דרכים שונות להכין קציצות טונה

כולם כבר יודעים, טונה היא אחד הדגים הפופולריים והנפוצים ביותר במטבח הישראלי. עוד לפני שהיא הפכה לכוכב במסעדות העילית, היא כבר הייתה חלק מרכזי מהתפריט בהרבה מאוד בתים. היכולת להלביש את הטונה בהרבה מאוד צורות והיכולת להעניק לה טעמים מלהיבים, הופכים אותה למעדן שאף פעם לא משעמם. והפעם – כמה דרכים שונות ונהדרות, להכנת קציצות שכולם ירצו לאכול בהנאה.

קציצות מטוגנות או אפויות?

הדרך הקלאסית להכנת קציצות עוברת בבלילה מתובלת היטב, יצירת כדורים ולאחר מכן טיגון בשמן חם. אין ספק שכפי שמכינים קציצות בשר מעולות, זוהי שיטה שעובדת היטב גם עבור חובבי קציצות הטונה. הבעיה היא שזו דרך שפחות מתאימה לאנשים שרוצים להפחית בשומן ולהוריד במשקל. לכן, כדאי להכיר את הדרך החלופית והידידותית מאוד מבחינה קלורית – קציצות טונה אפויות. את הגרסה הזאת אפשר להכין אותו דבר כמו הגרסה המטוגנת. ההבדל היחיד הוא לא בתיבול אלא בכך שצריך לאפות אותן למשך כ-10 עד 15 דקות. רק לא לשכוח להפוך את הקציצות, אם רוצים שהמרקם יהיה מיטבי.

הדרך לאוהבי הטעם הפיקנטי

בהכנת הקציצות צריך לערבב נתחי טונה ביחד עם פירורי לחם וביצה. אפשר להעשיר את הקציצות על ידי תוספת תפוחי אדמה מרוסקים. אולם אם אצלכם בבית אוהבים את הטעם הפיקנטי, תוכלו ללכת על דג טונה חריף. הוסיפו תבלינים לפי הטעם, כאשר הכמות תלויה בכם. ניתן לערבב בבלילה פלפל שחור ופפריקה. דרך אחרת להוסיף פיקנטיות היא להכין רוטב שבו פלפלים חריפים מהסוג שאתם אוהבים. אם הכיוון הזה פחות מתחשק לכם, ניתן ללכת על שיטת הבצל המטוגן. טגנו בצל קצוץ היטב במעט שמן. אפשר להוסיף גם שום אפוי או אפילו שום כתוש מוקפא ומוכן. הגשת הקציצות עם הבצל או עם השום מלמעלה, יקנו למנה טעם יוצא מן הכלל שפותח את התיאבון ועושה חשק לעוד.

בישול עם עגבניות, מנה שילדים אוהבים

אם לא מתחשק לכם דג בתנור וגם פחות רצוי לכם לטגן, תמיד אפשר לבחור את שיטת הבישול. בישול דג טונה מאוד טוב לשלב עם שלל רטבים או עשבי תיבול, כטוב בעיניכם. במידה ומדובר בארוחה לילדים, מאוד מתבקש לשלב בין טונה לבין עגבניות. קציצות טונה ברוטב מהסוג הזה משכנעות אפילו ילדים שהם סרבני דגים בדרך כלל, לטעום. לרוב הם ייהנו כל כך שגם יבקשו תוספת. התחילו עם הכנת הקציצות עם מלח ופלפל לפי הטעם. אפשר לטגן או לאפות, זה פחות משנה. במקביל, הכינו רוטב מעגבניות טריות. אם אתם קצרים בזמן, אפשר לחמם רוטב עגבניות מוכן. אפשר להמתיק מעט את הרוטב או להוסיף קטשופ. את הרוטב יש למזוג על המנה לפני ההגשה. אגב, המנה הזאת מתאימה מאוד לצד אורז או קוסקוס, ספגטי או סלט טרי. אפשר להגיש לילדים גם עם צ'יפס בצד.

קציצות דקות בסגנון לביבות

חשבתם שלביבות הולכות היטב רק עם תפוחי אדמה? קבלו את הדרך הכי עדכנית לגוון עם טונה. אפשר להכין את הקציצות בגרסה מאוד שטוחה ומעניינת. כדאי להוסיף נפח על ידי תפוחי אדמה מגורדים ואפשר להוסיף גם בצל קצוץ או מטוגן. לביבות טונה ניתן להכין בתנור, אך הגרסה הקלאסית עוברת בטיגון כמובן. מומלץ לספוג את השמן בעזרת מגבת נייר, לפני ההגשה.

איך אפשר להעשיר את הקציצות בקלות?

אם רוצים להקל על החיים ולהעשיר את הקציצות, ניתן להשתמש בנתחי טונה בטעמים. כיום זה פשוט – בוחרים במותג הטונה המוביל, שמשווק בקופסאות טונה עם עשבי תיבול במינון מדויק.

שתף
אזור ראשי, לקיצור דרך לחצ/י כפתור ALT + x