יתרונותיה של טונה מעושנת

אם אתם מחפשים מאכלים עשירים בחלבון או מזון עשיר במגנזיום, סביר להניח שאתם מתעמלים, אוהבים ספורט ואולי אפילו מעוניינים להיכנס לתקופת חיטוב או העלאת מסת שריר.

ככה או ככה, ולא פחות חשוב מהפעילות הגופנית – רצוי שתדעו לצרוך את המזונות הנכונים. אלה יבטיחו שהגוף שלכם יהיה חזק, חסין ויעיל יותר בעת ביצוע כמעט כל פעולה פיזית.

אז איך הטונה נכנסת כאן לתמונה? שאלה טובה. למה שלא תקבלו את התשובה במאמר הבא? החלטנו לכתוב אותו במיוחד עבור כל מתעמל או מתעמלת שמחפשים לשלב בתפריט חלבון איכותי ושלל וויטמינים.

אז רגע לפני שאנחנו קופצים לדבר על טונה מעושנת (ספוילר) ושלל היתרונות שלה, חשוב שתדעו שיש הבדל בין סוגי החלבון שאתם יכולים לצרוך. ומטבע הדברים, ישנם מקורות חלבון איכותיים יותר ואיכותיים פחות.

כנ"ל לגבי מגנזיום, ויטמין 12B וכל שאר הוויטמינים הדרושים לגוף. ניתן לקבל אותם דרך תזונה נכונה או לצרוך אותם כתוספים. העניין הוא שאם יש לכם חוסרים, הגוף כנראה מאותת לכם משהו.

הדרך הקלה תהיה להשלים את אותם חוסרים על ידי כדורים, אלא שלא תמיד זה הפיתרון האידיאלי והמומלץ. שינוי תפריט, או לכל הפחות שילוב של כמה מאכלים מסוימים יכול לעשות את כל ההבדל.

ככה או ככה, חשוב שתהיו קשובים לגוף שלכם!

אז בואו נדבר רגע על חלבונים, מי מהם נחשב לאיכותי יותר ופחות, ואיך מומלץ לצרוך אותם אחרי פעילות גופנית?

סוגי חלבון שאפשר לצרוך לאחר ספורט

חלבון הוא מאקרו-נוטריינט המורכב מחומצות אמינו. זהו רכיב תזונתי חיוני לגוף האדם שמשחק תפקיד חשוב בתהליך בניית שרירים. כמות החלבון המומלצת לצריכה ביום משתנה מאדם לאדם בהתאם למשקלו, גילו, וכן – כמות הפעילות הספורטיבית שהוא מבצע.

ישנם שני סוגי חלבון שניתן לצרוך – חלבון באיכות גבוהה וחלבון באיכות נמוכה. חלבונים באיכות גבוהה מגיעים ממקורות מן החי כמו בשר, עופות, ביצים, דגים או מוצרי חלב. חלבונים באיכות נמוכה מגיעים ממקורות צמחיים, בעיקר קטניות כמו שעועית או עדשים.

אחרי מאמץ ממושך (כמו פעילות גופנית) מומלץ לצרוך חלבונים באיכות גבוהה. אותם חלבונים ממקורות איכותיים מספקים לגוף חומצות אמינו, שעוזרות בתהליך ההתאוששות של השרירים ובנייתם.

חלבונים שמגיעים ממקורות פחות איכותיים לא מכילים את כל חומצות האמינו. אבל זה לא אומר שהם לא מומלצים לצריכה. למען האמת, אנשים שונים עם מערכות עיכול שונות מגיבים אחרת לחלבונים. הכלל הוא שכדאי לנסות ולבדוק איך אתם מרגישים.

עד כמה טונה מעושנת מומלצת לאחר אימון גופני?

טונה מעושנת ללא ספק נכללת בקטגוריית מאכלים עשירים בחלבון. היא גם בריאה, גם מזינה ולכן מומלצת לצריכה אחרי אימון. אבל לא רק שהיא מכילה רמות גבוהות של חלבון ביחס לקלוריות, אלא שיש בה גם אומגה 3, ויטמין D, ויטמין 12B, סלניום, מגנזיום, ועוד שלל חומרים הכרחיים לגוף.

אומגה 3 היא קבוצת חומצות שומן שמסייעת בהתאוששות שרירים, ויסות חומרים בדם ובריאות הלב הכללית. ויטמין D מסייע לגוף לספוג סידן לצורך חיזוק עצמות. תוכלו למצוא מידע מורחב אודות שאר החומרים ותפקידם בגוף באתר.

כל מה שאתם צריכים לדעת זה שטונה היא מאכל אידיאלי אחרי אימון. והאמת היא שזה לא משנה באיזה תצורה תבחרו לאכול אותה. אוהבים אותה מעושנת? לכו על זה. אוהבים אותה חיה בתוך סלט? למה לא!

כמה טונה מומלץ לאכול בשבוע?

אחרי שהבנו דבר או שניים לגבי מאכלים עשירים בחלבון או מזונות עשירים בB12, הגיע הזמן לדבר על כמות הצריכה המומלצת של טונה.

באופן כללי, הצריכה המומלצת של חלבון היא בין 1.2 ל-2.4 גרם לק"ג משקל גוף, אבל הנתונים האלה מושפעים מכמה פקטורים. קחו בחשבון שאנשים שבונים מסת שריר עשויים להזדקק ליותר מ-2.4 גרם לק"ג משקל גוף, בעוד שאנשים שרוצים לרדת במשקל עשויים להזדקק לפחות. רק נגיד שמומלץ להתייעץ עם איש מקצוע לפני שאתם מקבלים החלטות תזונתיות.

זכרו, טונה היא אחד ממקורות החלבון הטובים ביותר שתוכלו למצוא, זאת מכיוון שהיא מכילה כ-20-30% חלבון. על פי המלצות משרד הבריאות לצריכת דגים בישראל, ריכוז הכספית בטונה הינו נמוך מאוד, ולכן ניתן לצרוך דגים ללא כל הגבלה.

סטארקיסט כאן כדי להוכיח שאפשר לשלב בריאות וטעם. תוכלו למצוא באתר שלנו מגוון מתכונים קלילים שבכולם הטונה משתלבת בקלות: פסטות, כריכים, מאפים, סלטים. מה שאתם מעדיפים!

שתף
אזור ראשי, לקיצור דרך לחצ/י כפתור ALT + x