שילוב הטונה בתזונה של הילדים

בישראל נמכרת בעיקר טונה בהירה, מה שהופך אותה מתאימה מאוד לצריכה של ילדים. נסביר מה כדאי לדעת בנושא, כמה כדאי לאכול, מה עם הגיוון ולמה הדג הזה (ודגים בכלל) כל כך חשובים בתזונת ילדים.

לגדול בריא

ילדים בריאים ושמחים – במידה רבה אושרם של ילדים נובע מהתזונה שלהם. כאשר כהורים אנו מקפידים על תזונה טובה ואיכותית, הילדים מתפתחים היטב, גופם גדל כמו שצריך, מערכת החיסון חזקה וגם המוח מתפתח על הצד הטוב ביותר. תזונה מאוזנת מסייעת לזיכרון מצד אחד ולפיתוח שרירים איתנים מצד שני. שילוב של דג טונה בתזונה של הילדים חשוב מאוד מכל הסיבות הללו ואף מסיבות נוספות. ידוע כי הקניית הרגלי תזונה נכונים לילדים מלווה אותם כל החיים, גם כבוגרים. כעת נסביר איך תשלבו את הטונה בתזונה שלהם, בצורה טעימה, כיפית, מהנה ובריאה.

למה טונה כל כך חשובה?

כדי להרגיל את הילדים לאכול דגים, אפשר להגיש להם את הדג המזין בצורה שמדברת אל ליבם. לדוגמא, אפשר להכין קציצות טונה לילדים, לארוחת צהרים מזינה ובריאה. טונה מאוד חשובה מפני שהיא מעניקה לילדים מגוון מרכיבים מזינים. מדובר במנת חלבון מצוינת, שיכולה להיות חלופה עדיפה על בשר שמן. בדגים תכולה גבוהה של מינרלים ואפילו ויטמינים, למשל, אשלגן, ברזל, ויטמין B ועוד.

בנוסף, הביאו בחשבון את האומגה 3, שמומלץ מאוד על פי מיטב הרופאים בכלל ורופאי הילדים בארץ ובעולם. אומגה 3 בדגים זה מרכיב בריא, שמסייע לשיפור קשב וזיכרון, מחדד חשיבה ואפילו משרה רוגע ומביא למצב רוח טוב. יתרון חשוב הוא שניתן להכין ארוחת דגים שכזאת בקלות וללא שום מאמץ. ועוד יתרון – בקופסאות השימורים הנתחים שומרים על הערך התזונתי ואין חשש מעצמות. ילדים די נרתעים מעצמות וזו צורה טובה לחשוף אותם למאכל המזין, שקל להכין וקל לאכול.

כמה טונה צריכים ילדים?

יש הרבה מאכלים טובים וטעמים שניתן להכין מטונה. מכיוון שניתן לגוון, אין שום בעיה להגיש את הדג לארוחת בוקר, צהרים או ערב כרצונכם. בישול דג טונה, טיגון, אפיה או הגשה כפי שהוא, בסלט, עם ביצים או תפוחי אדמה. הטונה הנמכרת בישראל שייכת לסוג שמתאים לצריכה גם לילדים קטנים ואפילו לפעוטות. בגילאי שנתיים ומעלה ניתן לשלב בתזונה מנה אחת בשבוע. לילדים קצת יותר גדולים ניתן להציע גם שתים עד שלוש מנות בשבוע. בחו"ל, היכן שנוהגים לשווק מינים שונים של טונה, לרבות טונה כהה, ההמלצות הן כמובן שונות. בארץ, מכיוון שמשווקים בעיקר את הדג הבהיר, הרי שהוא בטוח ומתאים לצריכה של ילדים וגם של פעוטות שזקוקים למזון מגוון ולכל אבות המזון.

האם תינוקות יכולים לאכול טונה?

ידוע כיום כי דגים טובים ללב ולמוח. איך צורך שהילדים יאכלו דגים בכל יום, אולם שלוש פעמים בשבוע מאפשרים לילדים לקבל את מלוא היתרונות התזונתיים. מחקרים מראים כי טונה ודגים אחרים תורמים מאוד לבריאות הלב וכלי הדם. זו תזונה שלא מעודדת השמנה, מצב שהופך לבעיה אפילו בקרב ילדים קטנים.

הורים שמתחילים להרגיל את התינוקות לצרוך מזון מוצק בהחלט יכולים לשלב גם טונה בהירה. המפגש הראשון יכולה להיות בסביבות גיל חצי שנה עד שנה. חשוב לוודא כי הדג מוגש כשהוא טחון היטב וצריך להרגיל את התינוק למרקם. בשלב זה פעם בשבוע מהווה בחירה מתאימה. בגילאים מאוחרים יותר, מגיל שנתיים ומעלה, פעמיים בשבוע עד שלוש – כאשר מומלץ לגוון את צורת ההגשה ולהגיש לצד ירקות טריים ותוספות בריאות אחרות.

שתף
אזור ראשי, לקיצור דרך לחצ/י כפתור ALT + x