שוקלים לעשות דיאטה? כנסו לקרוא על נפלאות הטונה

שוקלים לעשות דיאטה? בטח שמעתם מכל בן אדם שני שאתם צריכים לאכול מאכלים עשירים בחלבון. ואנחנו לא אומרים שזה לא נכון, אבל יש הרבה תיאוריות ושמועות שמסתובבות בחוץ בנוגע לכל מה שקשור לירידה במשקל. ולנו חשוב שתעשו את זה נכון.

אל תתביישו להיעזר באיש מקצוע, הוא ידע להתאים לכם אישית תוכנית תזונה נכונה, וילווה אתכם בתהליך.

ההמלצה שלנו? כדי להתמיד בדיאטה צריך לעשות כמה כוונונים מחשבתיים ששווה לכם לבצע. במקום לסווג מזונות מסוימים כ"אסורים" בחרו לאכול מאוזן ונכון. במקום לשאוף לרזות שימו לעצמכם את המטרה להיות בריאים. אנחנו מאמינים שדרכי חשיבה גמישות יהפכו את התזונה החדשה שלכם לאורך חיים בריא שכיף להתמיד בו.

ואם לפעמים לא הולך? לא נורא, תמיד יהיו עוד הזדמנויות להשתפר. תהיו טובים לעצמכם.

אז רגע לפני שאנחנו קופצים לעשות סדר בבלגן – מזונות עשירים בוויטמין d, מאכלים עשירים בברזל, סיבים תזונתיים, פחמימות, שומנים- קחו נשימה עמוקה. אנחנו משוכנעים שאם תדעו לצרוך את כל אלו בצורה חכמה עוד תפגעו במטרות שלכם. אבל לא עליהם נדבר במאמר. זה בטח לא מפתיע אתכם, אבל אנחנו כאן כדי להתמקד בנפלאות הטונה.

איך טונה משתלבת בדיאטת הרזיה בריאה?

לא נלאה אתכם בפרטים על איך הגוף שלנו עובד מבחינה ביולוגית, אבל חשוב לנו שתבינו מה עומד מאחורי רוב הדיאטות.

ההנחה היא שכדי להוריד במשקל, על אדם לצרוך פחות קלוריות מאלה ששרף (קלוריות הן יחידות אנרגיה). זה נקרא גם מאזן שלילי. מכאן ניתן להסיק שאם תקפידו להיות במאזן שלילי לאורך זמן, תתחילו לרזות.

אותו הדבר עובד גם לכיוון ההפוך.

לרוב האנשים הבוגרים יש כיום הפרעות אכילה (ברמות שונות), עם השתלטות ענקיות המזון על התפריטים של כולנו, והזמינות של האוכל המהיר, קל לנו היום יותר מתמיד לחרוג מכמות הקלוריות המומלצת לצריכה יומית. אדם שאוכל יותר קלוריות מאלה ששרף (מאזן חיובי) לאורך זמן ישמין.

וכאן חשוב לציין שמספר הקלוריות משתנה מאדם לאדם ושאין תזונה אחת שמתאימה לכולם.

אז אם כך, שם המשחק הוא קלוריות, וכאן גם הטונה נכנסת לתמונה.

כדי להזין את הגוף שלכם כמו שצריך עליכם להעדיף מזונות עם ערך קלורי נמוך והרבה חלבונים. ולכן, דג טונה עם ערך תזונתי מעולה הוא בדיוק המאכל שאתם צריכים.

והנה הנתונים: במאה גרם טונה בשמן יש בסך הכל 194 קלוריות ו-26 גרם חלבון!

להישאר שבעים לאורך זמן

כולנו מכירים את תחושת הרעב שתוקפת אותנו בזמן דיאטה. לפעמים היא אפילו פסיכולוגית. איך שאנחנו נכנסים ל"משטר קפדני" הכל פתאום נראה מגרה והרעב לא מפסיק להציק.

אפשר לפתור את הבעיה בקלות על ידי אכילת המזונות הנכונים. אחד היתרונות שבאכילת טונה הוא שהיא מעודדת תחושת שובע לאורך זמן. אחרי שתאכלו אותה, לא תתפתו לנשנש בין ארוחות ותשמרו על בטן מלאה לאורך היום.

והנה עוד עובדה שאנחנו גאים בה- טונה היא מאכל דל קלוריות שאפשר לשלב בקלות בכל מתכון. תוכלו להעשיר את הסלטים שלכם, להוסיף טעם לפסטה, לשלב בקציצות ירק או להכניס לטוסטים. איך שלא תבחרו, טונה תוכל לשמש אתכם כדי להוסיף למגוון מאכלים טעם וערכים קלוריים מצוינים!

דעו שככל שתהנו מהאוכל שאתם אוכלים, ככה תחושת הריקנות תיעלם, ותוכלו להתמיד בדיאטה.

חיבור הדיאטה למעגל הבריאות שלנו

כמו שכבר ציינו למעלה, עליכם לשאוף להזין את הגוף שלכם במאכלים בריאים. דיאטה לא מתחילה ונגמרת במשקל ונראות הגוף. אם תזינו את הגוף שלכם בערכים טובים, הוא יגדל להיות חזק יותר ועמיד יותר בפני מחלות.

יש הרבה אומגה 3 בדגים, ובפרט בטונה. את זה אתם בטח יודעים, אבל מה זה אומר ואיך זה קשור לדיאטה שלכם?

מסתבר שזה לא משנה איפה אתם נמצאים על סקלת הבריאות, צריכת אומגה 3 יכולה לתרום לתהליך שלכם. מחקרים מצאו שאכילת חומצות שומן אומגה 3 תורמת לבריאות הלב. ואם הלב בריא, סימן שאתם עושים משהו טוב למען עצמכם.

סטארקיסט כאן כדי לעזור לכם לעבור את התהליך בכיף. תוכלו למצוא באתר שלנו המון מתכונים טעימים שיספקו לכם ארוחות בריאות ומזינות. בהצלחה!

שתף
אזור ראשי, לקיצור דרך לחצ/י כפתור ALT + x