הקפדה על כושר באמצעות תזונה ופעילות גופנית נכונה

רבים מתייחסים לאורח חיים בריא כאל תוצאה מאוד ברורה של עקרונות תזונה נכונים. אבל למעשה, אורח חיים בריא איננו יכול להתבסס אך ורק על תזונה נכונה. חשוב לאכול דגים, חשוב להפחית צריכה של בשר שמן, צריך להקפיד על שעות השינה. בסופו של דבר, נזכור כי חיים טובים, בריאים ומאושרים מבוססים על שילוב בין כושר, תזונה ופעילות גופנית נכונה. הנקודות שלהלן יבהירו איך עושים את זה נכון. 

פעילות גופנית מדורגת וקבועה 

הקפדה על כושר אין פירוש הדבר רק להצליח לעשות יותר שכיבות סמיכה, יותר עליות מתח או להרים משקולות כבדים יותר. הקפדה על כושר ופעילות גופנית נכונה מבוססים על כל אלה ביחד:

  1. פעילות מדורגת – הכי נכון לגוף להתקדם מהקל אל הכבד. התייחסו לכושר הנוכחי שלכם בתור נקודת מוצא והתחילו להעלות את העומס בהדרגה. 
  2. התמדה – התמדה היא האתגר החשוב ונקודת מפתח מרכזית. אם אתם מרגישים שקשה לכם להתמיד, קחו מאמן כושר אישי. נמצא שכאשר נעזרים במאמן, המחויבות לתהליך אימוני קבוע, מספר פעמים בשבוע, עולה. 
  3. גיוון – שלבו פעילות גופנית נכונה, מסוגים שונים. לדוגמא, אם ביום מסוים עבדתם על כוח פלג גוף תחתון, ביום אחר עבדו על פלג גוף עליון. או אפשרות אחרת היא לעבוד ימים מסוימים על כוח מתפרץ ובימים אחרים על כושר אירובי. 

תזונת חלבונים והשפעת התזונה על הכושר שלנו 

אומרים שאנחנו שווים למה שאנחנו אוכלים. אם אנו אוכלים בריא, נהיה בריאים. נכניס לגוף אוכל פחות טוב, נהיה יותר חשופים למחלות. זה בהחלט נכון, אולם יש מאכלים מסוימים שעוזרים לא רק לשמור על הבריאות אלא גם להיכנס לכושר ולשמור על הכושר ללא נסיגה. לדוגמא, תזונת חלבונים חשובה, חיונית ואפילו קריטית לאנשים שמבצעים פעילות גופנית בעצימות גבוהה ורוצים לבנות מסת שריר. תזונה שכוללת מרכיב משמעותי של חלבונים תורמת לגוף "חומרי גלם" לבניית השרירים. צריכה של חלבונים מאפשרת לשרירים לגדול ולהתחזק, כאשר משלבים זאת עם תרגילי כוח, כושר וחיזוק. 

אכילת דגים ופעילות גופנית בריאה – זה הולך ביחד

תזונת חלבונים יכולה להתבסס על מאכלים שונים. לדוגמא, ביצים נותנות חלבון איכותי במיוחד, שנקרא חלבון מלא. גם גבינות מסוימות מעניקות שפע של חלבון, אך לאכילת דגים יש חשיבות מיוחדת. לדוגמא, אכילה של טונה מועילה מבחינות רבות ומגוונות. קודם כל, זהו מזון שעשיר בחלבון שמפתח שרירים ומונע פירוק שריר לאחר אימון מאומץ. בנוסף, זה דג שמסייע לספק חומצות שומן בריאות, מעולה למוח ולשיפור הזיכרון. אבל עוד בהיבט של כושר ובריאות, סוג כזה של תזונה מסייע להפחתת כולסטרול ושיפור בריאות הלב. במיוחד דגים של מים עמוקים ידועים כבריאים. שלבו זאת בתזונה הקבועה ויהיה לכם קל יותר להיכנס לכושר, להפחית כולסטרול ולחץ דם.

שתף
אזור ראשי, לקיצור דרך לחצ/י כפתור ALT + x