טונה מעושנת – כיצד מכינים?

בשנים האחרונות יותר ויותר אנשים מפתחים מודעות לבריאות שלהם, ומחפשים לדעת מה הערכים שעומדים מאחורי המזונות שהם בוחרים לצרוך. מאכלים עם ברזל, חלבונים וויטמינים קופצים לקדמת הבמה ומקבלים עדיפות על מאכלים עתירים בשומנים וסוכרים.

נראה שבני האדם התחילו לסגל לעצמם "דאגה בריאה" בכל מה שקשור למזון. ואנחנו בעד. חשוב לצרוך את כל אבות המזון במידה הרצויה, וחשוב עוד יותר להיות קשובים לצורכי הגוף שלנו. והאמת היא שבסופו של יום- הכל עניין של איזון.

כדי שהגוף שלנו יתפקד בשיא, חשוב שנספק לו את כל החומרים המזינים באופן קבוע. וזאת בדיוק השליחות שלנו בסטארקיסט. השאיפה לספק לכם את השילוב המנצח של בריאות וטעם דוחפת אותנו בכל פעם מחדש, והופכת כל יום למיוחד.

במאמר הזה נדבר על טונה (המועדפת עלינו), על איך אפשר לעשן אותה, וניתן לכם גם כמה מתכונים שווים.

 

איך מעשנים טונה?

טונה מעושנת היא מעדן. זה כבר ידוע. והחלק הכי טוב? אפשר לקחת אותה לטבע ולעשות את זה שם. איזה יתרון גדול.

לאלה מכם שלא היו בצבא או לא מרבים לטייל. אפשר לעשן טונה משימורים!

ככה תעשו את זה:

פתחו קופסת טונה בשמן (זה חלק קריטי, עם מים זה לא עובד), בלי לסנן אותה. קחו כמה פרוסות נייר טואלט (בין 3 ל-4), קפלו אותן לריבועים וכסו את הקופסה. הדליקו עם מצית.

אחרי 10 דקות שבהן הטונה התעשנה, יחכה לכם מעדן.

אבל אל דאגה אם אתם יותר בקטע של לאכול בבית, אנחנו כאן בשבילכם. בין מוצרינו תוכלו למצוא גם טונה מעושנת. כל מה שנשאר לכם זה רק לבחור.

אחד הדברים שאנחנו הכי אוהבים בטונה (ובאמת שלא כי אנחנו משוחדים), הוא העובדה שאפשר לאכול אותה בכמה צורות: חיה, מעושנת, צלויה, מבושלת. היא יכולה להתלוות כמעט לכל מנה ולתת לה את השדרוג הרצוי.

 

מאכלים טעימים ובריאים שכוללים טונה

כמובן שעישון טונה היא רק דרך אחת להינות ממנה. ובדיוק בגלל זה ריכזנו עבורכם כמה מתכונים שווים שתוכלו להכין בבית עוד היום. כולם קלים להכנה, ולא דורשים מיומנות מיוחדת.

סלט פילה טונה– כל המצרכים שתצטרכו לצורך הכנת הסלט הם קופסת טונה של סטארקיסט, אבוקדו בשל, פלחי תפוז אחד, בוטנים קלויים מלוחים, עלי בייבי טריים, שמן זית, מיץ תפוזים טרי וקצח.

הוראות הכנה:

חתכו את הטונה לקוביות גסות, לאחר מכן קלפו את האבוקדו וחתכו גם אותו לקוביות בגודל שווה, וודאו שאין בפלחי התפוז גרעינים, אם כן, חתכו והסירו אותם. הוסיפו את כל אלה לקערה יחד עם שתי כפות בוטנים, חופן של עלי בייבי וערבבו.

תבלו בשלוש כפות של מיץ תפוזים יחד עם נגיעה שמן זית, כף קצח, מלח לפי הטעם וערבבו.

בתיאבון!

קציצות טונה– מתכון ל-12 קציצות אפויות וטעימות.

רשימת מצרכים: קופסת טונה בהירה של סטארקיסט בעישון טבעי או טונה בשמן. שני בצלים בינוניים, ביצה, קטשופ, פירורי לחם, מלח, פלפל וכמון.

הוראות הכנה:

חממו את התנור בחום בינוני (150 עד 180 מעלות), והכינו תבנית עם נייר אפייה משומן.

טגנו את הבצלים בשתי כפות שמן זית ושפכו לקערה. הוסיפו את הטונה, חמש כפות של פירורי לחם, ושברו פנימה את הביצה. ולבסוף, הוסיפו גם שתי כפות קטשופ וערבבו. חכו חצי שעה לפני שתיגשו ליצור ממנה קציצות.

אפו את הקציצות למשך עשרים דקות בסך הכל, באמצע הפכו אותן צד, עד שישחימו מעט. וזהו, זה כל הסיפור!

כמה חשוב שנאכל מאכלים עשירים בחלבון ונזין את הגוף שלנו כמו שצריך. אם אהבתם את המתכונים, דעו שתוכלו למצוא באתר שלנו עוד הרבה כאלה. כולם מכילים טונה עשירה ומזינה שיכולה להפוך כל ארוחה שלכם לטעימה ובריאה יותר.

אה, ואל תשכחו לספר לנו איך יצא לכם בבית- מחכים לשמוע!

למה כדאי לעשן טונה – טעם ובריאות

יש סיבות רבות שבגינן כדאי לנסות עישון טונה. כל מי שיתנסה בעישון טונה יגלה שזוהי דרך נהדרת לשיפור טעמו ומרקמו של הדג. אם רוצים להשקיע, אז תהליך העישון יכול להיעשות באמצעות סוגי עץ שונים, שכל אחד מהם מקנה טעם ייחודי לדגים. ניתן להשקיע בכיסוי הטונה עם תערובת של מלח ולפעמים סוכר, ולאחר מכן עישון בטמפרטורות נמוכות. שיטה זו מחדירה טעם עשיר ומעושן, ושומרת על ערכים תזונתיים גבוהים מה שהופך לפתרון טוב לשוחרי הבריאות. הכנת טונה מעושנת מבטיחה שהיא שומרת על החומרים המזינים שלה, כולל חלבונים וברזל, מה שהופך אותה לתוספת חשובה לתזונה מאוזנת.

כדאי לשלב טונה מעושנת במתכונים טעימים

מעבר לצריכת טונה מעושנת, שילוב הדג המזין הזה בארוחות יומיומיות הוא דרך נהדרת ליהנות מהיתרונות שלו. מתכונים כמו סלט פילה טונה או קציצות טונה מציגים לראווה את הרבגוניות של טונה מעושנת. המתכונים האלה קלים להכנה ודורשים מרכיבים זמינים ובריאים, מה שהופך אותם למושלמים לארוחה מהירה אך מזינה. שילוב הטעמים במנות אלו מדגיש את טעמה הייחודי של הטונה המעושנת, מה שהופך אותה למלכת הארוחה. נוסף על כך, המתכונים האלה תורמים לתזונה מאוזנת ובריאה, שילוב טוב של חלבונים, ויטמינים ומינרלים. הקפדה על הצריכה של מזונות עשירים בחומרים מזינים כאלה היא חלק מהחזון של סטארקיסט – שילוב של בריאות וטעם, להפוך כל ארוחה למיוחדת ומועילה.

שתף
אזור ראשי, לקיצור דרך לחצ/י כפתור ALT + x