מזונות עשירים בחלבון

תזונה מאוזנת ובריאה צריכה לשים דגש על כלל המרכיבים התזונתיים שאנו מכניסים לגוף. תאכלו בריא – תהיו בריאים. לא תאכלו בריא – תרגישו את ההשפעה ההפוכה. אחד המרכיבים החיוניים ביותר, שנקראים גם אבות המזון, הוא לא פחות ולא יותר מאשר החלבון. אז הפעם לא נעסוק יותר מדי בויטמינים או במינרלים, עם כל הכבוד להם, אלא נדבר על חשיבות החלבונים ונכיר כמה וכמה מזונות עשירים בחלבון, שלא כדאי לוותר עליהם.

המאכלים שבונים את הגוף, פשוטו כמשמעו

בהמשך נציג כמה וכמה מאכלים עשירים בחלבון, אבל תחילה משהו עוד יותר בסיסי. מדוע בעצם זהו אחד המרכיבים התזונתיים הכי הכי חשובים? בראש ובראשונה, חלבונים הם אבני הבניין שבונים את גופנו. כמו שלא בונים בית בלי לבנים ומלט, לא בונים גוף ורקמות בלי חלבון. בלעדי זה, לא נוכל לבנות את השרירים והגוף ייחלש וילך. זו הסיבה לכך שכל אחד צריך לאכול חלבון אבל ככל שהגוף פעיל יותר, כך צריך לספק לו יותר מזה. אך גם מי שמנהל חיים לא כל כך פעילים (דבר שאנו ממליצים לשנות), חייב לצרוך אותו כדי להישמר מפני התדלדלות השרירים. אם אתם רוצים גוף חזק, בכל גיל, אתם צריכים להעניק לגוף את אבני הבניין ובשפע. אם אתם הורים לילדים, וודאו שהדיאטה המאוזנת שלכם מספקת את כל צרכי הגוף בחלבונים. גם תינוקות זקוקים לכך וגם מבוגרים שרוצים לשמור על גופם.

לראות את הבריאות בעיניים

חלבון מאפשר לגוף לקבל שפע של חומצות אמינו חיוניות. תזונת חלבונים שעשירה בכל חומצות האמינו שבונות את הגוף כוללת כמה שיותר חלבונים מלאים. במיוחד תזונה מהחי עשירה בסוג זה של חלבונים, כך למשל בשר, עוף ודגים. מכיוון שדגים ובמיוחד טונה נחשבים בריאים בהמון מובנים נוספים, הם מספקים גם אומגה 3 בשפע, השתדלו לשלב זאת בתזונה השבועית שלכם ושל בני ביתכם. מי שלא מקפיד לצרוך די והותר חלבונים, ייראה בסופו של דבר את ההשלכות בעיניים. השיער נראה פחות בריא ותתרחש נשירה מוגברת, הציפורניים יראו פגועות וייטו להיסדק, העור ייראה פחות זוהר ונוטה לקמטים. אז אם אתם רוצים להרגיש טוב וגם להיראות ולהרגיש בריאים, וודאו שאתם אוכלים הרבה חלבונים. לשרירים חזקים, לעור זוהר, לשיער וציפורניים וגוף בריא.

המאכלים הרצויים וגם כמה זה מספיק

בדגים ובדגנים מסוימים מרכיב החלבון בהחלט מודגש. כך, טונה ודגי ים בכלל מהווים בחירה טובה. הקשר בין טונה קלוריות מצביע על יתרון נוסף, משום שמדובר במאכל דל קלוריות אך עם שפע חלבון. בנוסף, טוב לשלב גם דגנים, כגון דגנים מלאים ועתירי בריאות, כגון כוסמת, לחם מקמח מלא, חיטה מלאה בכלל.

אבל כמה חלבון זה מספיק? לפי מדעי התזונה, אפשר לדעת כמה חלבון צריכים לאכול לפי משקל הגוף. לדוגמא, גבר במשקל 80 ק"ג צריך לספק לגופו כ-80 גרם חלבון בכל יום. אישה במשקל 65 ק"ג תצטרך כ-60 עד 65 גרם חלבון ביום. ספורטאים וילדים עשויים להזדקק לכמות שונה כמובן. כדי להבהיר זאת במונחי מזונות, שימו לב כי קופסת טונה מכילה כ-25 – 30 גרם חלבון. כלומר כחצי מכמות היומית הרצויה, בדרך כלל. מלבד הערך התזונתי של הטונה, שהופך אותה למזון מומלץ, יש עוד מזונות שתרצו לאכול כדי לספק חלבונים לגופכם. כך לדוגמא, ביצים וגבינות, מוצרי חלב וקטניות. בחומוס, בעדשים ושעועית החלבונים מצויים בכמות נאה מאוד. לסיום, נציין כי חומצות אמינו וחלבון יוצרים מערכת חיסונית חזקה, תורמים לבריאות הלב וחשובים לכולנו.

שתף
אזור ראשי, לקיצור דרך לחצ/י כפתור ALT + x