מזונות עשירים בברזל

אנחנו אמנם לא יודעים לגמרי איך כל המערכות של הגוף עובדות, אבל דבר אחד בטוח – על מנת שגופנו יתפקד בצורה המיטבית, הוא זקוק לחומרים מסוימים. את חלקם הוא יודע לייצר בעצמו, אבל את השאר הוא צריך לקבל באופן קבוע דרך מקורות חיצוניים.

האוכל שאנחנו בוחרים להכניס לפה יכול לעשות את כל ההבדל בין בריאות לחולי. רוצים להיות חזקים? אכלו יותר מאכלים עשירים בחלבון. רוצים להיות חלשים? התמידו עם ג'אנק פוד ואוכל מעובד.

הבריאות הפיזית והנפשית שלנו לא נמצאת בידיים של אחרים, היא באחריותנו הבלעדית. וכשאנחנו מתחילים סוף סוף להפנים את זה, ולחזור לכיוון האוכל הטבעי והמוכר, דברים מתחילים להשתנות לטובה.

אז בין אם יש לכם מחסור בברזל בגוף או לא, המאמר הזה יכול להיות שימושי עבורכם. נדבר בו על היתרונות של אכילת טונה, חשיבות הברזל, ונקנח עם שלושה מתכונים טעימים, בריאים, וקלים להכנה כמובן.

אז בואו נצא לדרך!

היתרונות הבריאותיים של טונה

אחד היתרונות הכי גדולים של הטונה הוא זה שהיא מאוד זמינה, קל לשלב אותה עם הרבה מאכלים, ולא צריך להתאמץ הרבה כדי לאכול אותה. היא תספק ברזל וחלבונים לספורטאים בקלי קלות.

כל מה שתצטרכו לעשות זה לפתוח פחית ולאכול. אם תרצו לגוון מדי פעם, תוכלו גם לצלות או לאפות אותה. בעינינו, הוורסטיליות היא שהופכת אותה למאכל האידיאלי.

בנוסף לכל אלה, מתלווים גם יתרונות בריאותיים, שכן היא מכילה מגוון חומרים חיוניים:

  • אומגה 3- קבוצת חומצות שומן שעוזרת לשמור על מערכת העצבים (שעשויה רובה משומנים), הכרחית להתפתחות מוחות של עוברים במהלך היריון, ומסייעת לווסת רמות כולסטרול בדם.
  • מינרלים וויטמינים כמו סלניום, אבץ, מנגן וויטמין B – כל אלה מסייעים לחיזוק המערכת החיסונית, העצמות והעור.
  • נוגדי חמצון שאחראים על עיכוב הזדקנות ומניעת מחלות.

ואם כל זה לא מספיק, בנוסף להיות מזינה בטירוף, היא מתעכלת בקלות, וגורמת לתחושת שובע.

חשיבות הברזל לגופנו

אז, הבנתם שאתם צריכים לצרוך יותר מאכלים עם ברזל. אבל למה בעצם?

ובכן, הברזל בגופנו נישא על ידי תאי הדם האדומים, ובין היתר אחראי על קשירת מולקולות החמצן שמגיעות מהריאות.

סה"כ 5 גרמים של ברזל שמובילים את אותן מולקולות חמצן לכל תא ותא בגוף, על מנת שיוכלו לבצע את העבודה שלהם כמו שצריך.

הרי בלי חמצן, לא היינו יכולים לשרוד. זו הסיבה שברזל כל כך חשוב!

כמו שכולנו יודעים, מחסור בברזל מוביל לאנמיה והידרדרות במצב הפיזי והנפשי.

3 מתכונים עם טונה

ועכשיו, אחרי שהחכמנו קצת ביחד, אפשר לעבור בשקט לחלק הפרקטי של המאמר. אנחנו מזמינים אתכם לנסות את המתכונים ולשתף אותנו איך יצא.

מתכון סלט טונה וביצה קשה

ידוע גם בשם השני שלו: סלט ניסואז. אבל הפעם עם טוויסט מעניין.

מרכיבים: קופסת טונה סטארקיסט, חסה טרייה, בצל סגול, עגבנייה, ביצה קשה ותפוח אדמה מבושל.

רוטב: 2 כפות לימון סחוט, 2 כפות שמנ"ז, כפית דבש, כפית חרדל, שום כתוש, מלח פלפל לפי הטעם.

אופן הכנה: חותכים את הירקות קצוץ, מערבבים היטב (אפשר גם להניח את הירקות החתוכים על מצע של עלי חסה), ומסדרים את הטונה מסביב בצורה אחידה. לאחר מכן חותכים את תפוח האדמה לקוביות ומוסיפים לתערובת. סוגרים את הסלט עם ביצה קשה מפוררת מעל.

לחמניות ממולאות בטונה

מצרכים: קילו קמח מנופה (מומלץ ואף רצוי להשתמש בקמח מחיטה מלאה), כף מלח, 4 קופסאות טונה סטארקיסט בשמן, 4 כפות סוכר לבן, 2 כפות שמרים יבשים, 3 כוסות מים פושרים, 3 בצלים לבנים, 0.5 כוס שמן, 3 כפות רסק עגבניות, פטריות וזיתים, שום כתוש.

אופן הכנה: קודם כל עובדים על הבצק. שמים את הקמח בקערה ומוסיפים לו שמרים, מערבבים יחד עם המלח והסוכר, ושופכים בהדרגה את השמן והמים. לשים בעזרת מעבד עד שמתקבל בצק במרקם אחיד (משחקים עם כמות המים).

כדי להכין את הרוטב, מחממים מחבת ומטגנים בשמן זית בצל עד שהוא מזהיב. מוסיפים גם פטריות, ומעבירים לסינון. מטגנים את הטונה יחד עם זיתים, ומערבבים את כל התוספות בקערה בצד.

בחזרה לבצק. יוצרים ממנו פסים עבים, מורחים על כל פס רוטב עגבניות ומפזרים מעל את התערובת המטוגנת. סוגרים את הלחמנייה מהקצוות, מורחים מעל מעט ביצה ושומשום ומכניסים לאפייה על 180 מעלות למשך ארבעים דקות.

פשטידת טונה מעולה

מרכיבים: 3 קופסאות (160 גרם) טונה בשמן או מים (להעדפתכם), שלוש כפות קמח מלא, שלושת רבעי כוס יוגורט טבעי, חצי כוס פירורי לחם, 6 ביצים, מלח ופלפל לפי הטעם.

אופן הכנה: מחממים תנור על 180 מעלות, מערבבים במיקסר את כל החומרים, מעבירים לתבנית משומנת ואופים למשך ארבעים דקות.

שתף
אזור ראשי, לקיצור דרך לחצ/י כפתור ALT + x