איך מכינים פילה טונה מוצלח?

אז הגעתם לכאן כי אתם מחפשים לאכול משהו מזין וטעים. אולי אנחנו קצת משוחדים, אבל לדעתנו כדאי לכם ללכת על פילה טונה.

אתם בטח רוצים לגוון קצת, וזה בסדר – אפשר לשמור את שימורי הטונה לפעם אחרת. עכשיו אתם רוצים ליהנות מארוחה בריאה ומזינה.

אז בואו נדבר רגע על כמה יתרונות בריאותיים של פילה טונה, על אם הוא יכול להוות תחליף לארוחה בשרית, ואפילו תקבלו מאיתנו טיפ קטן לבישול מוצלח בסוף.

היתרונות הבריאותיים של פילה טונה

אם חיפשתם מזונות עשירים בברזל הגעתם למקום הנכון, טונה עשירה בברזל, שתורם לנשיאת החמצן בדם, אבל לא רק. הנה רשימת היתרונות המלאה:

  1. טונה עשירה גם בחלבון – במאה גרם של טונה יש 124 קלוריות ובערך 23 גרם חלבון. זה יחס מעולה. בין אם אתם מתאמנים שזקוקים לבוסט חלבון, או שחשוב לכם להקפיד על תזונה נכונה- עם טונה תוכלו לשמור על האיזון שבין ארוחה קלה שלא מכבידה על מערכת העיכול לבין ארוחה מזינה.
  2. טונה מחזקת את המערכת החיסונית – היא עשירה במינרלים שתורמים לפעילות המערכת החיסונית. המינרלים עוזרים בהגנה מקיפה על תאי הגוף, ומפחיתים את הסיכוי לחלות בסוגי סרטן שונים.
  3. טונה למען תפקוד המוח – תוכלו למצוא אומגה 3 בדגים רבים, וביניהם גם בטונה. זו חומצת שומן עם תפקיד חשוב בשמירה על תפקוד קוגניטיבי, והיא עוזרת בין היתר במניעת דיכאון.
  4. טונה שמה את הלב במקום הראשון – אומגה 3 שומרת גם על בריאות הלב. הטונה היא מאכל דל שומן, כידוע- מאכלים עתירים בשומן רווי גורמים לסתימת עורקים, ויכולים להביא להתפתחות של מחלות לב.
  5. טונה ולחץ דם – תוכלו למצוא בטונה גם אשלגן, זהו מינרל שגורם לעלייה בכמות הנוזלים המופרשים, ובכך שומר על לחץ דם תקין.

פילה טונה אל מול מנת בשר

זאת התלבטות שקיימת אצל אנשים שמחפשים לאכול מזונות עשירים בחלבון – לאכול טונה או מנת בשר? ואם לענות עליה בקצרה, ברור שטונה.

הפלוס הכי גדול בטונה היא היחס בין הקלוריות לבין כמות החלבון במאה גרם, תוסיפו לזה את העובדה שטונה היא מאכל דל בשומן והנה התשובה.

טונה מתאימה למאכל גם אם אתם מחפשים להגדיל את מסת השריר וגם אם אתם כרגע נמצאים בחיטוב.

אל תשכחו לקחת בחשבון גם את כל היתרונות הבריאותיים שציינו למעלה. רובם ככולם, לא תקפים לגבי בשר.

איך להכין פילה טונה מוצלח?

אז אחרי שדיברנו על היתרונות הרבים, על למה כדאי לכם לבחור דווקא בפילה טונה, הבטחנו טיפ קטן לבישול כדי שהוא יצא לכם מושלם. בכל זאת, בטח פתחנו לכם את התיאבון.

לא לוקח יותר מדי זמן לבשל פילה טונה, וזה בדיוק מה שאנחנו אוהבים. ואם כבר מדברים- הנה עוד סיבה להעדיף סטייק פילה על סטייק בקר.

אז לפני שאתם ניגשים להכנה, הפשירו את הנתח במקרר למשך הלילה. החליטו איך אתם מתכוונים לבשל, תוכלו לצלות את הדג על הגריל או לבשל אותו על מחבת, זה לגמרי נתון לבחירתכם.

כדי להימנע מצריבת יתר, מרחו קצת שמן משני צדדיו של הנתח לפני הבישול. חשוב שתבינו שבגלל שהפילה דל בשומן, קל לשרוף אותו. ולכן, איך שלא תבחרו לבשל- הפילה יצא מושלם בתנאי שתצרבו אותו בצורה עדינה.

פזרו תוך כדי הבישול מעט מלח ופלפל, אין צורך להגזים עם תבלינים. ובגדול, זהו. שבו לאכול.

תוכלו לשלב את הפילה גם בתוך סלט מרענן, מיני טארטלטים, או פונדו אצות. אם חסרה לכם השראה, תוכלו למצוא אצלנו באתר כמה מתכונים. אז למה אתם מחכים? לכו תתפנקו לכם על דג טונה עם ערך תזונתי מצוין.

שתף
אזור ראשי, לקיצור דרך לחצ/י כפתור ALT + x