היתרונות הבריאותיים של פסטה

ברוכים הבאים למאמר בניחוח איטלקי, מאמר שכולו (טוב נו, כמעט כולו) מוקדש לפסטה. אתם בטח אומרים לעצמכם "פסטה מה הקשר? רציתי בכלל להגיע לאתר של סטארקיסט". אז תנו לנו להרגיע אתכם – הגעתם למקום הנכון, וגם על טונה נדבר בהמשך. תמיד יש לה מקום חם בלב, ובבטן.

כדי לשמור על תפריט מאוזן, חשוב לשלב בתזונה שלנו גם פחמימות, שיספקו לגוף שלנו את האנרגיה הדרושה. הפסטה היא אחד המאכלים הכי נפוצים בעולם, והיא יכולה להוות מקור נהדר לפחמימות.

ישבנו וחשבנו, ונראה לנו שמצאנו אחלה דרך שבה תוכלו לשלב בתפריט שלכם גם פחמימות וגם חלבונים – פסטה עם טונה (ספוילר להמשך). במאמר הזה נדבר על חשיבות הפסטה, על השידוך המוצלח שאפשר לעשות בינה לבין הטונה, וניתן לכם מתכון קל להכנה לארוחה מזינה. אז בואו ניגש לעניין.

היתרונות שבאכילת פסטה

פסטה היא מאכל עשוי דגנים. הדגנים כידוע נכללים באחת מקבוצות המזון הבסיסיות. ניתן ואף רצוי לשלב אותה בתפריט התזונה שלנו יחד עם ירקות, פירות, שומנים ודגים.

הפסטה היא מקור מצוין לאנרגיה וסיבים תזונתיים (בהנחה שהיא עשויה מדגנים מלאים), ואכילתה יכולה לסייע בבעיות עיכול והפחתת כולסטרול בדם.

יש סוגים שונים של פסטה שמשווקים ברחבי העולם. אבל אם נתייחס לרוב, עולים הנתונים הבאים:

הפסטה מועשרת בחומצה פולית- כוס מבושלת של פסטה סולת למשל תוכל לספק לכם קצת יותר מרבע מכמות הצריכה היומית המומלצת.

הפסטה דלה בנתרן באופן טבעי ונטולת כולסטרול. היא מקור מצוין לצריכת וויטמין B, ברזל וסיבים תזונתיים. שתי כוסות פסטה מקמח מלא יכולות לספק את כמות הסיבים התזונתיים המומלצת לאכילה ביום.

התפיסה הרווחת כשזה מגיע לתזונה היא שילוב של הרבה מאכלים עשירים בחלבון, אבל אסור לנו לשכוח גם את הפחמימות.

סוגים שונים של פסטה ומאכלים

מיד נדבר על סוגי הפסטה השונים אבל בינתיים, קבלו את הערך התזונתי שלה: במאה גרם פסטה (אחרי בישול) יש 131 קלוריות, גרם אחד של שומן, 25 גר' פחמימה, ו-5 גרם חלבון!

קיימות גם פסטות שעשויות מדגנים מלאים, וקמחי קטניות. חשוב לציין שהערך התזונתי שלהן לרוב יהיה שונה. הערך התזונתי שמוצג למעלה מתייחס לפסטה רגילה.

אלה סוגי הפסטה השונים: לזניה, ספגטי, פטוצ'יני, מקרוני, פוזילי, רביולי, טורטליני, פנה, פפרדלה (ועוד מלא סוגים שלא נצליח להגיע אליהם היום).

אז איזה מאכלים תוכלו להכין עם הפסטות השונות?

לא משהו שלא שמעתם עליו, רק המאכלים הנפוצים: פסטה ברטבים שונים (עגבניות, אלפרדו, רוזה), סלט פסטה, לזניות, ופשטידות.

היופי בעינינו הוא שלא תמיד צריך להמציא את הגלגל. גם למתכונים הכי קלאסיים אפשר לתת טוויסט מעניין. וזה מוביל אותנו ישר לפנינה של המאמר.

שילוב מנצח של פסטה וטונה

תנו להניח אופציה מגניבה על השולחן: פסטה טונה. כמו שציינו למעלה, זה יכול להיות השילוב המושלם בין פחמימות לחלבונים. הגוף שלנו זקוק לפחמימות כדי לצבור אנרגייה וצריך את החלבונים כדי לבנות מסת שריר.

אז הנה מתכון קל לבישול, שתוכלו להכין כבר עכשיו- פסטה פוזילי וטונה סטארקיסט.

המצרכים הדרושים: קופסת טונה בשמן זית, שתי כוסות פסטה פוזילי, עשר עגבניות שרי, שתי כפות זיתי קלמטה, וחופן של בזיליקום.

אופן ההכנה: בשלו את הפסטה במים רותחים, פתחו את קופסת הטונה וסננו את השמן, חתכו את העגבניות לרבעים ואת הזיתים לחצאים (ניתן להוסיף למתכון גם בצל סגול בשביל הטעם), תנו לפסטה להתקרר מעט, ואז שפכו אותה לצלחת וערבבו אותה יחד עם הירקות והטונה. הוסיפו מעט מלח גס, פלפל שחור, ומיץ לימון לפי הטעם.

הבונוס: ניתן לאכול את המנה גם חמה וגם קרה.

תהנו!

אנחנו בסטארקיסט מאמינים שחשוב להזין את הגוף שלנו כמו שצריך. דאגנו לכם לעוד מלא מתכונים שווים שמשלבים סלטים, פסטות, ותבשילים שכוללים בתוכם גם דג טונה עם ערך תזונתי נפלא.

שתף
אזור ראשי, לקיצור דרך לחצ/י כפתור ALT + x