הנאה מארוחת טונה זריזה ומזינה

עסוקים? אורח החיים של רבים מאיתנו מחייב אותנו לזגזג בין המון מטלות ומשימות. מסיבה זו, אנו עלולים למצוא את עצמנו מוותרים על תזונה בריאה ואיכותית. אם גם אתם מתקשים להספיק לבשל ולהכין ארוחות מושקעות, זו עדיין לא סיבה לוותר על אורח חיים נכון ותזונה רצויה. הפעם אנו רוצים להציע לכם את הדרך ליהנות מארוחת טונה שהיא מצד אחד בריאה ומזינה ומצד שני גם זריזה ונוחה להכנה. למעשה נציג כמה וכמה אפשרויות, שמתאימות גם לאנשים העסוקים ביותר ולמי שלא ממש מתחבר לבישולים מסובכים.

הדג המזין, שתמיד זמין

לפני שנציג כמה אפשרויות מצוינות לארוחות קלות להכנה, זריזות אך מזינות, בואו ניזכר למה טונה. בארץ, צריכת הדג המזין מבוססת ברובה הגדול על טונה בהירה, ארוזה בקופסאות. זאת אומרת שבניגוד למרבית סוגי הדגים האחרים שמגיעים טריים, אין שום צורך לבשל לפני הצריכה. כמו כן, אין צורך להתחיל להפריד את העצמות. חוץ מזה, מה שעוד מיוחד בדג הזה, שאין לו את הריח האופייני לרוב דגי הים. כך שגם אנשים שפחות מתחברים למאכלי ים בדרך כלל, נהנים מערכיו התזונתיים הגבוהים של דג ים, מבלי להרגיש שהם אוכלים דגים.

מגוון אפשרויות טעימות, מזינות ובריאות

הדבר הבא שכדאי להזכיר אודות היתרונות של טונה, זה שניתן לאלתר מהדג סוגים שונים של ארוחות, זריזות ומזינות. כלומר, אין מה לחשוש משעמום או מכך שהטעם יימאס. כמו כן, גיוון אפשרויות ההכנה גם מקנה יתרונות תזונתיים נוספים. כידוע, גיוון של רכיבים מזינים שונים הוא המפתח לצריכה של כל אבות המזון הנחוצים.

אם כן, ארוחות זריזות, טעימות, מזינות וקלילות יהיו למשל:

  1. הלביבות המפתיעות – אם אתם אוהבים לביבות, תיהנו מאוד מהגרסה הנהדרת של לביבות טונה. ניתן להכין גרסה שמתאימה לטיגון במחבת או גירסה שמתאימה לחימום בתנור. הגרסה השנייה היא כמובן הדיאטטית יותר. על כל פנים, הטעם המוצלח יכול להשתדרג על ידי תוספת של עשבי תיבול מגוונים שאוהבים.
  2. גרסת הסלט – כאשר מתחשק סלט ובו יותר מאשר קומץ ירקות, פשוט מתבקש ללכת על סלט טונה מעולה. למעשה, יש המון סוגים של סלטים שמשתדרגים בצורה הזאת. ניתן ללכת על הגרסה של ירקות חיים, חתוכים וקצוצים, אפשר ללכת על גרסה אחרת, שבה מוסיפים ירקות קלויים או מוקפצים. אפשר גם לשדרג עם תוספת של אבוקדו חתוך ועוד מאה אפשרויות נוספות.
  3. קציצות ברוטב פיקנטי או מתקתק – כשמתחשק לאכול קציצות טעימות אבל לא רוצים להתעסק עם בשר, אין כמו קציצות טונה ברוטב. כל מה שצריך זה למעוך את נתחי הדג וכבר יש לנו בסיס נהדר לקציצות קלות להכנה. ניתן לבשל אותן בתוך הרוטב או לטגן אותן ולאחר מכן להוסיף את הרוטב מעל. לחובבי החריף, אפשר להכין גרסה בסגנון מרוקאי או גרסה עם תוספת של שום או בצל מטוגן.
  4. ארוחת טונה מוכנה לאכילה – אם אתם מחפשים את הגרסה הכי מהירה להכנה, תוכלו לנסות את סדרת לאנץ' בוקס של סטארקיסט. מדובר במנות מוכנות, רק לחמם חצי דקה במיקרו והכל מוכן. יש ארוחה של טונה עם פסטה או בשילוב אורז בסמטי וירקות ורטבים טעימים. פתרון שסוגר את הפינה לארוחה ביתית בצהרים או בערב או אפילו צהרים במשרד.
  5. סלטונה וביצים – לחובבי הביצים, זכרו כי טונה יכולה ללכת נהדר גם עם סלט ביצים, בתוספת מיונז. אפשר לשדרג את המנה עם עירית קצוצה, עם בצל ירוק או עם זיתים. ניתן להגיש לצד קטניות או אורז או בלחמניה, בפיתה או בטוסט, איך שאוהבים.

 

 

שתף
אזור ראשי, לקיצור דרך לחצ/י כפתור ALT + x