ערכים תזונתיים של דג הטונה

טונה היא מקור טוב למספר חומרים מזינים, החשובים לבריאות טובה.

למה כל כך חשוב לאכול טונה

באופן כללי, אכילת טונה כחלק מתזונה בריאה יכולה לספק מגוון יתרונות בריאותיים. יש בטונה ערך תזונתי גבוה, בתנאי שבוחרים בטונה איכותית. צריך להיות מודעים לצריכת הכספית שלכם, שכן טונה מחו"ל יכולה להכיל רמות גבוהות של כספית. זאת בניגוד לטונה המשווקת בדרך כלל בישראל.

חלק מהיתרונות של אכילת טונה כוללים:

  1. דג עשיר בחלבון: טונה היא מקור טוב לחלבון איכותי, החשוב לבנייה ולתיקון של רקמות, כמו גם לשמירה על מסת שריר.
  2. דג עשיר בחומצות שומן אומגה-3: טונה היא מקור טוב לחומצות שומן אומגה-3, שהוכחו כבעלות יתרונות בריאותיים רבים, כולל הפחתת דלקות ושיפור בריאות הלב.
  3. זהו מקור טוב לוויטמינים ומינרלים: טונה היא מקור טוב למספר ויטמינים ומינרלים, כולל ויטמין D, סלניום וויטמינים מקבוצת B.
  4. טונה דלה בקלוריות ובשומן: טונה דלה יחסית בקלוריות ובשומן, מה שהופך אותה לבחירה טובה עבור אנשים שמנסים לשמור את משקלם או להפחית במשקל.

האם זה בריא לאכול טונה

טונה יכולה להיות מזון שבריא מאוד לכלול בתזונה שלך. זהו מקור טוב של חלבון, חומצות שומן אומגה – 3, ומספר ויטמינים ומינרלים. זה גם שייך לקבוצה הבריאה של מאכלים עם ברזל, שכולנו זקוקים להם. למי שאוכל טונה שמקורה בדגים גדולים (נפוץ יותר בחו"ל) שימו לב לדבר הבא. באופן כללי, דגים גדולים יותר ובעלי תוחלת חיים ארוכה יותר נוטים להיות בעלי רמות גבוהות יותר של כספית, שכן היה להם יותר זמן לצבור את המתכת. כדי להפחית את הסיכון לחשיפה לכספית, מומלץ להגביל את צריכת הדגים הגדולים ממשפחת הטונה, כגון דג חרב ומקרל המלך. רשויות הבריאות ממליצים להגביל את צריכת הדגים עתירי הכספית ולבחור במקום זאת במזונות דלי כספית, כגון סלמון וטונה בהירה משומרת – אשר הוא המקובלת יותר בישראל כיום.

להיות מעודכנים – הערך התזונתי של טונה

טונה שייכת למקורות מזון מן החי, שהם גם מאכלים עשירים בחלבון. ומכיוון שכולנו זקוקים לחלבון, זהו מזון שכדאי לצרוך בקביעות. מומחים מסבירים כי טונה היא מזון מזין מאוד שעשיר בחלבון ובחומצות שומן בריאה. זה גם מקור טוב למספר ויטמינים ומינרלים שכולנו צריכים, כולל ויטמין B12, סלניום וניאצין. מנה אחת (85 גרם) של טונה מבושלת או משומרת מכילה את החומרים המזינים הבאים: 25 גרם חלבון 1 גרם שומן, כמות זניחה של פחמימות. במקביל, טונה גם  מכילה וויטמינים ומינרלים אחרים, כולל זרחן, מגנזיום ואשלגן.

חשיבות החלבונים שבטונה

לפני שנאמר כמה מילים על החשיבות של החלבונים שיש בדג הבריא, נציין כי הכמות של טונה קלוריות הופכת את המאכל הזה למתאים מאוד גם לשומרים על דיאטה. ולמה חשוב להקפיד על מאכלים עתירי חלבונים לרבות דגים? חלבונים חשובים מסיבות רבות. הם חיוניים לבנייה ולתיקון של רקמות בגוף, כגון עור, שרירים ואיברים. חלבונים משמשים גם לייצור אנזימים, הורמונים ומולקולות אחרות החשובים לתפקוד תקין של הגוף. בנוסף, חלבונים הם מקור של אנרגיה שיכול לעזור לך להרגיש מלא מרץ ומרוצה לאחר אכילה. צריכת חלבון חשובה לשמירה על בריאות טובה ולמניעת מחסור באבני בניין לגוף. מחסור בחלבון עלול לגרום למגוון תסמינים, כולל חולשת שרירים, עייפות ותפקוד לקוי של מערכת החיסון. לסיכום, צריכת טונה ומזונות עשירים בחלבון בריאה לכולנו!

היתרונות הבריאותיים של אכילת טונה

רוצים לדעת יותר לגבי הערך התזונתי של הטונה? שימו לב שתכולת קלוריות נמוכה ותכולת שומן נמוכה הופכים אותה לבחירה מצוינת עבור המעוניינים והמעוניינות לשמור על משקל תקין. תכולת החלבון הגבוהה של הדג בשילוב רמת קלוריות נמוכה, מספקת תחושת שובע, שיכולה לסייע בשליטה על תיאבון מאוזן ומניעת התקפי רעב. בנוסף, תכולת ברזל נאה מספקת יתרונות בריאותיים. ברזל הוא מינרל חיוני לבריאות טובה וטונה שייכת לקטגוריה של מזונות עשירים בברזל. צריכה קבועה של מזונות עשירים בברזל כדוגמת טונה חשובה למניעת אנמיה ושיפור הובלת חמצן נאותה בכל הגוף.

שימו לב – הערך התזונתי של טונה

טונה היא לא רק מקור עשיר לחלבון, אלא גם מספקת לנו מגוון של חומרים מזינים אחרים החיוניים לבריאות טובה. הדג עשיר בוויטמינים ומינרלים כגון ויטמין B12, סלניום, אשלגן ועוד. חומרים מזינים אלה ממלאים תפקידים שונים בגוף, החל בחילוף חומרים טוב וכלה בחיזוק מערכת החיסון.

בזכות היותו דג דל קלוריות אך עם תכולת חלבון גבוהה, טונה היא בחירה מצוינת עבור תזונה נכונה. תכולת החלבון הגבוהה מספקת אנרגיה ומסייעת לתחושת שובע, עוזרת לשלוט בתיאבון ושמירה על משקל בריא. חלבון הוא רכיב החיוני לתפקודים שונים בגוף, החל מבנייה ותיקון רקמות ועד לייצור אנזימים ואפילו הורמונים. תזונה עשירה בחלבון כמו זה המצוי בטונה עוזרת לבריאות הכללית, מונעת מחסור בחלבון ושומרת על חוזק השרירים ועל יעילות מערכת החיסון.

שתף
אזור ראשי, לקיצור דרך לחצ/י כפתור ALT + x