קציצות טונה אפויות במגוון טעמים ותיבולים מפתיעים

במטבח תמיד אפשר ללכת על הקל או לבחור במורכב יותר (למי שיש זמן לבשל). אבל לכולם, הכי כיף למצוא גרסאות חדשות למאכלים מוכרים, טעימים וטובים. טונה מקופסא, למשל, מוצר טעים וחומר גלם בסיסי למגוון מתכונים, מאפשר גמישות מכסימלית. הטונה מאפשרת שורה שלימה של  שילובים ותצורות, שכל אחד יטעם ויאהב לנסות. אם חשבתם שאתם יודעים כל מה שצריך לדעת על קציצות טונה אפויות, נוכל להציע לכם עוד כמה דרכים. דרכים ממש טובות למצוא טעמים ותיבולים מפתיעים שיקצרו הצלחה גם אצלם בבית.

קציצות טונה אפויות הגרסה הקלאסית

לפני שנציג כמה דרכים חדשות להכין קציצות טונה אפויות, נתחיל בבסיס. והבסיס הוא כמובן קציצות טונה בגרסה הקלאסית. בגרסה הזאת לוקחים שתי קופסאות של טונה, או בשמן או במים. מסננים את הנוזלים ושמים בקערה. מוסיפים תבלינים בסיסיים כפי שאתם אוהבים, כגון פלפל ומלח. לתערובת מוסיפים ביצה ומעט קמח ויוצרים קציצות יפות. את הקציצות אופים בתנור כ-10 דקות מכל צד או עד שהן משחימות. אלה הקציצות הבסיסיות שגם ילדים מאוד אוהבים. לצד הקציצות ניתן להגיש רוטב לפי הטעם.

תוספת מרעננת ומטוגנת

לא חייבים להפוך את העולם אם רוצים חידוש קטן, טעים ומרענן. לכן, הגרסה הנוספת שלנו מבוססת בצורה מאוד הדוקה על הבסיסיות. אותן קציצות טונה אפויות מכינים בצורה כמעט זהה למה שראינו כאן למעלה. הדבר היחיד שנוסיף לצורך הטוויסט זה תוספת מטוגנת שנוסיף לבלילה לפני האפייה. אם אתם אוהבים בצל מטוגן, פשוט טגנו מעט בצל קצוץ עד שהוא מקבל צבע שקוף ונעים לעין. את הבצל הזה אתם מוסיפים לבלילה ורק אז מכינים את הקציצות ושמים בתנור. אפשרות אחרת, היא להוסיף גם פלפל קלוי. את הפלפל ניתן לקלות או לטגן קלות. אנו ממליצים לחתוך את הפלפל דק מאוד. אפשר אם רוצים לטגן כמה סוגים של פלפלים בצבעים שונים, להעשרת הטעם.

עוד תוספת שתופסת

אין שום ספק שהקציצות שאנו כל כך אוהבים הולכות נהדר עם רוטב עגבניות. יתכן מאוד שגם אתם כבר מכירים את זה, ויש לכם גרסה משלכם לכל מיני קציצות טונה ברוטב. בקצרה, נציין כי את הרוטב ניתן להכין בכל מיני תצורות, כאשר הבסיס האהוב עלינו הינו עגבניות. ניתן להכין רוטב שעשוי מעגבניות טריות. אפשר להעניק לרוטב מעט מתיקות, אם מוסיפים לו קצת סוכר או קטשופ. התוצאה מאוד מלהיבה ילדים, מכל הגילאים (וגם לא מעט מבוגרים שאנו מכירים). אם אתם רוצים רעיון לתוספת שתתפוס אתכם מופתעים ונלהבים, קבלו אחת שתיתן גם היא טוויסט נאה. במקום להכין קציצות טונה אפויות ברוטב עגבניות, קונים עגבניות מיובשות. את אותן עגבניות מיובשות בטעם עז מוסיפים לקערה שבה כל המרכיבים הקלאסיים של הקציצות. למי שאוהב עגבניות, זו פשוט חגיגה בפה. אם רוצים, אפשר מעל לצקת רוטב עגבניות על בסיס עגבניות, עשבי תיבול ובצל מטוגן.

עוד דרכים מפתיעות לחדש ולהתענג על הטעם

אחרי שראינו כמה גרסאות של קציצות טונה לילדים ולמבוגרים, קבלו עוד כמה רעיונות נוספים. למשל, ניתן להכין קציצות בנוסח תימני, עם חווייג'. ניתן להוסיף לקציצות פירורי לחם, פטרוזיליה או שום. ואם אתם רוצים רעיון לקציצות מטוגנות אך מיוחדות, אין בעיה. ניתן להפוך את הקציצות ללביבות. כן, הטונה משתלבת נהדר גם עם תפוחי אדמה מגורדים. רק חשוב לזכור לבשל את תפוחי האדמה כדי לרכך אותם, לפני שמוסיפים את הטונה. ואגב, אם רוצים עוד אפשרויות, אפשר להשתמש בטונה בטעמים או בגרסה טעימה של הטונה המעושנת.

שתף
אזור ראשי, לקיצור דרך לחצ/י כפתור ALT + x