מאכלים מומלצים עשירים בחלבון

למזונות עשירים בחלבון יש יתרונות תזונתיים רבים. הם יכולים לתרום לתהליך בניית השרירים בגוף, לתהליך דיאטטי בריא ומאוזן ולתחושת שובע מתמשך. למרות שאכילת מאכלים עשירים בחלבונים היא מומלצת וחיונית, עלינו לאזן אותה עם מאכלים בריאים אחרים המכילים שומנים, פחמימות, דגנים וקטניות.

אם אתם שואפים להוריד במשקל, צריכת מזונות עשירים בחלבונים יכולה לסייע לכם מאוד, ובעיקר כיוון שמזונות אלה ישפיעו על מידת השובע שלכם וימנעו מכם אכילת יתר. דיאטה עשירה בחלבונים מסייעת מאוד בבניית שרירי הגוף, ולכן כדאי לשלב אותה עם אורח חיים בריא הכולל פעילות גופנית קבועה. אם אתם עוסקים בקביעות בפעילות גופנית וצורכים מאכלים עתירי חלבונים, תוכלו לשרוף קלוריות ביעילות ולשמור על משקל הגוף הנכון לכם.

רוצים לרדת במשקל בתהליך יעיל, בטוח ובריא? עוסקים בפעילות גופנית ורוצים להזין את הגוף במזונות שיבנו אותו, יחזקו אותו ויתמכו בו? הינה כמה מאכלים עשירים בחלבונים המומלצים לחיזוק הגוף ולשמירה על אורח חיים בריא ומאוזן.

מזונות החלבון המומלצים לחיזוק הגוף ולשמירה על המשקל

הינה כמה מזונות עתירי חלבון לירידה במשקל, לחיזוק הגוף ולבנייה בריאה של השרירים:

  • שעועית שחורה. השעועית היא מקור זול לחלבון. אפשר להכינה בדרכים רבות וליהנות מתכונותיה במנות רבות;
  • תירס – בתירס יש כמות מעולה של חלבונים, סיבים וסידן;
  • הסלמון – מלך הדגים – הדג השומני ביותר. הוא מלא בחומצות שומן מסוג אומגה 3 ומקור מצוין לחלבונים. אז נכון שהוא יקר מאוד, אך אם אתם מחפשים תפריט עשיר בחלבונים, הסלמון הוא הפריט התזונתי הטוב ביותר לכך;
  • תפוחי אדמה – אומנם יצא להם שם רע של פחמימה עמילנית (פחמימה שהופכת לסוכר בגוף), אך תפוחי האדמה הם מקור מעולה לחומרים מזינים ובכלל זה לחלבון. בתפוח אדמה בינוני אחד יש קצת יותר מ־4 גרם של חלבונים. רוצים ליהנות מהיתרונות הבריאותיים של תפוחי האדמה? אל תוסיפו להם רכיבים שומניים או רטבים מוכנים בתהליך הבישול. הסתפקו בתבלינים מעטים ואכלו אותם כמו שהם.
  • ברוקולי – כן הירק הירוק המדהים הזה גם סובל מדימוי שלילי, אולם כוס אחת של ברוקולי גולמי מכילה כמעט 2.6 גרם חלבון וכן חומרים מזינים נוספים כמו חומצה פולית ואשלגן. אז תוותרו?
  • כרובית – כרובית היא עתירת חלבונים, ויש בה מעט מאוד קלוריות. היא יכולה להיות טעימה מאוד עם תיבול נכון וגישה חיובית. הוסיפו אותה לתפריט היומי ותיהנו מתזונה עשירה בחלבונים.
  • ביצים – ביצים הן כידוע מקור מצוין לחלבונים, לשומנים בריאים ולחומרים מזינים אחרים. הן גם תורמות לתחושת השובע ופעמים רבות די בארוחת בוקר שכוללת כריך מלחם מלא עם חביתה או ביצה קשה כדי להשביע, לחזק ולהזין את הגוף שעות ארוכות.
  • חזה עוף – מקור מעולה לחלבון. מרבית הקלוריות של חזה העוף מגיעות מהחלבונים ובלבד שהוא מוגש ללא עור. ארוחת צהריים המכילה חזה עוף בלי עור, תפוחי אדמה, אורז וירקות היא לא רק בריאה ומזינה אלא גם שופעת בחלבונים ותורמת רבות לבניית הגוף ולחיזוקו.

נשנושים עתירי חלבונים

במשך היום תוכלו ליהנות גם מנשנושים עתירי חלבונים או מחטיפי חלבון טבעוניים שלא רק יפנקו אתכם אלא גם יזינו אתכם בחלבונים, יחזקו את גופכם וישביעו אתכם. אז שיהיה בתיאבון ולבריאות!

 

שתף
אזור ראשי, לקיצור דרך לחצ/י כפתור ALT + x