חוסר בברזל? אולי כדאי שתגדילו את צריכת הטונה שלכם

הטונה יכולה להיות מקור ברזל מצוין לנשים בהיריון, אבל לא רק. אם יש לכם מחסור בברזל, אולי כדאי שתשקלו להגביר את צריכת הטונה השבועית שלכם. היא יכולה להזין את הגוף שלכם בכמות הברזל הדרושה לו כדי לתפקד בצורה המיטבית.

מרגישים חלשים? עייפים? בדיקות הדם הראו שחסר לכם ברזל בדם? סימן שאתם צריכים להשלים אותו, אל תתעלמו מהבעיה. התסמינים הם סימן האזהרה הראשון שאומר לכם שהגוף שלכם יודע הכי טוב מה הוא צריך. הקשיבו לו.

במאמר הזה נדבר על חשיבות הברזל לגוף שלנו, כמה ברזל יש בקופסת טונה אחת, ונציין את היתרונות הבריאותיים הנוספים שיש לטונה. אז בואו ניגש לעניין.

למה ברזל נחוץ לנו?

בגוף שלנו יש בממוצע חמישה גרמים של ברזל. רוב הברזל זורם לנו בדם כשהוא קשור לתאי הדם האדומים. הגוף שלנו סופג את הברזל דרך המזון שאנחנו צורכים, ויש לו תפקיד משמעותי בגופנו: נשיאת חמצן בדם לכל תאי הגוף. כמו כן, הוא לוקח חלק גם בתהליכי אספקת אנרגיה, צמיחה וגדילה.

זוכרים את התסמינים ממקודם? אלה הם רק תופעות הלוואי של האנמיה. מחלה שנגרמת בגלל מחסור משמעותי של ברזל בדם בעקבות תזונה לקויה, פציעה או מחלה מסוימת. רק בחלק מהמקרים עלולה בעיה בספיגת הברזל בדם להוות את מקור המחלה.

תהיה הסיבה אשר תהיה, התוצאה היא אותה תוצאה- מחסור ברזל בדם.

אז איך מזינים את החוסר? אוכלים מזונות עשירים בברזל.

היום יותר מתמיד, קל לפנות לתוספים הזמינים, אבל חכם יותר יהיה לשנות את התזונה. חשוב שתזכרו שהגוף יודע לאותת לנו מתי משהו לא כשורה, ומחובתנו להקשיב לו ולהזין את צרכיו.

כמובן שהטיפול צריך להיות מותאם לכל מקרה באופן פרטני, אבל כמו שאמרנו, אם מדובר בבעיה שתזונה נכונה ומאוזנת יכולה לפתור, שילוב של טונה בתפריט השבועי שלכם הוא ככל הנראה הצעד הראשון שאתם צריכים לעשות.

כמה ברזל יש בקופסת טונה אחת?

תוהים איזה סוג טונה עדיף מבחינת כמויות ברזל? תנו לנו להפתיע אתכם. בקופסת טונה במים תוכלו למצוא כמות ברזל גדולה יותר, ולכן במקרה הזה היא עדיפה.

על פי חישוב הערכים התזונתיים, במאה גרם טונה יש 1.64 מיליגרם ברזל, מה שאומר שבקופסת טונה אחת יש סך הכל עשרה אחוזים מכמות הצריכה היומית המומלצת.

מהם כמויות הצריכה המומלצות?

גילאים 19-50 שנים: גברים- 8 מיליגרם, נשים- 18 מיליגרם (בהיריון 27 ובהנקה 9).
גילאים חמישים ומעלה: גברים ונשים כאחד 8 מיליגרם ביום.

חשוב שתשלבו בתפריט שלכם הרבה מאכלים עם ברזל וb12, שכן הגוף שלנו משתמש בברזל באופן תדיר ולכן זקוק לאספקה קבועה שלו. חלק מהברזל יוצא מגופנו בשתן, בזיעה, בצואה, ובנשירת תאים ישנים. אצל הנשים איבוד הברזל בא לידי ביטוי במחזור החודשי.

הגוף שלנו לא מייצר ברזל בעצמו ולכן הוא תלוי במקור אספקה חיצוני.

עדיף לצרוך ברזל מהצומח או מהחי?

כשמסתכלים על אספקת ברזל, יש לבחון מאיפה היא התקבלה. יש שני מקורות שמהם הגוף יכול לקבל ברזל: Heme Iron, Non-Heme Iron.

Heme Iron הוא ברזל שהגוף צורך ממזונות מן החי והוא נספג בצורה טובה.

הסוג השני לעומת זאת, נספג פחות טוב וזו הסיבה שאנשים טבעונים צריכים לצרוך פי 2 יותר ברזל מאנשי שמתבססים על תזונה מהחי.

מעבר להיותה עשירה בברזל, טונה נחשבת לדלת קלוריות ועם יחס חלבון מצוין. וזה הופך אותה למאכל שהוא לא רק בריא, אלא גם מתאים במיוחד לדיאטות הרזיה וספורט.

במאה גרם של טונה בשמן יש בסך הכל 194 קלוריות ויותר מ-25 גרם חלבון. זה יחס מטורף.

סטארקיסט כאן כדי לעזור לכם לשמור על הבריאות. ריכזנו באתר מאגר מלא בעובדות מעניינות ודברים שחשוב שתדעו. ואספנו עבורכם מתכונים מעולים שיעזרו לכם לספק לגוף שלכם ברזל, ולהזין אותו כמו שצריך (בלי לוותר על הטעם).

שתף
אזור ראשי, לקיצור דרך לחצ/י כפתור ALT + x