איך אכילת טונה יכולה לעזור בהריון?

דרוש לא מעט ברזל לנשים בהריון, את זה את בטח יודעת. ואם עדיין לא התחלת להקפיד על אספקה קבועה – הגיע הזמן!

תקופת ההיריון היא גם ככה תקופה מאתגרת. תנודות מצב הרוח, ההרגשה הפיזית המשתנה והרגשות שלך, גורמים לך לרצות לאכול את כל מה שבא ליד (ולפעמים אין שום דבר רע בללכת אחרי תחושת הבטן).

מה שכן, לא פחות חשוב שתדאגי לאכול גם אוכל מזין. סטארקיסט כאן כדי לעשות קצת סדר בנושא, ולעודד אותך להכניס לגוף את המזון שייתן את המקסימום לך ולעובר שלך.

אין לנו ספק שאת רוצה את ההכי טוב בשביל הילד שלך, ובמקרה הזה, הכי טוב זה בריאות. היא תמיד תהיה במקום הראשון. ולצורך השגתה, מומלץ שתשלבי בתפריט השבועי שלך כמה שיותר מאכלים עשירים בחלבון, ברזל, אומגה 3 וכו'.

במאמר הזה נדבר על היתרונות של הטונה לנשים הרות, וניתן לך 3 מתכונים שווים. אז בואי נתחיל!

איך טונה יכולה לעזור לך במהלך ההיריון?

נתמקד בשני חומרים עיקריים שהטונה מכילה: ברזל ואומגה 3.

בכל זמן נתון יש בגוף שלנו 5 גרם ברזל. הגוף שלנו לא יודע לייצר אותו באופן ספונטני, אלא סופג אותו דרך המזון שאנחנו אוכלים.

אותו ברזל מתחבר לתאי הדם האדומים, ומשחק תפקיד משמעותי. הוא מייצר המוגלובין, קושר מולקולות חמצן ומוביל אותן לכל תא בגוף.

בזמן ההיריון, קורים שני דברים מעניינים: חלק מהברזל בגוף האם עובר לעובר דרך השלייה ונפח הדם שלה עולה.

כתוצאה משני הדברים האלה, הדרישה של הגוף לברזל עולה. אחת הדרכים הטובות לספק אותה היא על ידי צריכת מאכלים עם ברזל.

עוד חומר הכרחי הוא האומגה 3. זוהי קבוצת חומצות שומן הכרחית עבור תפקוד תקין של מערכת העצבים. כמו כן, היא הכרחית לצורך התפתחות המוח של עוברים במהלך ההיריון. מחסור באומגה 3 עלול להוביל לנזק בלתי הפיך.

חשוב לציין שהמאמר הזה לא מהווה תחליף לייעוץ מקצועי בנושא, וכל מקרה אמור להיות מטופל בהתאם לנסיבותיו.

שלושה מתכונים שתוכלי לנסות עוד היום

מתכון סלט טונה

מצרכים: חצי קילו פסטה בצורה המועדפת עלייך, שלוש קופסאות מסוננות של טונה שמן זית, שתי עגבניות תמר חתוכות לפרוסות עגולות, פלפל אדום קצוץ, פלפל צהוב קצוץ, פלפל ירוק קצוץ, שתי שיני שום כתוש, עלי בזיליקום טרי.

אופן הכנה: בשלי את הפסטה בסיר עם מים חמים על פי ההוראות, סנני אותה כשהיא מוכנה וזלפי מעט שמן זית על מנת שלא תידבק. תני לה להתקרר מעט בצד.

טגני על מחבת נפרדת פלפלים יחד עם שום ושמן זית למשך כחמש דקות. הוסיפי לקערת הפסטה את הירקות המוקפצים יחד עם העגבנייה, הטונה ותבלינים לפי הטעם וערבבי היטב.

קשטי עם עלי בזיליקום טריים ושבי להנות מסלט מעולה!

פשטידת טונה

מצרכים: חבילה של בצק עלים, שתי קופסאות סטארקיסט בשמן, ביצה אחת למריחה, קופסת רסק עגבניות מוכן, בצל לבן קצוץ, כפית מלח, כפית פלפל שחור, חמישים גרם צנובר, רבע כוס שמן זית, קצח ושומשום.

אופן הכנה: הפשירי את הבצק בטמפרטורת החדר, טגני את הבצל בשמן זית עד הזהבה, הוסיפי את הטונה יחד עם הצנוברים, רוטב העגבניות והתבלינים. בשלי תוך ערבוב למשך כעשר דקות.

לאחר שהבצק הפשיר, שמני משטח ורדדי עליו שני עלים עגולים (אחד מהם צריך להיות גדול יותר).

הניחי את העלה הגדול על תבנית מתפרקת, שפכי עליו את התבשיל, כסי עם העלה הקטן יותר והדקי את הקצוות היטב.

נקבי את הבצק עם שיפוד, מרחי את הביצה ופזרי מעל שומשום וקצח.

הכניסי לאפייה של 180 מעלות עד שהבצק יזהיב.

לחמניות ממולאות בטונה

מצרכים: קילו קמח אחרי ניפוי, ארבע כפות סוכר לבן, שתי כפות שמרים, כף מלח, חצי כוס שמן, שלוש כוסות מים פושרים, שלושה בצלים לבנים, ארבע פחיות טונה בשמן, שלוש כפות רסק מוכן, שום כתוש, זיתים ירוקים ופטריות.

אופן הכנה: התחילי עם הבצק. ערבבי את הקמח עם השמרים, הוסיפי את הסוכר והמלח, שפכי מים ושמן ולושי בעזרת מערבל. כשהתקבל המרקם הרצוי תני לבצק לתפוח בצד.

גשי לעבוד על המילוי. חממי מחבת עם שמן וטגני את הבצל עד שיזהיב, הוסיפי את הפטריות למשך כמה דקות, הורידי מהאש, סנני והעבירי לקערה.

טגני את הטונה מעט, ושפכי אותה לקערת הבצל יחד עם הזיתים ורוטב העגבניות.

צרי מהבצק לחמניות קטנות בעובי 5 מ"מ, מלאי אותן בטונה ותני להן לתפוח. לפני שאת מכניסה אותן לתנור מרחי עליהן ביצה טרופה ופזרי שומשום מעל.

אפי למשך 40 דקות על 180 מעלות.

 

שתף
אזור ראשי, לקיצור דרך לחצ/י כפתור ALT + x