הדרך המנצחת לאכילת טונה מעושנת

יותר ויותר אנשים מתחילים לפתח מודעות בריאותית. זה בא לידי ביטוי בביצוע פעילות גופנית באופן קבוע, ושמירה על תזונה מאוזנת. מזדהים עם האמירה הזאת? סימן שאתם כאן כדי לדאוג לעצמכם, ואנחנו ממש אוהבים את זה!

טונה יכולה לעזור לכם להגיע ליעדים שהצבתם.

אתם בטח יודעים כמה חשוב להזין את הגוף באוכל הנכון. אספקה קבועה של חומרים מזינים תבטיח שהוא יתפקד בצורה מקסימלית. שמירה על אורח חיים בריא מקרבת אותנו בכל יום עוד צעד לעבר הגרסה הכי טובה שלנו.

אבל לא רק הבריאות חשובה, אלא גם הטעם. אם לא נהנה ממה שאנחנו אוכלים לא נצליח לפתח שגרת הרגלים משנת חיים. וכאן סטארקיסט נכנסת לתמונה.

במאמר הזה נדבר על הטונה המעושנת, איך אפשר לעשות את זה כמו שצריך, כמה זמן זה לוקח, מה הערכים שעומדים מאחוריה וכמה פעמים בשבוע מומלץ לצרוך אותה.

איך מעשנים טונה?

אפשר להיות רגועים, גם אתם יכולים להכין טונה מעושנת בקלות. לא צריך מיומנות מיוחדת.

הנה מתכון עם כמה טיפים שיעזרו לכם לעשות את זה כמו שצריך:

  • זה לא עובד עם מים!
    נראית כמו הערה מובנת מאליה אבל חשובה. בדיוק בגלל זה השתמשו בטונה בשמן או שמן זית (לפי העדפה אישית). וודאו שאתם לא מסננים את הפחית לפני השימוש, השמן מהווה חומר בערה ומבטיח בישול איכותי (אם סיננתם את הטונה בטעות, הוסיפו מעט שמן).
  • אין צורך להשתמש ביותר מדי נייר. שימו לב שאתם משתמשים בשלוש או ארבע פרוסות. הניחו אותן על הפחית הפתוחה, וודאו שהנייר נספג בצורה מלאה, והדליקו אותו עם מצית.
  • תנו לטונה להתבשל למשך עשר דקות לפחות. כשהאש תיכבה, תנו לפחית להתקרר שתי דקות, ואז גשו לאכול.

טונה מעושנת מתאימה בעיקר לטיולי שטח פתוחים, אבל יכולה להכניס טוויסט מעניין גם לכל תפריט ביתי.

היתרונות הבריאותיים של טונה

אומגה 3 נפוצה בדגים. זוהי קבוצת חומצות שומן שמשחקת תפקיד חשוב בתהליך התפתחות מוח של עוברים, שמירה על התפקוד התקין של מערכת העצבים, העברת מסרים חשמליים, וויסות חומרים בדם.

אבל היתרונות של הטונה לא נגמרים כאן. בין היתר היא מכילה גם מגנזיום, סלניום, ברזל (שעוזר לקשור מולקולות חמצן לתאי דם אדומים ולהוביל אותן לכל תאי הגוף!), ויטמין D, וחלבונים טבעיים.

כל החומרים האלה עוזרים לגוף לבצע תהליכי חילוף חומרים, התחדשות, בניית שרירים, והתפתחות.

מעבר לזה, טונה בשמן של סטארקיסט מגיעה עם סט ערכים נפלא שמתאים לכל סוג של תפריט. גם אם אתם אנשים של ספורט וגם אם לא, תוכלו להנות מהפלוסים הרבים.

ב-100 גרם של טונה תוכלו למצוא: 194 קלוריות, 26 ג' חלבונים, 0 ג' פחמימה, 0 ג' סוכר, 10 ג' שומן (2 ג' שומן רווי), 50 מ"ג כולסטרול ו-400 מ"ג נתרן.

כמו כן, הטונה נכללת בקטגוריית מזונות עשירים ב12B. וויטמין הכרחי שהגוף לא יודע לייצר בעצמו (אלא צריך לקבל דרך מקורות חיצוניים). הוא עוזר בתהליך יצירת תאי דם אדומים (שנושאים חמצן לכל הגוף, כבר הזכרנו?) ותפקוד מערכת העצבים.

כמה פעמים בשבוע מומלץ לצרוך טונה?

אפשר להסתכל על השאלה הזו מכמה זוויות. הזווית הראשונה שלרוב תעניין אנשים היא מבחינת כמות החלבון (וזאת בגלל שטונה היא מאכל אהוב במיוחד על ספורטאים ואנשים שמתאמנים באופן קבוע).

אמרתם מאכלים עשירים בחלבון אמרתם טונה. ראיתם בעצמכם את היחס בין הקלוריות לבין החלבונים שהיא מכילה. ולא רק זה, מדובר בחלבונים טבעיים שנספגים בגוף בצורה טובה יותר!

אז בהקשר הזה, כמות החלבון המומלצת לצריכה משתנה מאדם לאדם. ההערכה היא שעל כל קילו משקל גוף מומלץ לצרוך כ- 0.8 גרם. משמע שאם אתם שוקלים 70 קילו, עליכם לצרוך ביום בין כ- 56 גרם חלבון.

אלא שחשוב לקחת בחשבון עוד כמה פקטורים: לאנשים שונים יש מערכת עיכול שונה, גוף שונה, ומטרות שונות.

בכל מקרה, עדיף להתייעץ עם איש מקצוע לפני שאתם מדייקים את התפריט שלכם.

משרד הבריאות מציין כי צריכת דגים תורמת לבריאותם של ילדים ומבוגרים, שכן הם מהווים מקור מעולה לחלבונים ואומגה 3, ובמקביל דלים בחומצות שומן רווי.

הוא מבהיר שבטונה בהירה שמשווקת בישראל יש כמות נמוכה מאוד של כספית, וממליץ לצרוך דגים מס' פעמים בשבוע במסגרת תפריט מאוזן ומגוון.

 

 

שתף
אזור ראשי, לקיצור דרך לחצ/י כפתור ALT + x