איך מבשלים דג טונה?

כולנו מכירים את נפלאות הטונה, ואיך שניתן לאלתר ממנה ארוחה כמעט בין רגע. אבל מעבר לכך שניתן להכין בצ'יק צ'ק סלט טונה עם ירקות טריים או סלט טונה עם ביצה, מסתבר שאפשר גם לבשל ממנה מטעמים יוצאים מהכלל. כל מה שרציתם לדעת על בישול דג טונה, בשיטות שונות והשגת תוצאות טעימות במיוחד. הכירו את כל השיטות השונות, שיתנו את הפרשנות שלהן, לארוחה מוצלחת.

איך לאפות כמו שצריך

קודם כל, מדובר בדג שניתן לבשל בכל מיני רטבים, בהתאם לטעם שלכם. הנתחים העסיסיים קולטים רטבים חמצמצים או מתקתקים, אבל גם דג טונה חריף יכול להיות מעדן של ממש. צורת בישול מאוד טובה היא בתנור. תוכלו לבשל בתנור נתחים גדולים או קטנים, אך החשוב זה לא להגזים עם הזמנים. צריך לבשל בתנור פרק זמן שלא ייבש את הדג, על מנת שהנתחים יישארו עסיסיים במיוחד. ניתן לבשל על מצע של מלח או על מצע של עשבי תיבול איכותיים כדוגמת טימין או להוסיף שום או ירקות קלויים. אפשר לבשל בחום גבוה, לפרק זמן קצר אך אם אין לכם ניסיון באפיית דגים יש לנו המלצה אחרת. בפעם הראשונה, הקפידו על חום יחסית נמוך ולאורך זמן. כמו כן מדי פעם בדקו היטב שהדג לא מתייבש וכך ההצלחה שלכם מובטחת.

בישול ברוטב לעניין

מלבד הכנה בתנור על מצע של ירקות או עשבי תיבול, ניתן לתת לדג זה את כל הכבוד, כאשר הוא שוחה ברוטב מצוין. דרך אחת להפיק מנה שכל אחד אוהב היא לשדך את הנתחים הטעימים עם עגבניות. קציצות טונה ברוטב עגבניות הן מהירות הכנה, אהובות על ידי מבוגרים וילדים גם יחד. יחד עם זאת, אם רוצים רטבים יותר מתוחכמים, אפשר להוסיף במקום עגבניות רוטב עשיר של פלפלים חריפים עם פפריקה ועם שום ובצל מטוגן וכדומה. גם נתחים שלמים אפשר לבשל ברוטב סמיך, כאשר מומלץ להכין את הרוטב בנפרד. רק לאחר שהרוטב מוכן לשביעות רצונכם הוסיפו את נתחי הדג, על מנת שיתבשלו ויקלטו לתוכם את מירב הטעמים. מספר דקות של בישול יחוללו נפלאות. אפשר כמובן להתבסס על רטבים חמצמצים, אם אינכם חובבי החריף ואפשר להכין רטבים בנוסחי עדות שונים, כגון בסגנון טריפוליטאי, מרוקאי וכדומה.

טונה נפלאה צרובה

אם יש לכם נתחים מובחרים, פילה טונה וכיוצא בזה, תוכלו להכין יופי של מנה, קלויה על מחבת. הסוד הוא להקפיד על שני כללים עיקריים: ראשית, את הנתחים צפו עם מעט שמן איכותי. שניתן, הקפידו לחמם היטב את המחבת ולהניח את הדגים על גבי המחבת לוהטת בלבד. עדיף לצרוב את הדג כאשר הוא עטוף בעור, אך זה לא הכרחי. הצריבה לא צריכה להיות ארוכה והקפידו שלא לחרוך יותר מדי. אפשר בצורה דומה לבצע הכנה על האש, כלומר מעל גחלים לוהטות. כמו כן, ישנם כאלה שמתבססים על נתחי שאותם הם שמים על גבי שיפודים.

האם כדאי לטגן טונה?

ניתן בהחלט לתת לדג זה את הטוויסט המיוחד, גם על ידי בישול בשמן עמוק. לדוגמא, זוהי השיטה להכנת פיש אנד צ'יפס אותנטי או אם רוצים להשיג אופי אסיאתי. על מנת שהדג ייצא מצוין, צריך להקפיד על שני דברים. ראשית, הציפוי צריך להיות איכותי ואחיד. ניתן להשתמש בפירורים בסגנון אסיאתי או להכין פירורים בתיבול שאוהבים. בנוסף, הקפידו להכניס את הדג לשמן חם, אבל לא רותח. לאחר מכן, הקפידו לספוג את השמן והגישו מיד.

בישול דג טונה: מנת חלבון בריאה לכל הזדמנות ואירוע

בישול דג טונה יכול להתאים לא רק לבשלנים מאוד מנוסים. למעשה כיום רבים כבר התנסו בהכנתו בצורה כזאת או אחרת והוא כמעט מצרך בסיסי במטבחים רבים, בשל הנוחות והערך התזונתי של הדג. מרכיב זה חוסך זמן בהכנת הארוחה ומציע מקור בריא וטעים לחלבון. בין אם אתם שפים מומחים או רק מתחילים את דרככם במטבח, ניתן להפוך את הטונה למגוון מנות טעימות שמשדרגות כל ארוחה. בשלנים מומחים  מציעים לחשוב מחוץ לקופסה, כי עם שימורי טונה אפשר ליהנות אפילו מהטעם של פילה טונה משובח. על ידי שימוש בו בדרכים בלתי צפויות וחדשות, את או אתה יכולים ליהנות מהיתרונות התזונתיים בלי להשתעמם אפילו לרגע.

בישול טונה יצירתי, כמה כיף לחדש

אמנות בישול הטונה היצירתית טמונה בחשיבה מחדש על המרכיב הנפוץ הזה בדרכים חדשניות. טונה, שלעתים קרובות נחשבת כמתאימה בעיקר בתוך סלטים וכריכים, יכולה להיות תחליף נפלא לעוף, בקר או דגים אחרים, בכל מיני מנות וסגנונות. לא מדובר רק במתכונים שאתם מכירים אלא גם בטוויסטים שכל אחד יכול להמציא. חשבו למשל על חלפת מרכיב מרכזי בארוחה בטונה. גישה זו לבישול עם טונה מעודדת יצירתיות קולינרית ומראה שגם עם המרכיבים המוכרים ביותר ארוחות יכולות להיות מרגשות ושונות.

המון מתכונים, הרבגוניות של טונה

כשמדובר על מזונות עשירים בחלבון, טונה בשימורים בולטת לטובה בזכות יכולת לשלב אותה  בשלל מתכנונים ובזכות קלות השימוש בה, כחומר גלם לבישול. בניגוד לטונה טרייה, שיכולה להיות מאתגרת לבישול למי שאיננו מנוסה, בשל תכולת השומן הנמוכה שלה, שימורי טונה מבושלים מראש ושומרים על מרקם עסיסי. זה הופך את הטונה למרכיב אידיאלי למגוון רחב של מנות, מסלטים ומתאבנים ועד למאפים ומטבלים.

שימורי טונה מציעים גמישות בהכנה עם אינסוף אפשרויות במטבח. בין אם אתם מכינים ארוחה פשוטה או מחפשים מנה מיוחדת, טונה יכולה להיות גולת הכותרת! כך תוכלו ליהנות גם מיתרונות בריאותיים וגם טעמים טעימים על השולחן שלכם. בין אם משתמשים בה כמקור חלבון מהיר הכנה או בתור כוכבת של מנת גורמה, הרבגוניות של הטונה הופכת אותה למרכיב בעל ערך בכל מטבח ובכל סעודה.

שתף
אזור ראשי, לקיצור דרך לחצ/י כפתור ALT + x