כיצד לשמור על טריות המזון בצורה הטובה ביותר?

האוכל שאנחנו אוכלים מדי יום, מספק לנו אנרגיה וכוחות להמשיך ולהפעיל את גופנו. בעידן המודרני, עם מקררים ופתרונות אחסון שונים, ניתן לשמור על טריות המזון לאורך זמן בדרכים שונות ומגוונות. אם תהיתם לעצמכם כיצד בדיוק, הגעתם למקום הנכון.

גם טרי וגם בריא

כבני אדם, כולנו מקפידים על תזונה קבועה ומסודרת, בכדי לספק אנרגיה לגופנו, שבאמצעותה נוכל להמשיך בשגרת חיינו. מלבד דלק לגוף, המזון שאנו אוכלים מסייע לנו גם בגדילה והתפתחות ושמירה על איכות חיים תקינה ובריאה.

כשהחיים שלנו סובבים סביב המזון, ובדרך כלל סביב 3 ארוחות ביום, חשוב מאוד שהאוכל שאנו אוכלים יהיה בריא ומזין ולא פחות חשוב מכך, טעים. אז אמנם הפתגם אומר כי 'על טעם וריח אין מה להתווכח', אך ניתן להסכים בקלות על כך שטריות המזון היא שלב בסיסי והכרחי, הן כדי לענות על הגדרת הבריאות, והן כדי להיחשב כמזון טעים.

טריות המזון

המזון שאנו אוכלים כיום, מתחלק ל-3 סוגים עיקריים: טרי, משומר וקפוא. אם בעבר הרחוק, שמירה על טריות המאכלים, כמו פירות, דגים, בשר וגבינות, הייתה מצליחה להחזיק מעמד ימים ספורים בלבד, עקב חוסר בפתרונות אחסון מזון מיטביים, הרי שכיום, עם התפתחות העולם המודרני בכלל ועולם הטכנולוגיה בפרט, יש לנו שלל אופציות לשמירה על טריות המזון שלנו.

החשיבות של אכילת מזון טרי טמונה בעובדה כי מוצרי מזון טריים מצליחים לשמור על ויטמינים, מינרלים וערכים תזונתיים רבים יותר, מאשר מוצרי מזון שעברו תהליך עיבוד, או בישול. בשילוב העובדה שקצב החיים המודרני בו אנו חיים, לא תמיד מאפשר רכישה יום יומית של מוצרי מזון טריים, ניתן להבין את החשיבות של שמירה על טריות המזון לאורך זמן. כיצד אם כן ניתן לשמור על טריות המזון?

קופסאות אוכל

מלבד שמירה על טמפרטורה מיטבית, צריך לדעת גם כיצד לאחסן את מוצרי המזון באופן אידיאלי, במקרר או במקפיא. קופסאות פלסטיק שקופות יכולות להיות פתרון מעולה בשמירה על הטריות, ביכולת לזהות במהירות מה נמצא בתוך הקופסא ואף באפשרות לקחת אותה ישירות לעבודה, מבלי צורך להעביר את מה שנמצא בה לכלי אחר.

פתרונות טכנולוגיים לשמירה על טריות המזון

בין אם קנינו דג טונה בסופר ובין אם קטפנו פרי מהשדה, לכל מזון יש את תאריך התפוגה שלו, שבסופו, המזון מתקלקל. מוצרי המזון שלנו נוטים להתקלקל עקב התרבות של מיקרואורגניזמים היוצרים חיידקים, וירוסים ופטריות שונות. לרוב, מצב זה נוצר עקב חשיפה של המזון לאוויר ולכן ישנה חשיבות רבה לאחסון נכון ואופטימלי של המזון, בכדי לשמור על טריותו ואיכותו לאורך זמן.

כשמדברים על שמירה על טריות, הפיתרון המומלץ והאפקטיבי ביותר הוא אחסון המזון בטמפרטורה נכונה ומבוקרת. כך, סלט טונה, דגים וגבינות, יוכלו להחזיק מעמד זמן רב יותר במקרר. במידה ואתם מעוניינים לאחסן אותם לתקופה ארוכה יותר, תוכלו להשתמש במקפיא.

שתף
אזור ראשי, לקיצור דרך לחצ/י כפתור ALT + x