מה הם המקורות היעילים ביותר לצריכת אומגה 3?

עם עליית המודעות לבריאות הגופנית שלנו בשנים האחרונות, כולנו נמצאים בחיפוש אחר מאכלים עשירים בחלבון. אבל אם נרד לעומק העניין, נבין שהגוף שלנו זקוק להרבה יותר מרק חלבונים.

חלבונים, שומנים, פחמימות, מינרלים וויטמינים- כולם נחשבים לאבות המזון. את כל אלה אנחנו צריכים לשלב בתזונה שלנו כדי לשמור על התפקוד התקין של כלל מערכות הגוף.

האוכל שאנחנו בוחרים להכניס לפה משפיע על הבריאות הגופנית שלנו, ואם כך- עלינו לדעת לאכול בצורה מאוזנת, ולבחור את המאכלים שישמרו על החוסן הגופני שלנו.

אחד המרכיבים הכי חשובים שהגוף שלנו צריך לקבל באופן קבוע הוא האומגה 3. זאת כותרת כללית לכמה סוגי חומצות שומן שהגוף שלנו לא יודע לייצר בעצמו. ולכן, עלינו לצרוך אותה ממקור חיצוני.

מה היתרונות שבצריכת אומגה 3 ומאיפה ניתן לקבל אותה?

אם חיפשתם מזונות עשירים בברזל סימן שהבריאות שלכם חשובה לכם. כמו לברזל, גם לאומגה 3 יש תפקיד חשוב בשמירה על תפקודן של מערכות הגוף השונות.

האומגה 3 שומרת על תפקודה התקין של מערכת העצבים- מחסור בחומצת השומן יוביל לירידה בתפקוד הקוגניטיבי, והירידה תגרום לבעיות זיכרון, ותצמצם את רמת הקשב והריכוז שלנו.

מחקרים בתחום מצאו כי קיים קשר ישיר בין מחסור באומגה 3 בגוף לבין הסיכוי לחלות בדמנציה.

כמו כן, אומגה 3 מעודדת תקשורת תת עצבית, ועוזרת בהעברת מסרים חשמליים בין הטרנסמיטורים במערכת העצבים בצורה תקינה. יש ביכולתה של חומצת השומן לעכב התנוונות עצבית, ולהילחם בדלקות שנוצרו בגלל צריכה מופרזת של אלכוהול.

אצל ילדים למשל, מחסור באומגה 3 יכול להוביל להתפתחות של הפרעות קשב וריכוז, והיפראקטיביות.

ובנוסף, אומגה 3 מעכבת התפתחות של טרשת עורקים, ומפחיתה את הסיכויים לתחלואה בקרב חולי לב.

אז מאיפה תוכלו לקבל אומגה 3?

יש כמה מקורות שמהם תוכלו לצרוך את חומצת השומן, דרך החי ודרך הצומח. תוכלו למצוא אומגה 3 בדגים במינון גבוה – טונה, סלמון, סרדינים, וכו'. או לצרוך אותה על ידי צריכת שמן אצות, ואכילת אגוזים, זרעי צ'יה ועוד.

מאיפה עדיף לצרוך אומגה 3 – מהחי או מהצומח?

כבר דיברנו על החשיבות שבצריכת אומגה 3, אבל איזה דרך תהיה הכי יעילה ובריאה עבורכם? קיים ויכוח בין המומחים, ושתי הטענות זוכות לקבל במה.

אנחנו בטח לא צריכים לספר לכם אבל אומגה 3 היא אחד מתוספי התזונה הנמכרים בעולם. אנחנו מאמינים, שאם מקפידים על תזונה נכונה ויציבה, אין צורך להגיע למצב כזה. נכון, גם במקורות הצמחיים תוכלו למצוא אומגה 3, אבל לא באותו מינון. אין תחליף לאיכות האומגה 3 שהגוף מקבל על ידי אכילת דגים.

אם תקפידו על תפריט שמשלב בתוכו דגים, ואכילה מאוזנת, הגוף שלכם יקבל את כל החומרים המזינים שהוא צריך כדי לתפקד בצורה הטובה ביותר.

למה חשוב כל כך לאכול דגים?

יש לא מעט דגים שתוכלו לבחור לשלב בתפריט השבועי שלכם, לכל אחד יש את היתרונות התזונתיים שלו. באופן כללי, דגים נחשבים למקור מצוין לחלבונים ושומנים, וזאת ביחס לקלוריות הנמוכות.

אכילת דגים מתאימה במיוחד לאנשים שרוצים לשמור על הבריאות הגופנית והכושר, אבל לא רק – הדגים מתאימים גם לאנשים שרוצים להזין את הגוף שלהם בכל אבות המזון החיוניים.

כמו שציינו מקודם, הגוף שלנו לא יודע לייצר את כל החומרים החיוניים לו, ולכן חשוב שנצרוך אותם ממקורות חיצוניים. אחד מהחומרים האלה הוא האומגה 3.

דג טונה עם ערך תזונתי מעולה למשל, יכול להוות מקור טוב לצריכת חומצת השומן החיונית.

לאכילת דגים יש עוד יתרונות רבים, סיוע בחילוף החומרים, בתהליכי עיכול, באיחוי וריפוי הגוף, והקטנת הסיכויים לפתח תגובות דלקתיות. אכילת דגים משפיעה לטובה גם על המוח והפעילות התקנית של מערכת העצבים.

אם תרצו, תוכלו לקבל עוד מידע בריאותי בנושא אומגה 3 אצלנו באתר. מחכים לכם גם מתכונים להכנה קלה של מנות שונות שמשלבות טונה.

אנחנו מאמינים שאפשר לשמור על הבריאות, בלי לוותר על הטעם.

שתף
אזור ראשי, לקיצור דרך לחצ/י כפתור ALT + x