בהריון? מזל טוב! המאמר הבא בשבילך

הריון מלווה בהמון ציפייה והתרגשות. הטיפול בבריאותך ובתזונה שלך בתקופה זו הוא בעל חשיבות עליונה. בזמן שאת עסוקה בהכנות לבואו של העולל שלך, חשוב לוודא שאת מקבלת את כל הרכיבים המזינים הדרושים לגופך בזמן הריון בריא. טונה, דג רב תכליתי ומזין, מהווה תוספת חשובה לתזונה. נסביר כעת על המשמעות של אכילת טונה במהלך ההיריון, תוך התמקדות ביתרונות השונים כגון תכולת ברזל ועוד. בנוסף נעשיר אותך בטיפים לצריכה נכונה של דגים במהלך ההיריון שלך.

כמה טונה אפשר לצרוך במהלך ההיריון?

על מנת לסבר את האוזן, אלו המלצות משרד הבריאות:

"מומלץ להימנע מאכילת דגים גדולים כגון כריש (Shark) דג החרב (Swordfish) מקרל גדול (King   mackerel), ליבנה (Tilefish), סטייק טונה וטונה לבנה (טונה אלבקור) בשל האפשרות של הימצאות תכולה של כספית גבוהה בגופם.
לעומת זאת, ניתן ורצוי לאכול ממבחר הדגים האחרים המצויים בארץ לרבות דגי ברֵכות וטונה בהירה (Light Tuna) מקופסאות שימורים. מומלץ לגוון את סוגי הדגים בתפריט".

היתרונות של אכילת טונה במהלך ההיריון

  1. ברזל – ברזל לנשים בהריון נחוץ ביותר. זה חיוני במהלך ההיריון כדי לתמוך בייצור כדוריות הדם הדרושות לאם ולעובר וכן בהתפתחות אספקת הדם תקינה של התינוק. בטונה יש ברזל, שגם נספג בקלות על ידי הגוף ויכול לסייע במניעת אנמיה מחוסר ברזל.
  2. הרבה חלבון – טונה עשירה בחלבון מסוג איכותי. זה חיוני לגדילה ולהתפתחות של איברים חדשים בעובר, לשרירים ורקמות של תינוקך. עוד סיבה טובה להתפנק מפעם לפעם על מוס טונה טעים ומזין.
  3. חומצות שומן – בטונה יש חומצות שומן אומגה 3. חומצות האלה בריאות וחיוניות להתפתחות המוח והראייה של תינוקך.
  4. דל שומן – טונה דלה בשומן רווי, וזה שהופך אותה לבחירה בריאה עבור הלב במהלך ההיריון וגם לאחר מכן.

נבקש כעת להוסיף כי בעוד בטונה יש יתרונות רבים, חשוב לשים לב לחשיבות של מגוון תזונתי במהלך תקופה זו. התזונה המאוזנת הכוללת מגוון מזונות מבטיחה שתקבלי את כל החומרים המזינים, הוויטמינים והמינרלים הדרושים לבריאותך ולבריאות תינוקך המתפתח. זכרי לשלב מגוון רחב של פירות, ירקות, חלבונים רזים, דגנים מלאים וכיוצא מזה, בארוחות היומיות שלך. סלט טונה מעולה יהיה רעיון נהדר, משום שהוא מכיל גם ירקות ועדיף עם צבעים מגוונים ורבים.

כך תצרכי נכון דגים בזמן ההיריון

לצד ההנאה והבריאות שכלולים במטעמים כמו סלט ביצים וטונה או מנת פסטה עם טונה, נבקש להזכיר כמה טיפים לצריכה נכונה של דגים בהיריון. ודאי שהדגים שאת מבשלת מבושלים ביסודיות כדי להרוג חיידקים מזיקים פוטנציאליים.  דגים טריים חשוב מאוד לחמם היטב או לבשל די זמן, כדי להבטיח שהצלייה תגיע לטמפרטורה פנימית בטוחה. הקפידי על תזונה ללא דג נא כמו סושי וסשימי! דגים נאים יכולים להביא למחלות המועברות במזון, ולכן עדיף להימנע מהם במהלך ההיריון.

כעת נותר רק לומר מזל טוב על ההיריון! זהו זמן של התרגשות, ותזונה נכונה ממלאת תפקיד חיוני בהבטחת הריון בריא.  טונה, כאשר צורכים אותה במתינות ובצורתה הבהירה יותר, יכולה להיות תוספת חשובה לתזונת ההיריון שלך. היא כוללת רכיבים מזינים חיוניים כמו ברזל, חלבון וחומצות שומן אומגה 3. עם זאת, הקפידי גם לשמור על תזונה מגוונת ומאוזנת כדי לספק לתינוק הגדל שלך את כל החומרים המזינים הבריאים לגוף המתפתח. ולפי הצורך, פני לייעוץ מקצועי בעת קבלת החלטות תזונתיות מיוחדות, בתקופה מיוחדת זו בחייך.

שתף
אזור ראשי, לקיצור דרך לחצ/י כפתור ALT + x