רעיונות לארוחות לקחת לעבודה

אתגר חשוב שמלווה את החיים המודרניים, הוא התזונה הנכונה. צורך זה מלווה רבים מאיתנו במיוחד בצאתנו לעבודה. אכילה נכונה בעבודה מועילה הן לבריאות, הן לשמירה על המשקל אך גם לצורך שמירה על ערנות ורמה של אנרגיה גבוהה. קבלו, אם כן, כמה רעיונות לארוחות שתוכלו לקחת לעבודה, לאכול בהנאה מבלי להרגיש לאחר מכן תחושה של כובד או עייפות מנומנמת. מטבע הדברים, במרבית הרעיונות יככב המרכיב שאנחנו כל כך אוהבים, טונה כמובן.

הפתרון לארוחת טונה מגוונת, לקצרים בזמן

אם כולנו היינו יכולים להקצות את הזמן ולבשל בכל בוקר, זה היה יכול להיות נחמד (למי שאוהב לבשל, כמובן). אבל אם גם אתם, כמו רבים אחרים, מרגישים שאתם קצרים בזמן, קבלו רעיון לארוחה מהירה, שמאוד נוח ופשוט לקחת לעבודה. הפתרון של לאנץ' בוקס כבר מסתמן כהצלחה נאה, בזכות שלושה טעמים שונים של ארוחות מלאות. אלה ארוחות מאוזנות, כאשר לצד הטונה אפשר לבחור למשל קינואה, פסטה ועוד. אם אצלכם במשרד יש מיקרוגל הזמין לרשותכם, שלושים שניות ויש לכם ארוחת צהרים מלאה וחמה. פתרון יעיל – לאנשים עסוקים.

סלטים שעושים נעים

אין חולק על כך כי מאוד בריא לאכול ירקות. וגם לא מאוד מסובך לארגן כמה ירקות טריים, לקצוץ וליהנות מסלט טרי ובריא. ומכיוון שכולנו מכירים את היתרונות של טונה ערך תזונתי, נותר רק להזכיר את השילוב המושלם. סלט ירקות קצוץ, ביחד עם ביצה קשה ועם נתחי טונה מקופסה. מדובר בארוחה קלילה, נעימה לחיך, שאפשר אפילו לשדרג אותה באין ספור דרכים. אפשר לצד הסלט לשלב לחמנייה קלה עם טחינה. אפשר להוסיף אבוקדו או ללכת על תוספות מוקפצות כגון פטריות מוקפצות, בצל מוקפץ ועוד. אפשר כמובן להתפנק בצד עם טוסט גבינה צהובה מפעם לפעם, לצורך הגיוון.

הפתרון לחובבי הקציצות

מנה פופולרית כמעט בכל מטבח היא הקציצה. קציצות מגיעות בשלל גרסאות, ואנו רוצים להמליץ על גרסת הטונה. אין שום רע בקציצות בשר מפעם לפעם, זו מנה שהולכת טוב בבית וגם בעבודה, אך יש אלטרנטיבות. הכנה של קציצות טונה לעבודה, מאוד פשוטה ומצריכה פחות התעסקות מכפי שחושבים. צ'יק צ'ק מערבבים את הטונה עם מרכיבים לקציצות, למשל ביצים, קמח, תפוחי אדמה מגורדים, קישואים, או פשוט הולכים על קציצות נקיות או עם שילוב של גרעיני תירס. לעבודה, מאוד נוח לארוז בקופסא כמה קציצות אפויות בתנור (או מטוגנות, איך שמעדיפים). בצד, שמים מנת אורז רגיל או שאפשר בעצם כל סוג אחר של תוספת. למשל קינואה, פתיתים, קטניות וכן הלאה.

ארוחה בכריך, לאנשים בתנועה

אם אתם נמצאים הרבה בדרכים ופחות מזדמן לכם להתיישב לאכול במשרד, ארוחה מלאה בכריך יכולה להיות פתרון מושלם. לחלק מהמנות שהצגנו יש צורת הגשה בכריך. למשל, זה יכול להיות כריך עשיר עם קציצות טעימות. וזה יכול להיות כריך עם ירקות קצוצים, טונה ותוספת עשבי תיבול.  ניתן לשדרג טוסט עם טונה וזו גם דרך טובה לשלב מגוון מאכלים עם ברזל בין שתי פרוסות לחם מלא, בתוך ג'בטה מפנקת או בלחמנייה קריספית.

עקרונות לארוחה מזינה, גם בעבודה

הבה נסיים עם כמה עקרונות מועילים, לארוחות מזינות בעבודה:

  1. השתדלו לשלב לפחות מרכיב אחד טרי, בארוחה שלכם.
  2. נסו לשלב את אבות המזון בארוחה אחת – פחמימות, חלבונים ושומנים, פלוס ויטמינים.
  3. מפעם לפעם אין כל רע בהזמנת אוכל מבחוץ, אבל עדיף שבשגרה תשלבו אוכל ביתי מאוזן ובריא.
  4. השתדלו לאכול בנחת, ולא בצורה חפוזה.
שתף
אזור ראשי, לקיצור דרך לחצ/י כפתור ALT + x