לשעה. חממו את השמן בסיר שטוח, טגנו את השום יחד עם הירקות והתבלינים, בשלו על אש נמוכה למשך 30 דקות. הרימו את המכסה והוסיפו קצת מים חמים (שחקו עם הכמות לפי ההעדפה שלכם לסמיכות הרוטב).

גשו ליצור כדורים מתערובת הטונה, הניחו אותם בזהירות בסיר, כסו ובשלו על אש נמוכה למשך בערך שישים דקות. שימו לב שהרוטב צריך לכסות לפחות שמונים אחוז מגובה הקציצות.

ניתן להגיש את הקציצות עם מנת פחמימה בצד כמו אורז או קוסקוס.

סטארקיסט תמיד כאן כדי להבטיח שהילדים שלנו יגדלו להיות חזקים ובריאים. תוכלו למצוא באתר מתכונים שונים למאפים, סלט ביצים טונה, פסטות, כריכים, מק אנד צ'יז, ומה שלא תרצו. כולם קלים להכנה, מזינים ובעיקר טעימים!

שתף
אזור ראשי, לקיצור דרך לחצ/י כפתור ALT + x