מהי הכמות המומלצת לצריכת טונה?

חובבים מושבעים של טונה? אוכלים טונה כמעט כל יום? רוצים לדעת מהי הכמות השבועית המומלצת לצריכה? הגעתם למקום הנכון. סטארקיסט כאן בשבילכם!
שילוב של טונה באופן קבוע בתפריט שלכם יעשה לכם רק טוב. זה מאכל עשיר בחלבון, ברזל, ואומגה 3. כל אלה יזינו את הגוף שלכם בכל החומרים החיוניים הדרושים לו כדי לתפקד בצורה המיטבית לאורך זמן.

מעבר ליתרונות הבריאותיים של הטונה, היא גם ניתנת לשילוב במגוון מאכלים. על ידי הוספתה למתכונים השונים תוכלו לקבל גם ערכים תזונתיים מעולים וגם את הטעם המוכר והאהוב. אם תרצו, יש באתר שלנו עמוד שלם שמוקדש רק לזה- מתכונים שווים.
ולמרות שכולנו מכורים אליה, חשוב שנדע להגביל את צריכת הטונה השבועית, וזאת כדי לא לפגוע בבריאות שלנו. כמו שאומרים, הכי חשוב זה האיזון.
במאמר הזה נעשה לכם סדר בכל מה שקשור לכמויות המומלצות.

מהי הכמות השבועית המומלצת לבן אדם לצריכת טונה?

גם כספית יש בטונה, מעבר לכל החומרים הבריאים והמזינים.איך הכספית משפיעה על גופנו? אותה כספית היא תרכובת מתכתית שהגוף שלנו יכול לספוג בכמה דרכים, וביניהן גם אכילת דגים.
הכספית נחשבת לרעילה ומסוכנת לבריאות האדם. אבל חשוב לעשות הפרדה בין חשיפה למתכת עצמה לבין חשיפה לתרכובות האורגניות והאי אורגניות שלה. הכספית פוגעת בתפקודם התקין של הנוירוטרנסמיטרים (מוליכים עצביים), ולרוב החשיפה תבוא לידי ביטוי בנזק במערכת העצבים, העיכול והנשימה.

התסמינים של הרעלת כספים יכולים להיות נפשיים (דיכאון, חרדה, מתח, קשב וריכוז ושינויים דרסטיים במצב הרוח), או פיזיים (רעד, נמלול, קושי בנשימה, פגיעה בזיכרון).
חשוב לנו להציג לכם את הדברים כמו שהם, בלי לייפות ובכל זאת נגיד שיש פה "אבל" גדול. ומיד נסביר. לפני שאתם ממהרים להרגיש את התסמינים (נו, זה תמיד קורה) דעו שאחד הדגים הבטוחים ביותר למאכל בישראל הוא דג הטונה. אין שום סיבה שתקבלו ממנו הרעלה. למעשה, אתם רחוקים משם.

האם הטונה של סטארקיסט שונה?

בקצרה, כן.
אחרי שהבהלנו אתכם, נחזור להרגיע: רוב הסיכויים שאין לכם הרעלת כספית.
כן, בטונה עלולה להיות כמות גבוהה של כספית, אבל הטונה שמשווקת בישראל שונה.
אנחנו בסטארקיסט מוכרים רק טונה בהירה. אם לא ידעתם, עכשיו אתם יודעים – טונה בהירה מכילה מעט כספית ולכן בטוחה לאכילה (נרגעתם?!).

אם אתם נמצאים כרגע בעיצומה של תזונת חלבונים, סביר להניח שטונה היא חלק בלתי נפרד מהתפריט שלכם. אתם יכולים להיות בטוחים שאכילה נכונה של טונה לא תפגע לכם בבריאות, להיפך- היא תעזור לכם לרדת במשקל, להרגיש שבעים לאורך זמן ולבנות מסת שריר.

כל היתרונות שבטונה

אנחנו יכולים לדבר על טונה כל היום, בעיקר כי אנחנו באמת מאמינים שהיא מאכל אידיאלי. עם כאלה ערכים תזונתיים, אין פלא שהיא מאכל כזה פופולרי.

הטונה נחשבת למאכל דל קלורי עם הרבה חלבונים, ולכן מתאימה במיוחד לאנשים שאכפת להם מהבריאות שלהם.
בין אם אתם מתמידים בפעילות ספורטיבית ובין אם שומרים על המשקל, דג טונה עם ערך תזונתי נהדר יכול להיות נשנוש טעים ובריא.
הטונה מכילה גם חומצת שומן אומגה 3 שמומלצת לצריכה על מנת לשמור על בריאות הלב.
תוכלו למצוא באתר שלנו עוד מידע על דג הטונה, הערך התזונתי שלו ועל כמה חשוב לשלב אותו בתפריט. כדי לפלפל את העניינים הוספנו גם מתכונים טעימים שתוכלו להכין בכל מקום, בקלות ועם מינימום מצרכים.

שתף
אזור ראשי, לקיצור דרך לחצ/י כפתור ALT + x