יש לכם דלקת? נסו לשלב טונה בתזונה שלכם

כולנו רוצים לאכול מזון עשיר במגנזיום ובעוד חומרים שיספקו לגוף שלנו את ה"דלק" הנכון לצורך תפקוד מקסימלי. אבל הרבה פעמים יש לנו נטייה להיתפס על המלצות ששמענו ולא באמת מעוגנות במחקר.

יש לא מעט מאכלים שיכולים להשפיע לחיוב על אורח החיים שלנו, ונראה שבזמן האחרון ליותר ויותר אנשים יש את המוטיבציה להתחיל לצרוך אותם. אם פעם לא הייתה לבני אדם מודעות כזאת, והיום התפיסה השתנתה. אנחנו מבינים שהתזונה שלנו משפיעה גם על המצב הפיזי שלנו וגם על המצב הנפשי.

האוכל שאנחנו בוחרים לאכול יכול להיטיב איתנו ויכול לעשות גם את האפקט ההפוך. אנחנו כאן כדי לוודא שאתם בוחרים באופציה הראשונה.

במאמר הזה נדבר על דלקות ועל איך אנחנו יכולים לרפא אותן בעזרת פעולה קטנה ופשוטה: אכילת דג טונה עם ערך תזונתי מעולה. אז בואו פשוט נתחיל.

 

מהי דלקת?

 

דלקת היא פעולת נגד הכרחית של מערכת החיסון אל מול פציעה, גירוי, או מזהמים שפלשו לגוף כמו פטריות, וירוסים, או חיידקים. היא תוצר לוואי מהמלחמה של הגוף והניסיון להשיב לעצמו את שיווקי המשקל.

הדלקת נוצרת בכמה שלבים:

-הגוף מזהה את פלישת הגורם הזר, ותאי מערכת החיסון הראשונים נתקלים בו. רוב תאי מערכת החיסון נמצאים ברקמות חיצוניות ובעור (מקומות נפוצים לפלישת גורמים זרים).

-תאי דם לבנים מנסים להיאבק בגורם הזר ומושכים עוד תאי דם למקום המזוהם.

-כל תאי הדם באיזור ממשיכים במלחמה נגד הגוף הזר, ומפרישים חומרים שגורמים להתרחבות כלי הדם הנכנסים לאיזור וכיווץ כלי הדם היוצאים ממנו.

-התרחבות כלי הדם מאפשרת זרימת דם גדולה יותר וגורמת למראה עוד אדמומי, ההתכווצות גורמת ללחץ נוזלים מוגבר ונפיחות, שגורמים לתחושת כאב – שלושה תסמיני דלקת מובהקים.

-חומרים נוספים מופרשים מתאי הדם הלבנים וגורמים לגוף להעלות את הטמפרטורה.

הדלקת מסמנת לגוף שעליו לנוח ולאגור כוחות על מנת שיוכל להשקיע את מירב האנרגיה במלחמה נגד הזיהום.

 

טונה מסייעת במלחמה נגד דלקות

 

יש לכם דלקת? אין ספק שחשוב לטפל בה על ידי תכשירים. אבל יש עוד משהו שאתם יכולים לעשות – לאכול טונה. לא רק ששמן דגים מפחית את הסיכון לחלות במחלות, אלא שהוא גם מסייע להילחם בדלקות. ואת זה בטח לא ידעתם.

אומגה 3 בדגים היא קבוצה של חומצות שומן שהגוף שלנו לא יודע לייצר בעצמו, אלא צריך לקבל באופן קבוע מגורם חיצוני. אחד הדגים הכי עשירים באומגה 3 הוא הטונה.

החומצות חשובות לצורך תהליכי חילוף חומרים ועיכול, סיוע בתהליכי ריפוי ומניעת התפתחות דלקתית!

חומצות השומן אומגה 3 שומרות על התפקוד התקין של מעכת העצבים שלנו – מחסור באומגה 3 יוביל לתפקודים קוגניטיביים ירודים (בעיות זיכרון, קשב וריכוז וכו'). ומחקרים גילו שמחסור חמור יכול להעלות את הסיכוי לחלות בדמנציה.

אחד היתרונות של האומגה 3 הוא שהיא מעודדת תקשורת בין הנוירונים השונים במוח, ועוזרת בהעברת מסרים חשמליים בין הקולטנים במערת התת עצבית בצורה תקינה. היא מעכבת התנוונות עצבית, ויכולה אפילו להילחם בדלקות שנוצרות עכב צריכת אלכוהול מופרזת.

 

היתרונות של צריכת טונה באופן קבוע

 

הטונה משתייכת לקבוצה של מזונות עשירים בb12 אבל לא רק. הערך התזונתי המעולה שלה יספק גם ברזל לדם וחלבונים לשרירים. היא מתאימה במיוחד לאנשים שמעוניינים לאכול בריא, לשמור על הטעם המעולה ולשבוע לאורך זמן.

במאה גרם טונה בהירה בשמן תוכלו להזין את הגוף שלכם ב-194 קלוריות, 26 גרם חלבונים, 0 גרם פחמימות, 0 גרם סוכרים, 10 גרם שומנים (2 שומן רווי), 50 מיליגרם כולסטרול ו-400 מ"ג נתרן.

אנחנו בסטארקיסט מאמינים במה שאנחנו עושים ויודעים שאכילת טונה תורמת לשיפור אורח החיים, בין שמדובר בהתמודדות עם מחלה ובין שמדובר על חיי השגרה. ריכזנו באתר מידע מקצועי בנושאים מגוונים ואפילו כמה מתכונים טעימים וקלים להכנה.

 

שתף
אזור ראשי, לקיצור דרך לחצ/י כפתור ALT + x