מזון מזין לילדים

ההבנה אודות מה באמת צריכים ילדים לאכול, התפתחה מאוד לאורך השנים. בעבר, רווחה האמונה שילדים צריכים פשוט לאכול הרבה וללא הגבלה. זה כמובן הביא לתופעה של השמנה. אז מה זה באמת מזון מזין לילדים, ואיך הורים יוכלו לקדם את בריאותם – כל מה שצריך לדעת.

סוכרים לא, דגים כן

ילדים מאוד אוהבים לאכול ממתקים, וזה לא מפתיע. סוכר זה אמנם מאוד טעים, אבל אין ספק שעודף סוכר זה גם ממש לא בריא. מומלץ בתזונה נבונה להפחית ככל שניתן את צריכת הסוכר, שכן סוכרת כבר הפכה למגפה של ממש. לעומת זאת, מאכלי ים בהחלט נחשבים למזינים במיוחד. ילדים פחות מרגישים בנוח לאכול דגים בשלימותם. על מנת להתגבר על כך, אפשר לעודד ילדים להכיר מנות בסגנון כגון מוס טונה. הם מתחברים בצורה טובה למרקם ולטעם, ונהנים תוך כדי כך מערכים תזונתיים גבוהים. דגים תורמים רבות להתפתחות המוח, למערכת העצבים, לראייה ועוד.

פחות בשר שמן, יותר חלבונים רזים

בשר לסוגיו השונים מביא עימו לא מעט תועלות. לדוגמא, חלקי פנים מכילים די הרבה ברזל, וזה נחוץ. אולם, צריך להשתדל שלא להפריז בצריכת בשרים שמנים. הכל במידה הנכונה. אם התרגלתם להציע לילד בצהרים או בערב הרבה בשר, זה הזמן להפחית בכמויות. אבל בהחלט חשוב למצוא תחליפים בצורה של חלבונים רזים (ללא שומן ועם פחות כולסטרול). מפעם לפעם, פילה טונה, למשל, מהווה חלופה מושלמת לבשר אדום, להמבורגרים, קבב וכדומה. פעמים שלוש בשבוע בשר ועם פעם או פעמיים דגים, זו המלצה שהרבה דיאטנים נוהגים להמליץ.

פחות פחמימות, הרבה ירקות

בארוחה המרכזית של היום, כדאי להפחית את צריכה הפחמימות. אנו לא אומרים שפחמימות באופן עקרוני אינם בריאים, אך מוטב להפחית שכן מדובר במזון עתיר קלוריות. כדאי לשלב בתזונת הילדים הרבה ירקות, גם טריים וגם מבושלים. בצריכת הפחמימות כדאי להעדיף פחמימות מלאות על פני פחמימות ריקות. ואם מגישים לדוגמא קציצות טונה ברוטב, אפשר לשלב זאת עם אורז מלא במקום אורז לבן רגיל. בצד מוסיפים ירקות מבושלים או מאודים. בצורה כזאת הילדים מקבלים שילוב טוב של חלבונים, ויטמינים ומינרלים.

סיבים תזונתיים להרגשה של שובע

אם רואים כי לילדים קשה לשמור על המשקל, יתכן שחסרים להם סיבים בתזונה. כלומר, הם מרגישים כל הזמן רעבים, משום שחסר להם מרכיב שנותן הרגשה של שובע. יש לא מעט פתרונות שיכולים לעזור. לדוגמא, אפשר להגיש לארוחה מרכזית סלט טונה וביצים, ובצד להגיש פסטה מקמח מלא. לאחר הארוחה, בתור קינוח נותנים פרי שעשיר בסיבים תזונתיים. הפרי המתוק נותן הרגשה של קינוח. הסיבים התזונתיים משלימים את הסיבים של המנה העיקרית. זה תומך בהרגשה של שובע לאורך זמן ועוזר לשמור על המשקל.

מצאו תחליפים לג'נק פוד

לטובת הילדים, כדאי מאוד להקפיד על ארוחת בוקר איכותית ועשירה בטעם. כך הילדים מקבלים אנרגיה לכל היום והם שומרים על ראש עירני בגן או בבית הספר. וכמו כן, חשוב לטפח עוד הרגלים בריאים לחיים. תזונה המבוססת על הרבה ג'נק פוד מקושרת עם עליה במשקל, סוכרת, מחלות לב בגיל צעיר ועוד הרבה מאוד צרות צרורות. הרגילו את הילדים שיש תחליפים נהדרים וטעימים לג'נק פוד אך מפעם לפעם הרשו להם פינוק כזה או אחר. הגבלות יותר מדי מחמירות עלולות להוביל להתנגדות וכעס. הרגילו את הילדים אפילו במסעדה, להזמין מנות בריאות כגון פסטה עם טונה ולא רק המבורגר עם צ'יפס. וגם בג'אנק פוד, זכרו כי יש מאכלים מזינים יחסית, כך לדוגמא, פיצה שאיננה כוללת מרכיבים מטוגנים.

שתף
אזור ראשי, לקיצור דרך לחצ/י כפתור ALT + x