האם ניתן לאכול דגים בהריון?

במסעדת דגים או בבית, בתנור או על הגריל, בכריך או בסלט – דגים יכולים להיות מעדן בריא וטוב. מיטב המומחים, תזונאים ודיאטנים ממליצים לשלב בתזונה השוטפת מאכלי דגים שונים. טוב לדעת שישנם הבדלים למשל בין דגי ים לדגי בריכות, אך צריך לשים לב גם לדברים נוספים. היריון, בין יתר הדברים, מחייב שינויי תזונה מסוימים. לצד צריכת ברזל לנשים בהריון, חשוב שכל אישה תדע יותר על אכילת דגים בהיריון. מה מותר, כמה מותר, ממה צריך להימנע ועוד.

כמה דגים בשבוע אפשר בהיריון?

אין שום צורך להימנע מאכילת דגים בתקופת ההיריון, שכן הם מביאים עימם ערכים תזונתיים גבוהים. דג טונה ערך תזונתי לדוגמא מגלה כמה מדובר במקור טוב לחלבונים ולמינרלים מסוימים. חשוב להוסיף כי דגים מסוימים עלולים להכיל כמויות גבוהות יחסית של כספית ולכן מהם כדאי להימנע. מי שרוצה להקפיד תימנע מצריכת דגים עתירי כספית. מותגי הטונה המובילים בישראל עברו את כל הבדיקות המחמירות ומשרד הבריאות אישר אותם גם בהיריון. כך גם דגי סלמון, קרפיון ועוד. טונה לבנה שהיא פחות נפוצה בארץ מכילה יותר כספית ולכן עדיף לצרוך ממנה בכמות יותר מתונה.

זהירות – דג נא

אם את לא נוהגת לאכול מאכלים מן החי שאינם מבושלים, את לא צריכה לשנות את מנהגך בזמן ההיריון. לעומת זאת, עם את נהנית מפעם לפעם מאכילת אוכל נא ובפרט דגים נאים שלא בושלו, כאן כבר צריך לנהוג אחרת. דג לא מבושל, כגון חלק מסוגי הסושי או דגים שהושרו בתחמיץ ללא חימום, עשויים להכיל חיידקים המאיימים על ההיריון. חיידקים שלא יזיקו כמעט לאדם מבוגר עלולים לפגוע בעובר ולגרום ללידות מוקדמות, להיווצרות מומים ואף חלילה להפלה. אם כן, לפני כניסה להיריון וגם במהלכו, הקפידי לצרוך דגים איכותיים, ממקור שאת סומכת עליו. כשהם נקיים, מבושלים היטב ועשויים נכון, הם לא רק טעימים הם גם מאוד מאוד בריאים.

אומגה 3 מדגים וחומצות שומן – טוב למוח

כל אישה כמעט כבר יודעת כי בהיריון חשוב להקפיד על מזונות עשירים בברזל. בעוד שמיני דגים מסוימים מכילים ברזל, דבר נוסף אין לשכוח. כל סוגי הדגים כמעט מכילים תכולה מאוד משמעותית של אומגה 3. זה חשוב לכולם, אבל לנשים בהיריון זה חשוב באופן מיוחד. זהו מרכיב שמסייע להתפתחות תקינה של מערכת העצבים ושל המוח. אם את רוצה כאימא לעזור לעובר להתפתח ולאפשר לילדים שלך למצות את הפוטנציאל, שתיים שלוש מנות דג בשבוע יועילו מאוד. ילדים שאימהותיהן הקפידו על תזונה איכותית ועל מאכלי ים גבוה מתפקדים טוב מהממוצע מבחינה מנטלית ואף גופנית, בילדות המוקדמת, בילדות המאוחרת וגם בגילאים מבוגרים.

חלבון כן, שומן לא

לקראת כניסה להיריון וגם במהלכו, צריך להבין שזה לא הזמן לדיאטות כאסח. יחד עם זאת, העובדה שאת בהיריון לא אומרת שאת צריכה לצרוך קלוריות או שומנים ללא הגבלה. מחקרים מראים שעליה מוגזמת במשקל בזמן ההיריון איננה בריאה לאם ואיננה בריאה עבור העובר. אז מה הקשר לדגים? דגים מכילים חלבונים, שהם אבני הבניין של הגוף, שרירים, עור וכן הלאה. טוב וכדאי לצרוך מאכלים עשירים בחלבון ודגי ים מהווים מקור טוב לכך. במקביל, אם משווים לחלק ממאכלי הבשר, זהו גם מקור טוב ומזין שלא עשיר בשומנים. כאשר את רוצה להקפיד על תזונה מאוזנת, עם חלבון ופחות שומן – זהו מקור לאוכל טוב, לך ולתינוק שבדרך.

שתף
אזור ראשי, לקיצור דרך לחצ/י כפתור ALT + x