האביב בפתח – איך אוכלים בריא בטיולים

כשיוצאים לטיול, הרבה פעמים נקדיש לא מעט מחשבה לאן ניסע, עם מי או איך נטייל, אבל לא תמיד אנחנו מקדישים מספיק מחשבה למה נאכל ויש הרגשה "שכבר נסתדר".

חשיבות תזונה מאוזנת בטיולים

האמת היא שלאכילה בריאה ומאוזנת בזמן טיולים יש חשיבות רבה כי היא עוזרת לנו להרגיש טוב ולשמור על רמות אנרגיה גבוהות במהלך היום המלא בפעילויות וכדאי לתת את הדעת גם לתחום הזה כשיוצאים לטייל.

לרב יהיה יותר קל בטיולים להכין מזון עשיר בפחמימות אבל חשוב לדאוג שיהיו גם כאן מאכלים עשירים בחלבון ובויטמינים ומינרלים שונים כגון מזונות עשירים ב-B12, בברזל, סידן, מגנזיום ואפילו מזונות עשירים בויטמין D.

מקובל לחשוב שויטמין D נוצר בגוף בזמן חשיפה לשמש וזה נכון אבל חשוב לדעת שזה קורה פחות ופחות בימינו בגלל שאנחנו יוצאים לשמש בלבוש ארוך שיגן עלינו בפני השמש או מורחים קרם הגנה ואילו שתי פעולות שמונעות מהגוף לקבל מספיק ויטמין D מהשמש ולכן חשוב להעשיר את התזונה גם עם מזונות עשירים בויטמין D.

הנה כמה טיפים לאכילה בריאה בזמן טיול:

תכננו מראש

תכננו מראש את האוכל והארוחות שלכם כי כך תוכלו להיות בטוחים שיש לכם אוכל זמין ומוכן לאכילה כשרצו לאכול.
חישבו על מה תרצו לאכול בכל ארוחה שיהיה קל לנשיאה, קל לאריזה באופן שלא ימעך בתיק ולא יעורר חשק לאכילה.

כדאי גם לנסות לחשוב מתי נאכל כדי לייצר אפילו בטיול ארוחות בהפרשי זמן לא גדולים מידיי שיגרמו לנו להגיע לאכילה מורעבים וכנראה לאכול יותר מידיי ולהרגיש לא בנוח.

העצה הזאת חשובה במיוחד כשמטיילים עם ילדים.

אף אחד לא רוצה ילד ריב ועצבני בכלל, אבל בטיול שיצאנו ליהנות בו בפרט.

העדיפו אוכל קל ופשוט

בזמן טיולים, עדיף לאכול אוכל קל שלא יפגע בתחושת האנרגיה שאנחנו זקוקים לה.
מקובל לחשוב על כריכים כמזון שהכי קל להכין ולהביא לטיולים וגם אותם ניתן לגוון עם טורטיות שכיף לאכול מגולגלות בכל מצב.

גם טוסט  למשל יכול להיות מאכל שקל לקחת לטיול וילדים בטוח יאכלו בשמחה. (ד.א. לא רבים יודעים שמאכלי חלב וגבינה צהובה במיוחד נחשבים מזונות עשירים ב- B12)

יחד עם זה יש עוד הרבה אפשרויות לאוכל קל ופשוט בטיולים כגון פירות, ירקות, שימורים כגון תירס או טונה, או מיני ארוחות כגון לאנצבוקס, ואפילו ניתן לקחת אוכל חם שאינו כבד (כגון פשטידות למשל) במיוחד בתרמוס שישאר חם עד לאכילה.

הביאו אוכל זמין לאכילה

בזמן טיול כשעושים עצירות לאכילה אנחנו עלולים להיות כבר מאוד רעבים ולהתחיל להכין אז אוכל ממצרכים שהבאנו לא רק שלא מתאים אלא גם יגרום לנו כנראה לאכול לא מעט נשנושים עד שהוא יהיה מוכן.

עדיף לקחת איתנו את האוכל באופן שכבר יהיה זמין לאכילה.

לדוגמא: את הפירות והירקות להביא כבר שטופים ומה שצריך לקלף או לחתוך ולשים בקופסאות שיראו זמינים ומפתים לאכילה או להביא קופסת טונה שקל פשוט לפתוח ולאכול.

(הזדמנות לציין שרבים גם לא יודעים שבאכילת טונה בקופסה אנחנו מרוויחים גם אומגה 3 שנמצאת בדגים שהיא חומצת שומן שתועלותיה הבריאותיות נחקרו והוכחו בתחומים רבים כגון בריאות המח והלב.)

הקפידו לשתות מים

לרב אנחנו לא כ"כ שוכחים לקחת איתנו מים לטיולים, אבל לעיתים קרובות אנחנו שוכחים לשתות אותם.
חשוב להעדיף כמובן מים ולא מיצים ממותקים, וחשוב לעשות לנו סימנים כדי שנזכור לשתות מספיק במהלך הטיול.
שעון מעורר כל שעה למשל יכול להיות רעיון טוב להבטחת שתייה מספקת למניעת כאבי ראש או חלילה התייבשות בימים חמים.

נשנושים זה לא מילה גסה

נשנושים הם לא רעיון רע בטיולים אבל כדאי להשתדל שגם הם יהיו נשנושים מזינים ובריאים.

למשל, פירות וירקות חתוכים או ירקות מיני, פירות יבשים עם אגוזים למיניהם, אדממה, קלחי תירס , פריכיות אורז בטעמים ואפילו כריכונים קטנים.

לסיום

בואו נצא ונטייל בהנאה ונגביר את ההנאה ע"י שמירה על אכילה בריאה וקלילה גם בטיולים.

שתף
אזור ראשי, לקיצור דרך לחצ/י כפתור ALT + x