חסר לכם אומגה 3? הנה כמה דברים שלא ידעתם על טונה

כדי לשמור על בריאות טובה, חשוב לאכול מגוון. טונה זה אחד הדגים הטעימים והאהובים ביותר בישראל. גם אנשים שלא נוהגים לאכול דגים מסוגים אחרים ואפילו ילדים, נהנים מהטעם המיוחד והעדין. אבל יש עוד משהו שכדאי לדעת על טונה. אם חסר לכם המרכיב החיוני והמזין שנקרא אומגה 3, בואו לגלות מה צריך לדעת על אומגה 3 בדגים, ובפרט בדג שאנחנו כל כך אוהבים.

אומגה 3, זה בריא ללב

רובנו מכירים לא מעט עובדות על תזונה בריאה. אנו יודעים שחשוב לצרוך חלבונים איכותיים וגם שחשוב מאוד להקפיד על צריכת מאכלים עם ברזל. אבל ראוי להסביר מדוע אומגה 3 כל כך חשובה ומדוע לא כדאי שיהיה חוסר. על הקשר בין תזונה לבין בריאות הלב ועד כמה זה חשוב, אף אחד לא מערער. אז שימו לב שמלבד פעילות גופנית קבועה, החשובה למען הלב וכלי הדם שלנו, גם לאומגה 3 יש תפקיד חשוב. רופאים ומדענים מסבירים כי המרכיב הזה מחזק ומשפרת את בריאות הלב ומסייע לשמירה על בריאות כלי הדם בכלל. ולא מדובר אך ורק בהמלצה תזונתית שרלוונטית לאנשים שנמצאים בקבוצת הסיכון.

חומצת שומן מהסוג הבריא

אם תקראו על הקופסא לגבי ערכה התזונתי של הטונה, תגלו שהדג האהוב מכיל המון דברים טובים. מדובר בשפע של חלבון ומינרלים וללא תכולת שומן גבוהה. רמת הקלוריות בהחלט סבירה. אף כי אומגה 3 נקרא חומצת שומן, אין לבלבל עם שומן רווי. מדובר במשהו אחר, רכיב תזונתי מזין שיש לו עוד מגוון תפקידים ביולוגיים חשובים. לדוגמא, מלבד שמירה על הלב וכלי הדם, יש לו תפקיד חשוב גם בשמירה על התפקוד של המוח שלנו. זהו מרכיב תזונתי שהגוף לא מייצר בעצמו ולכן צריך לדאוג לאספקה קבועה על מנת שלא ייחסר.

נמצא כי לחומצות השומן אומגה 3 השפעה מיטיבה על המערכת החיסון ועל הבריאות הכללית. יש התולים בו גם השפעות מרגיעות על הגוף. התגלה כי יש קשר בין חומרים מזינים אלה, לבין שיפור מצב רוח, התפתחות תקינה של מערכת העצבים בקרב עוברים וילדים. כמו כן ישנה השפעה מיטיבה על התפקוד הקוגניטיבי,

וחשוב לציין כי בצריכת דגים, הזמינות של חומצות השומן מקילה על הגוף לספוג מקסימום מכל הטוב הזה. זו, אגב, אחת הסיבות לכך שהמלצות משרד הבריאות ומיטב התזונאים ומלמדות על חשיבות שילוב צריכת הדגים, כדוגמת הטונה.

תזונה נבונה – טעים ובריא

בשורה התחתונה, נמצא כי חוסר באומגה 3 עלול להיות קשור עם השפעות לא רצויות. כך למשל בהפרעות קשב וריכוז, יש קשר מסוים עם חוסר באומגה 3. הקפדה על צריכה קבועה תורמת להתפתות מערכת העצבים, שמירה על מערכת הדם, הקטנת סיכוי למחלות לב ועוד. הקפידו לאכול מגוון, מגוון ירקות ופירות, דגנים ודגים. אם אתם לא כל כך אוהבים את הריח האופייני לדגי ים רגילים, הרי שחובבי הטונה כבר יודעים שבמקרה הזה דווקא לא קיים הריח האופייני לדגים. אפשר לשלב טונה עם סלטים וכריכים, קל להכין קציצות טונה מטוגנות או אפויות לארוחות בריאות וקלות.

 

שתף
אזור ראשי, לקיצור דרך לחצ/י כפתור ALT + x