מה הם היתרונות הבריאותיים באכילת דג הטונה?

חלק מסוגי דג הטונה זמינים בישראל והם בעלי ערך תזונתי גבוה מאוד. למעשה, בטונה המשווקת בארץ יש יתרונות עדיפים על חלק מדגי משפחת הטונה הגדולים יותר, המשווקים בחו"ל. בשורות הבאות נסביר על היתרונות הבריאותיים המגוונים הטמונים באכילת הדג ומדוע חשוב לכולנו לצרוך אותו.

טונה עם חלבון רב הדרוש לגוף

יש רכיבים שרצוי לשלב בתזונה של כולנו. ילדים, מבוגרים וקשישים, כולנו צריכים מאכלים עשירים בחלבון. ואכן, מדובר בדג עשיר בחלבונים שהם לא פחות מאבני הבניין של גופינו. רקמות רבות זקוקות לחלבון בשביל לשקם את עצמן, לבניית רקמות חדשות ולצמיחה של הגוף בקרב ילדים. נמצא כי צריכת חלבונים ממקור טבעי כמו דגים, חשובה למסת השריר, לכולנו ובפרט בקרב אנשים פעילים וכמובן בקרב ספורטאים.

אומגה 3 – החומצה הבריאה

לצד תכולה נאה של חלבונים ושל חומצות אמינו, טונה מכילה גם חומצות שומן טובות. מדובר על חומצות אומגה 3 שגופנו זקוק לאספקה סדירה שלהם. החומצות הללו מעורבות למשל בתהליך הנחוץ של ריפוי, מאבק בתהליכים דלקתיים. מחקרים גם מראים כי אומגה 3 עוזרת לבריאות הלב ו משפרת את תפקוד כלי הדם.

מנה דיאטטית שטובה למשקל

יש הממליצים על צריכת טונה, גם מפני שזהו מקור טוב של ברזל. אבל לפני שנסביר על כך כמה מילים, שימו לב שמדובר בדג שמתאים מאוד לדיאטה. מנה ממוצעת של דג מסוג זה, בין אם בצורה משומרת ובין אם בצורה טרייה, נחשבת למזון דל קלוריות ודל שומן. יחד עם זאת, זו גם מנה משביעה למדי. אם חשוב לכם לשמור על אורח חיים בריא, להפחית במשקל, להיראות טוב וגם לעזור לילדיכם להישאר בריאים, רצוי לשלב דגי ים בתזונה שלכם ושל הילדים.

מקור לברזל למניעת אנמיה

לצד חלבונים, כאמור יש גם תכולה של ברזל בדגי הים ובטונה בפרט. לכן, אם אתם מחפשים מאכלים עם ברזל, זהו פתרון שכדאי להביא בחשבון. ברזל הוא מינרל חיוני, שכולנו זקוקים לו בכל שלב משלבי החיים לרבות בזמן היריון. ברזל מסייע לדם להתחמצן בגוף. הוא למעשה עוזר לתאי הדם לשאת את החמצן כך שהגוף מקבל מהריאות את החמצן הנקי. אם לא צורכים מספיק ברזל, מתפתח חוסר בדם. זאת אומרת שהגוף נעשה חלש, עייף, מצב הרוח נעשה ירוד ולעיתים אפילו תופעות קשות מזה. לכן, חיוני לשלב מקורות מזון כגון דגי ים לשיפור הבריאות הכללית.

איך ליהנות מהיתרונות התזונתיים בצורה מיטבית?

לצד היתרונות הבריאותיים שאפשר למצוא בדג הטונה, טמונים בו יתרונות נוספים. הוא קל להכנה, מהיר לבישול, הוא טעים וקל לעיכול. וכדי ליהנות מהיתרונות הבריאותיים והתזונתיים בצורה הטובה ביותר, תוכלו להיעזר בכללים הבאים.

  1. טוב לאכול, לא להגזים – כמו כל מוצר מזון בריא, הכל תלוי במינון. עם זאת, מומלץ לשלב דגים במסגרת תזונה מאוזנת ומגוונת מספר פעמים בשבוע, כך שהגוף יקבל את כל הוויטמינים, המינרלים והערכים התזונתיים המומלצים.
  2. שילובים – מאוד בריא לשלב בין צריכת דג לבין תוספת משביעה כגון פחמימות מלאות. זאת אומרת שבריא וטעים לצרוך את הדג בכריכים, כתחליף למנת בשר בצהריים, לצד אורז מלא או קינואה ובתוספת ירקות.
  3. אפוי, לא מטוגן – ניתן לבשל קציצות דג נהדרות, אפויות בתנור. במקום לטגן בשמן, נהנים מערכים תזונתיים משופרים ומנה טעימה ולא משמינה.
  4. העדיפו טונה בהירה – דגי טונה כגון אלבקור , שמקורם בחו"ל, עלולים להכיל מתכות פחות טובות כמו כספית. בצריכה של הדג הבהיר הפופולרי בארץ כמעט ולא קיימת בעיה זו, מאחר שמדובר על דגים קטנים יותר.
שתף
אזור ראשי, לקיצור דרך לחצ/י כפתור ALT + x