מה הם היתרונות של טונה בשמן זית?

לא כל סוגי השמן זהים האחד לשני, ממש כפי שלא כל סוגי הדגים מביאים עימם את אותו ערך תזונתי. זן הטונה הפופולרי ביותר בישראל, הזן הבהיר, נחשב במובנים רבים עדיף על הסוג הכהה הפופולרי במדינות רבות בחו"ל. יחד עם זאת, את הזן הבהיר המשווק בארץ ניתן למצוא בגרסאות שונות. כך לדוגמא ניתן להשיג טונה בשמן רגיל אך גם בשמן זית או במים. נציג כמה מהיתרונות של הסוגים השונים ומה בעצם טוב כל כך, במאכלים עם שמן זית.

עובדה שכדאי לקחת ללב

הפופולריות של שימורי דגם בשמן זית הולכת ועולה, מפני שהציבור מעריך כי בשמן זית ישנן סגולות בריאות שעדיפות על שמן רגיל. זה נכון שאם מביאים בחשבון דג טונה ערך תזונתי ומסתכלים רק על הקלוריות, יש היגיון בצריכה של טונה במים. אולם, קבלו עובדה שבריא לקחת ללב. נמצא כי זהו הדג שמשפר את בריאות הלב וכלי הדם, בין היתר בזכות תכולה נאה של אומגה 3 וחומצות שומן בריאות ומינרלים חשובים. אך בנוסף, שמן זית בפני עצמו גם הוא מועיל מבחינה זאת. אם פעם קישרו באופן אוטומטי בין צריכת שומן למחלות לב, כיום יודעים עובדות חשובות בנושא. שמן זית, בניגוד למרבית סוגי השמן האחרים, נחשב לבעל סגולות מעולות ללב. בין היתר, צריכת שמן זית מקושרת עם הפחתה בלחץ הדם והורדת סיכון למחלות לב. אי לכך, השילוב בין הדג הפופולרי לשמן החשוב מחולל נפלאות לבריאות הלב.

טעים ומשביע

כל הסוגים של הטונה המשווקים בארץ, בין אם בשמן, בין אם במים ובין אם בשמן זית, נחשבים למקור מעולה לחלבונים. וכדאי להבין מדוע מזונות עשירים בחלבון כל כך חשובים לנו. מדובר במקור לאבני הבניין (חומצות האמינו) שבונות את הרקמות. חומצות האמינו נחוצות לבניית אברי הגוף, השרירים, אפילו הציפורניים והשיער. חשוב לא פחות, נמצא כי השילוב בין דג לבין שמן זית הרבה יותר טעים. ואם זה לא מספיק, הרי שחלבון איכותי מעורר תחושה של שובע. כלומר, אם חשבתם עד כה שצריך להפחית את כמות השמן מטעמים דיאטטיים, הרי שלא תמיד זה כך. בקופסת שימורים אחת, כמות השמן איננה גדולה במיוחד. אפשר לסנן חלק ממנו, אך לא צריך לוותר עליו לגמרי. בקיצור, השילוב הזה טעים, משביע ואף עוזר לשמור על המשקל. אגב, בדיוק לכן ממליצים על דיאטה ים תיכונית, שכוללת בין היתר שמן זית, ירקות טריים ודגים.

מעולה לספיגת הברזל

אנו לא אומרים שחייבים להימנע לחלוטין מטונה בשמן רגיל או במים, אבל קבלו עוד סיבה להעדיף בגדול את הסוג עם השמן האיכותי שמופק מזיתים. המלצה תזונתית חשובה היא להקפיד על צריכת מזונות עשירים בברזל. אולם שימו לב שזה לא רק תכולת הברזל במזון, אלא גם מה שאוכלים מסביב. נסביר: מאכלים מסוימים עם תכולת ברזל גבוהה לא נספגים היטב בגוף. אנמיה פוגעת בהרכב הדם, גורמת לעייפות ובמקרים קיצוניים לתופעות כמו רעד, תשישות, הפרעות נוירולוגיות ועוד. הטונה שמשולבת עם שמן זית מביאה עימה שילוב חשוב. הברזל שבדגים נספג טוב יותר בנוכחות של השמן בסביבה.

אז מה השורה התחתונה? מצאנו לא מעט יתרונות שכדאי להכיר לגבי צריכת שימורים של טונה בשמן. אמנם המוצר מכיל יותר קלוריות לעומת שימורים במים, אבל זו לא כל התמונה. מדובר במקור טוב לברזל ולחלבונים. מדובר במנה טעימה, איכותית, משביעה, שעוזרת לשמור על המשקל. בריא ללב, טוב לזיכרון ובקיצור, מומלץ.

שתף
אזור ראשי, לקיצור דרך לחצ/י כפתור ALT + x