צריכה מומלצת של דגים

תזונה טובה מועילה לגוף בריא ולנפש בריאה. אם אתם חובבי דגים, אתם לא צריכים שנספר לכם עד כמה סושי או פילה טונה יכולים להיות טעימים. אבל כפי שחוזרים ואומרים מומחי התזונה והדיאטניות, גם דבר טוב לא אומר שצריך להגזים. בדגים אפשר למצוא ערכים תזונתיים נפלאים, אך במקביל טוב לדעת כמה זה מספיק וכמה זה יותר מדי. אחת ולתמיד – זה מה שכדאי לדעת.

למבוגרים מותר יותר

עבור נשים בהיריון, צריך להימנע מדג נא אך מותר בהחלט לצרוך דגים מבושלים או משימורים. שימו לב כי אין צורך להעביר בישול דג טונה, והוא מוכן וטוב לאכילה בכל גיל וגם בהיריון. ואלה הכללים לגבי כמויות הצריכה הטובות ברמה השבועית:

  1. עבור ילדים – שני מנות בשבוע של דג מועילים מאוד לבריאות. שימו לב שאומגה 3 ויתר חומצות השומן תורמות המון להתפתחות המוח ולמערכת העצבים.
  2. עבור נשים בהיריון – שתיים או 3 מנות דג בשבוע זו צריכה סבירה ביותר. אין צורך להימנע, אלא אם מדובר על דגים שלא בושלו קודם לכן.
  3. למבוגרים – צריכה שבועית מקובלת וטובה עומדת על כ-3 – 4 מנות דג בשבוע. אין צורך להפריז יותר מדי, מפני שהגוף שלנו זקוק למגוון מקורות מזינים.

גם טעים וגם חלבון

אחת הבעיות עם בשרים שמנים היא שמדובר על מזונות עשירים בחלבון אך גם עתירים בשומן שמעלה סיכון למחלות לב וכלי דם. אך שימו לב כי דגים טעימים מכילים הרבה פחות שומן ביחס לבשר שמן וכל זאת, ביחד עם תכולה מאוד יפה של חלבונים. חלבונים וחומצות אמינו בונים את הגוף ואת הרקמות השונות. אם אתם מבצעים עבודה מאומצת או עוסקים בספורט, אתם יכולים להרשות לעצמכם לאכול יותר דגים. הגוף שלכם, במקרה הזה, זקוק לתוספת חלבון זמין ואיכותי.

ישר מהים – בריאות ללב

דגים ומאכלי ים מסוימים בהחלט נמצאים בקטגוריה של מזונות עשירים ב b12. אבל כאשר אוכלים את הכמות המומלצת של דגים בכל שבוע, נהנים מהשפעה בריאותית לא פחות ראויה לציון. חומצות שומן אומגה 3 נמצאות בשפע בדגים וככל הנראה יש לכך קשר עם אריכות ימים ובריאות הלב. חובבי דגים נמצאים בסיכון נמוך להתקפי לב והם גם סובלים פחות ממחלות כגון שבץ. למעשה, אפילו אנשים שעברו אירוע לב מפיקים תועלת משינויי תזונה. דגים בכמות מומלצת מסייעים להפחתת כמות השומנים בדם ולהורדת רמת הכולסטרול. שימו לב שכדאי להקפיד כי חלק ממנות הדג שאתם צורכים באופן קבוע יהיו מדגים שאינם שומניים. זאת ועוד, אם אתם נהנים מקציצות טונה, תוכלו להיעזר בטריק הבא. העדיפו את הקציצות אפויות בתנור ולא מטוגנות. זה לא קשה להכנה, עוזר לשמור על המשקל ובריא וטוב לכלי הדם.

כדאי לגוון, לא רק בגלל הטעם

מומחי התזונה אחידים בדעתם כי טוב לאכול דגים, אך אין צורך ולא כדאי לאכול אותם על בסיס יומי. מספר פעמים לשבוע, זוהי בחירה תזונתית נבונה. יחד עם זאת, כדאי גם לגוון משום שלא כל הסוגים זהים, הן בטעם בהן בתכולת השומן ומרכיבים נוספים. בין הדגים שכדאי לצרוך בקביעות נזכיר את הסלמון ואת הטונה, הקרפיון והמקרלים. מקובל להניח כי דווקא הדגים הקטנים יחסית הם גם הבריאים יותר. הסיבה לכך היא שככל שהם גדולים יותר וחיים לאורך יותר שנים כך הם עלולים לספוח מרכיבים לא רצויים. ואם נוח לכם לדבר במשקל – כ-300 עד 350 גרם דגים לשבוע טובים לבריאותכם ומומלצים מאוד.

שתף
אזור ראשי, לקיצור דרך לחצ/י כפתור ALT + x