sandwich-1580348_1280

איך תכינו סנדוויץ' מזין וטעים לילדים

כהורים, חשוב לנו לספק לילדנו תזונה איכותית, בריאה ומזינה. כשמדובר במתן אפשרויות בריאות וטעימות לילדים, טונה בולטת כבחירה מצוינת. לא רק שזה דג המלא מכל טוב רכיבים מזינים חיוניים אלא שהוא גם טעים. יש בו את היתרון של היותו דג שניתן להכין אותו בשלל מתכונים וצורות. ניתן לשלבו במנות שונות ללא הטעם או הריח ה"דגיים" המובהקים שהרבה ילדים לא כל כך אוהבים. מכיוון שילדים אוהבים מאוד כריכים, נציג כמה רעיונות מעניינים לכריכים מזינים וטעימים, שיוכל לגוון את הארוחות הרגילות, שאולי מעוררות כבר שעמום בילדים. צריכת דגים היא מאוד בריא עבור הילדים בני כל הגילאים.

מדוע רצוי מאוד לגוון את ארוחות הילדים?

לילדים יש נטייה להתעייף מארוחות שחוזרות על עצמן, במיוחד כשמדובר בכריכים. על ידי גיוון אפשרויות בארוחת הבוקר או הערב, ההורים יכולים להבטיח שילדיהם ייהנו מתזונה מאוזנת תוך שמירה על הנאה וכיף בזמן הארוחה. ואגב, אם הילדים מוכנים להתנסות בשילובים מעניינים, אפשר לנסות להציע להם לאנץ' בוקס של סטארקיסט לארוחת הערב מפעם לפעם. זהו שילוב מאוזן של מנת חלבון עם תוספת, להכנה מהירה, בתוך דקה.

כמה רעיונות לסנדוויצ'ים מלהיבים עם רכיבים מזינים:

כדי להוסיף טוויסט יצירתי ובריא נוכל להציע כמה רעיונות מעניינים, טעימים, מיוחדים וכמובן מאוד מזינים.

    • כריך טורטיה מקורי טעים ומזין – במקום להשתמש בפרוסות לחם או בלחמניה, נסו מפעם לפעם להפתיע את הילדים עם כריך אשר שואב השראה מהמטבח המקסיקני. זה לא חייב להיות חריף, אבל בהחלט יכול להוסיף טעם פיקנטי בעזרת תיבול מעניין. בתוך טורטיה תוכלו למרוח טחינה אם אוהבים. הוסיפו נגיעה של מיץ לימון. שמים בנדיבות נתחי טונה מובחרת,. מתקבלת מנה מפתיעה, מזינה, השייכת למשפחה המובחרת של מאכלים עם ברזל, שכל ילד צריך.
    • כריכים על בסיס דגנים מלאים – מפעם לפעם, וותרו על הלחם הלבן או על הפיתות הרגילות שהילדים מכירים היטב. במקום זאת, בססו את כריכי הילדים על דגנים מלאים ובריאים. אלה כריכים שכוללים המון סיבים ואפילו יותר וויטמינים (לעומת לחם רגיל). זו גם יכולה להיות פיתה מחיטה מלאה או לחמניה עם תוספת דגנים מלאים. ניתן להכין יופי של מנה מלחם מלא המשולב עם גבינה איכותית עתירת סידן, בשילוב חסה טריה וכמובן טונה שמועכים אותה היטב. כך יתקבל ביס עסיסי ומזין להפליא.
    • הכוח של האבוקדו – אחרי שכולנו כבר יודעים לא מעט לגבי ערך תזונתי של טונה, הגיע הזמן להפנות את הזרקור לשילוב מדהים של כריך עם אבוקדו ודג שילדים אוהבים. אבוקדו נחשב לירק, אבל הוא למעשה פרי והוא מאוד טעים ובריא. אמנם יש בו תכולת שומן לא זניחה, אבל זהו שומן בריא מאוד. ניתן להכין כריך על בסיס אבוקדו, שמוסיפים לו מכל טוב. עם גבינה צהובה, תוספת ירקות חתוכים, ביצה קשה, גרעיני תירס, פטריות ובקיצור, מה שאוהבים.

החשיבות של אכילת דגים לילדים

שילוב דגים בתזונה של הילד טומן בחובו יתרונות רבים. דגים ידועים בתור מקור עשיר לחלבון איכותי, שבונה את השרירים. בנוסף, מדובר על מאכלים מזינים, דלים בשומן ובעלי תכולה נאה של מרכיבים מזינים ומינרלים. על ידי הכנת כריכים מגוונים ומזינים, ההורים יכולים לספק לילדיהם תזונה מזינה, משביעה וטובה. זה המקום שלנו כהורים, לעודד את ילדינו לפתח הרגלי אכילה בריאים שיחזיקו מעמד לכל החיים.

 

שתף
אזור ראשי, לקיצור דרך לחצ/י כפתור ALT + x