איך תתמודדו עם מחסור בברזל בהריון?

את בטח יודעת ברזל הכרחי לנשים בהריון. זה אחד החומרים הכי חשובים ומיד נפרט גם למה. סובלת ממחסור? אין לך מה להתייאש כי לרוב אפשר לפתור את הבעיה הזו בקלות.

אין ספק שתקופת ההיריון היא תקופה מאתגרת. לפעמים את פשוט לא יודעת מה את צריכה לאכול. תוכלי למצוא באינטרנט הרבה דעות, אבל סטארקיסט כאן כדי לנסות לעשות לך קצת סדר בבלבול.

בסופו של יום, תזכרי שאת אוכלת בשביל שניים. יש מרכיבים חשובים שיכולים להפוך את תקופת ההיריון שלך לקלה יותר. צריכה של מזונות עשירים בB12 (ועוד וויטמינים ומינרלים הכרחיים) באופן קבוע תבטיח שאת והילד שלך תישארו בריאים וחזקים.

אז בואי נתחיל בלדבר על החשיבות, ומשם כבר נתגלגל.

החשיבות של הברזל

בגוף שלנו יש בערך 5 ג' של ברזל, הוא נספג בגופנו דרך האוכל שאנחנו בוחרים לאכול. רובו נישא על גבי תאי הדם האדומים, ויש לו תפקיד קריטי: ייצור המוגלובין, קשירת מולקולות חמצן והובלתן לכל תאי הגוף. בנוסף, הוא לוקח חלק משמעותי בתהליכי צמיחה, גדילה, ואספקת אנרגיה.

כל מה שנכתב למעלה תקף גם לגבי נשים בהריון, אבל יש עוד תוספת. במהלך התקופה, כמות גדולה של ברזל עוברת לעובר דרך השלייה. כמו כן, נפח הדם של האם עולה (בעקבות העלייה במשקל והגדילה פיזית) וכתוצאה מכך גם הדרישה לברזל עולה.

בזמן הלידה האמא מאבדת כמות גדולה של דם, מה שמגביר את המחסור בברזל גם בתקופה שאחרי לידת הילד. ובזמן ההנקה היא מעבירה חומרים חיוניים לילד ובכך המחסור גדל.

אז איך תוכלי להזין את החוסר הזה? פשוט – תאכלי יותר מאכלים עם ברזל.

מה שכן, חשוב שתתייעצי עם גורם מוסמך בקשר לתהליך. בדרך כלל מומלץ למלא חוסרי תזונה עם שינוי תפריט, אבל הריון הוא מקרה יוצא דופן. יכול להיות שתצטרכי להיעזר גם בתוספי תזונה, וזה בסדר. העיקר שהגוף שלך יקבל את מה שהוא צריך.

מה קורה בעת מחסור ברזל?

כולנו מכירים את המילה אנמיה. מחלה הנגרמת בגלל מחסור בברזל. היא מובילה לתסמינים פיזיים ונפשיים: בין היתר חולשה ועייפות, אבל במקרים חמורים גם פגיעה מוחית.

גוף שלא מקבל אספקה של מזונות עשירים בחלבון כנראה לא יצליח לפתח שרירים. גוף שלא מקבל אספקה קבועה של ברזל לא יצליח להוביל חמצן לתאים כמו שצריך.

אבל כשאנחנו מדברים על הריון, העניינים קצת מסתבכים.

אפשר לקשר בין מחסור בברזל שלא מקבל טיפול במהלך הריון לבין לידות במשקל נמוך, לידות מוקדמות ועיכוב תוך רחמי. במקרים חמורים, אנמיה קשורה גם לתמותה סביב הלידה.

הברזל הוא אחד החומרים החיוניים להתפתחות מוחות אצל עוברים. מחסור בברזל יכול לגרום לנזקים בלתי הפיכים בתפקוד המוחי.

כמו כן, מחקרים מוכיחים שיכול להיות קשר בין אנמיה לבין דיכאון אחרי לידה.

איך ממלאים חוסר בברזל?

הדרך הכי טובה היא להתחיל לצרוך עוד היום מאכלים שמכילים ברזל. טונה למשל מכילה ברזל ובאה בעסקת חבילה עם עוד כמה חומרים חיוניים: אומגה 3, סלניום, ויטמין 12B, ויטמין D, מגנזיום וחלבון טבעי.

אם תקפידי לאכול את המאכלים הנכונים, כל החומרים החיוניים שתצרכי יעברו אוטומטית גם לעובר.

אז כדי לסיים בכיף, החלטנו להפתיע אותך עם מתכון לקציצות טונה שתוכלי לנסות כבר עכשיו.

כל מה שאת צריכה זה: 4 פחיות טונה (אפשר עם פלפל חריף), 5 עגבניות חתוכות, 3 פלפלים קצוצים, 1 פלפל חריף (לא חובה), 200 גרם סולת, 4 ביצים, 5 כפות שמן קנולה או זית, 4 כפות קמח, ראש שום כתוש, פטרוזיליה טרייה, פפריקה, כורכום ומלח.

ערבבי בקערה את הקמח, הביצים והטונה. הוסיפי גם את התבלינים והפטרוזיליה הקצוצה. הניחי את התערובת ל-60 דק'.

חממי בינתיים סיר שטוח עם שמן, טגני את כל הירקות למשך חצי שעה, ושחקי עם הסמיכות של הרוטב.

חלקי את התערובת לקציצות קטנות והכניסי לבישול של שעה בסיר.

תכיני לך פחמימה מגניבה ליד ושבי לאכול!

שתף
אזור ראשי, לקיצור דרך לחצ/י כפתור ALT + x