הקשר בין טונה לשמירה על משקל

בעולם מושלם, כולנו שומרים תמיד על המשקל האידיאלי שלנו, אוכלים הרבה מאכלים עם ברזל, עושים ספורט באופן קבוע ובעיקר נעמדים מול המראה ומרגישים טוב עם עצמנו.

נשמע כמו חלום? תחשבו שוב.

לכל אחד ואחת מאיתנו שמורה הזכות לאהוב את הגוף שאנחנו חיים בו. ואם יש דברים שמפריעים לנו, יש לנו את היכולת לשנות. העניין הוא ששינוי כרוך במאמץ (וזה משהו שרובנו נמנעים ממנו).

ככל שתבינו מהר יותר שלכל דבר בחיים האלה יש מחיר, ככה יהיה לכם קל יותר לסגל שינוי. כי כשמסתכלים על טבלת המחירים, בסוף הכל מסתכם בשאלה: "איזה מחיר אני מוכן לשלם?".

רוצים לאהוב את עצמכם יותר? תתחילו לתרגל שיח פנימי מיטיב. רוצים ריבועים בבטן? תתחילו ללכת לחדר כושר ותשמרו על תפריט מאוזן.

בשני המקרים אתם מקבלים תמורה ענקית אבל משלמים עבורה מחיר של עבודה קשה והתמדה.

אז כמו ששמתם לב, הגעתם למאמר עם הרבה מוטיבציה לחולל שינוי. נדבר בו על תזונה נכונה ושמירה על משקל, והקשר של כל זה לטונה.

שנתחיל?

תזונה נכונה ושמירה על משקל

לרוב האנשים אין מטרות קיצוניות, הם בסך הכל רוצים להיכנס לשגרת אכילה טובה שתעזור להם לרדת קצת במשקל. לא כולם רוצים להיות באדי בילדרים.

המפתח בעינינו הוא אימוץ הרגלי אכילה נכונים: להיפטר מהג'אנק, להתחיל לאכול מזונות עשירים ב12B ושלל חומרים מזינים אחרים, בצורה מודעת על מנת לשבוע (ולא כדי למלא צורך רגשי).

הגוף שלכם יודע מה הכי טוב בשבילכם. אתם קצת התנתקתם ממנו, והתחלתם להקשיב לרעשי הרקע של המוח (שנשטף על ידי ענקיות המזון) ועכשיו משכנע אתכם שכל מה שאתם רוצים זה אוכל מהיר.

אנחנו מבטיחים לכם שככל שתתקרבו בחזרה לעצמכם ולתחושות הפיזיות שלכם, תרצו להכניס לגוף מאכלים שמזינים את הגוף שלכם בכל מה שהוא צריך, ובצורה אוטומטית בתהליך תיפטרו מהקילוגרמים המיותרים.

העניין בדיאטה הוא לא להרעיב את עצמכם ובטח שלא להסתמך על כוח רצון, אלא למצוא סוג תזונה שמתאים לכם באופן אישי!

היתרונות הבריאותיים של טונה

אתם מבינים, אוכל לא מסתכם בסך כל הקלוריות שהוא מכיל. יש מאכלים שאם תשלבו אותם בתפריט יותר, לא רק שהם יעזרו לכם לפגוע ביעדי הדיאטה שהצבתם, אלא גם יתרמו לבריאות הכללית של הגוף.

ועכשיו, אחרי שהבנתם שהגיע הזמן להכניס לגוף שלכם יותר אוכל אמיתי, הגיע הזמן שנדבר על כל הפלוסים שמגיעים יחד עם אכילת דג טונה בעל ערך תזונתי מעולה.

לב בריא- הטונה מכילה אומגה 3, קבוצת חומצת שומן התורמת לבריאות הלב וכלי הדם.

מערכת חיסון חזקה- הטונה עשירה במנגן, סלניום ואבץ. אלה וויטמינים ומינרלים שמסייעים למערכת החיסון להיות חזקה יותר. בנוסף, יש בה הרבה נוגדי חמצון שידועים כמעכבי הזדקנות ומונעי מחלות.

עור בריא- תוכלו למצוא בטונה גם חלבון אלסטין וגם ויטמין B, שניהם עוזרים לשמור על העור שלכם חלק ובריא, ועל העצמות שלכם חזקות.

ואם כבר דיברנו על קלוריות למעלה, בואו נדבר על מספרים ל-100 גרם טונה בשמן: 194 קלוריות, 0 פחמימות, 0 סוכרים, 2 ג' שומן רווי, 26 ג' חלבון, 50 מ"ג כולסטרול ו-400 מ"ג נתרן.

כמה פעמים מותר לצרוך טונה בשבוע?

אין הגבלה על כמות הטונה המומלצת לצריכה שבועית. הטונה המשווקת בישראל היא טונה בהירה שלא מכילה הרבה כספית.

ההמלצה הכללית של משרד הבריאות היא לשלב דגים בתפריט השבועי במסגרת תפריט מאוזן ומגוון, שכן הם מקור מעולה לחלבונים טבעיים ושומנים בריאים.

כבר הבנתם שחשוב לשלב מזונות עשירים בחלבון אם אתם רוצים לרדת מעט במשקל, ולכן ההמלצה שלנו היא שפשוט תנסו לשמור על גיוון כדי שלא תשתעממו.

נדגיש שהמפתח להצלחה בתהליך של ירידה במשקל הוא הקשבה לאותות הרעב והשובע האינטואיטיבים שלנו תוך בחירת מאכלים בריאים אבל  שאתם באמת (באמת) אוהבים לאכול.

נציין שהמאמר הזה לא מהווה תחליף לייעוץ מקצועי בנושא ושאפילו מומלץ להיעזר באיש מקצוע. אחד כזה יוכל לעזור לכם לפגוש את ה"אני העתידי" שלכם בצורה מבוקרת ונכונה.

איך שלא תבחרו, סטארקיסט מאחלת לכם בהצלחה בתהליך!

שתף
אזור ראשי, לקיצור דרך לחצ/י כפתור ALT + x