החשיבות בשילוב טונה כחלק מתזונה בדיאטה

דיאטה לירידה במשקל מלווה אנשים רבים לאורך החיים. אך חשוב לדעת שגם בתזונה דיאטטית, אסור לוותר על כל הערכים התזונתיים החשובים לנו. נמצא כי במהלך הדיאטה יש הסבורים כי צריך להימנע מצריכת דגים או לוותר על מזונות עשירים בחלבון. לא רק שזו תפיסה שגויה, לעיתים ההפך הוא הנכון. בשורות הבאות נסביר על היתרונות הבריאותיים שתוכלו למצוא בדג הטונה. נסביר מדוע לא כדאי לוותר על כך ולמה מומלץ לשלב זאת כחלק מהתזונה הנבונה, גם במהלך דיאטת הרזיה.

גם חלבונים וגם ברזל

אם אתם מרגישים עייפות רבה כתוצאה מדיאטה, יכול מאוד להיות שאתם סובלים מחוסר דם (אנמיה). אם הדיאטה שלכם או שלכן לא כוללת מספיק מאכלים שמכילים ברזל או שאתם לא מקפידים על אכילת מזונות עשירים בB12, התוצאות לא מאחרות לבוא. אנמיה באה לידי ביטוי בעור חיוור, עייפות, חולשה, עצבנות ולפעמים אף קוצר נשימה. מאכלים מן החי, לרבות דגים, נחשבים לעשירים בברזל. למעשה פה בדיוק יש שתי יתרונות חשובים לשילוב של הדג הזה, בתזונה שלכם.

הן טונה טרייה והן טונה בשימורים, עשירה בחלבונים ומכילה ברזל. היא שייכת לסוג של מאכלים עם ברזל, שידועים בספיגת הברזל הטובה שלהם. חשוב לא פחות, זהו מקור לתכולה עשירה בחלבונים. כעשרים עד שלושים אחוז מהדג הזה הם חלבון נקי. מכיוון שאנו זקוקים להרבה חלבון לרקמות הגוף ואף לשלמות מערכת החיסון, זהו פתרון נהדר לדיאטה. ניתן להחליף מנה של בשר שמן במנה של דג זה, שהוא דל שומן ולכן גם דיאטטי. אגב, מבחינה תזונתית אין הבדל בין חלבונים שמקורם בדג משימורים לבין חלבונים שמקורם בדג טרי. הגוף לא מרגיש בהבדל והחלבון הוא אותו חלבון בריא (אותו דבר לגבי הברזל).

לחסוך על קלוריות בדיאטה בלי לוותר על הטעם

מבחינה תזונתית, טוב לדעת כי קלוריות בטונה זה ממש לא נורא כפי שחושבים. אם אתם רואים שעל קופסת השימורים יש תכולת שומן טיפה גבוהה, אתם כנראה לקחתם טונה בשמן. הדג עצמו מכיל רק מעט שומן ולכן תוכלו בזמן דיאטה לקחת טונה במים. על מנת שלא לוותר על הטעם האהוב, אפשר לשדרג את המנה עם עשבי תיבול. הם מקנים טעם מצוין ולא מעלים את כמות הקלוריות בארוחה בצורה משמעותית. ואם בכל זאת אתם רוצים מעט שמן, תוכלו לבחור שימורים בשמן זית איכותי. זה גם יותר טעים וגם יותר בריא.

ויש טונה לייט שמכילה רק 4% שומן ומהווה פשרה בין קלוריות לטעם.

הדג שתורם לתחושת השובע

יש עוד המון סיבות, למה לא לוותר על טונה בדיאטה. שימו לב לגבי ערכים תזונתיים בדג הטונה: זהו מקור מעולה לא רק לחלבונים אלא גם לחומצות שומן בריאות, אומגה 3. הכינוי העממי של המרכיב הזה הינו שמן דגים. זהו מרכיב תזונתי בריא, טוב ללב, מפחית דלקות טבעי ומחזק של מערכת החיסון. טונה מכילה גם מרכיבים נוגדי חמצון, מנטרלי רעלים חזקים ויש אומרים אפילו מאיטי תהליך הזדקנות.

אם זה לא מספיק, שימו לב כי יש מחקרים שמראים שטונה טובה מאוד למוח. תכולת הניאצין והויטמינים משפרת את תפקוד המוח, מנטרלת התנוונות ויכולה להקטין סיכון לדמנציה בגיל מבוגר. בילדים, זה חשוב להתפתחות המוח ומערכת העצבים. ולסיום, צריכה של טונה ביחד עם מאכלים נוספים כגון ירקות טריים או מאודים או פחמימות מלאות, נותנת תחושה טובה של שובע. אי לכך, זה יעזור לכל מי שבדיאטה, להפחית את תחושת הרעב שבין הארוחות. מחקר חדש גילה כי החלבון הטבעי מסייע לגוף להפריש חומרי שעוזרים לגוף להפחית את התשוקה לסוכרים ולפחמימות ריקות.

 

שתף
אזור ראשי, לקיצור דרך לחצ/י כפתור ALT + x