איך להרכיב תפריט עם הרבה חלבונים?

אז התחלתם להתאמן לאחרונה ואתם מחפשים לשדרג את התפריט שלכם עם מזונות עשירים בחלבון שיעזרו לכם לשמור על תזונה נכונה ומאוזנת, שמתאימה לאורח החיים הספורטיבי שהחלטתם לאמץ.

בעבר היה נהוג לחשוב שהספורט הוא זה שמשפיע על חיטוב הגוף, אבל היום יותר ויותר בעלי מקצוע מתחילים לקבל את העובדה שהכל מתחיל ונגמר באוכל שאנחנו מחליטים לצרוך. לתזונה יש לפחות 80 אחוזים בעניין.

אז העניין הוא לדעת איך לשלב את הפעילות הגופנית יחד עם תפריט עשיר בחלבונים שמתאים בדיוק לכם. במאמר הזה נדבר על איך להרכיב תפריט עשיר בחלבונים, מה החשיבות של שילוב דג טונה בתוכו, וניתן לכם מתכון אחד שיעורר בכם השראה ויפתח לכם את התיאבון.

איך להרכיב תפריט עשיר בחלבונים?

קודם כל נציין שאם אתם נמצאים בתהליך מקצועי, רצוי שתפנו לאיש מקצוע (תזונאי, מאמן ספורט), כל מה שכתוב במאמר לא מהווה תחליף לחוות דעת מקצועית, זאת המלצה.

כדי להשיג את התוצאות שאתם מחפשים, בין אם מדובר בחיטוב, מסה, או שמירה על אורח חיים ותזונה בריאים, חשוב שתשמרו על תפריט מאוזן. ומה זה אומר? זה אומר שעליכם לצרוך מאכלים שיספקו את כל צורכי הגוף שלכם בחומרים החיוניים. פחמימות, שומנים, חלבונים- כל אלה הם אבני הבניין של הגוף, ולכולם תפקיד חשוב.

עם זאת, הכל עניין של מינונים. אף תזונה שמתבססת רק על אחד מאבות המזון לא הוכחה כיעילה.

כדי לקדם את המטרות שאתם רוצים להשיג, רצוי שתעדיפו לאכול מזונות שמכילים רמה גבוהה של חלבונים, וזאת ביחס לשאר החומרים וכמות הקלוריות בהם. כדי לעשות את זה, בדקו בתווית הערך התזונתי של המוצרים השונים.

העניין הוא, שכל גוף מגיב ופועל בצורה שונה, ולכן חשוב שתיעזרו באיש מקצוע כדי למצוא את האיזון שמדויק לכם. ההערכה היא שאנשים שמבצעים פעילות ספורטיבית באופן שוטף צריכים לצרוך על כל קילו של משקל גוף גרם וחצי של חלבון ביום.

כמעט בכל המאכלים ניתן למצוא חלבונים, השאלה היא מה היחס בין כמות החלבונים לקלוריות.

החשיבות של טונה בתפריט

אחד המקורות הכי טובים לצריכת חלבונים הוא דגים. ערך תזונתי של דג הטונה למשל, נחשב למצוין. במאה גרם של טונה סטארקיסט בשמן תוכלו למצוא 194 קלוריות ו-26 גרם חלבון. ולעומת זאת רק 119 קלוריות ו-27 גרם חלבון אם מדובר בטונה במים.

הטונה היא מאכל מצוין לאנשים שמחפשים להגביר את צריכת החלבון, ולא רק זה- היא גם דלה בקלוריות, עשירה באומגה 3, ואחריה תרגישו תחושת שובע לאורך זמן.

ההמלצה היא לצרוך שני דגים בשבוע, ולכן אם תבחרו לשלב טונה בתפריט עשיר בחלבונים, זה יסגור לכם פינה.

מתכון לדוגמה

הנה מתכון שיעזור לכם לשלב ארוחת חלבונים טעימה בתפריט החדש. את המתכון העלתה לאתר השפית איילת אור.

סלט אבוקדו ופלחי תפוז עם פילה טונה מעושנת:

כל המצרכים שתצטרכו כדי להכין את המתכון הם קופסת סטארקיסט של פילה טונה מעושנת, אבוקדו בשל, פלחי תפוז, שתי כפות בוטנים קלויים ומלוחים, עלי בייבי, שמן זית, מיץ תפוזים טרי, מלח וכף קצח.

אופן ההכנה: סננו את הטונה וחתכו אותה לקוביות, קלפו את האבוקדו וחתכו אותו לקוביות גדולות, חתכו את פלחי התפוז. שפכו את המרכיבים לקערה גדולה, הוסיפו חופן של עלי בייבי, שתי כפות של בוטנים, ואת שלוש כפות המיץ, וערבבו בלי למעוך. לאחר מכן, הוסיפו את שמן הזית יחד עם התיבול.

והנה לכם, סלט מזין, בריא, עשיר, דל בקלוריות ועשיר בחלבונים.

מחכים לכם באתר עוד תפריטים שיעזרו לכם עם בישול דג טונה, טיפים לאיך להכין פילה טונה מוצלח, ומידע מקצועי. סטארקיסט תמיד כאן כדי לתת טוויסט לארוחות שלכם, ולהפוך אותן בקלות לבריאות ומזינות.

שתף
אזור ראשי, לקיצור דרך לחצ/י כפתור ALT + x