אחת ולתמיד – טונה בשמן או במים?

 

מזונות עשירים בb12, מזונות עשירים בחלבונים, מזונות עשירים באומגה 3 – נראה שהיום, יותר ויותר אנשים מעדיפים לצרוך מזונות בריאותיים. אותם מאכלים יכולים לספק לגוף שלנו את החומרים המזינים שלהם הוא זקוק כדי לתפקד בצורה הטובה ביותר.

בכללי, נראה שאנחנו בעיצומה של מהפכת בריאות. אם בעבר ענקיות התעשייה של המזון המהיר שלטו בשוק, היום המאזן מתחיל להשתנות. יותר ויותר חברות בריאותיות קמות עקב הביקוש הגדול של האנשים.

אנחנו בסטארקיסט מעודדים את התהליך הזה. הגוף שלנו הוא מקדש ומן הראוי שנבחר להכניס אליו רק את הדברים שעושים לו טוב.

אין לנו ספק שטונה הוא אחד המאכלים הכי מזינים שקיימים שם בחוץ, אבל לא מעט אנשים מתקשים להחליט האם כדאי להם לצרוך טונה בשמן או טונה במים.

אז החלטנו להרים את הכפפה ולכתוב עבורכם מאמר שיעשה קצת סדר בנושא, מקווים שבסופו תגלו באיזה מהסוגים אתם מעדיפים לבחור.

 

היתרונות הבריאותיים של טונה

 

לא סתם אמרנו שטונה הוא מאכל מזין, אנחנו באמת מאמינים בזה. לפני שאנחנו קופצים לדבר על הפלוסים של כל סוג, בואו נדבר על היתרונות הכלליים שלו.

 

הנה כל מה שתוכלו להנות ממנו אם תקפידו לשלב טונה באופן קבוע בתפריט שלכם:

לב חזק- אומגה 3 בדגים, ובפרט בטונה הן חומצת שומן שמסייעות לשמור על כלי הדם מאוזנים, ומורידות רמות כולסטרול בעורקים. הפעולה הזו מאפשרת ללב להזרים דם לכל הגוף ביעילות וככה לשמור על בריאות איתנה. בנוסף, האשלגן המצוי בטונה עוזר להפחית את לחץ הדם. והשילוב בין השניים בטונה מפחיתים את הסיכון להתקף לב ושבץ.

עור בריא- הטונה מכיל וויטמין B שעוזר בשמירה על בריאות העור. כמו כן, יש בטונה גם חלבון שנקרא אלסטין שמעניק לעור מרקם חלק. אכילת טונה מומלצת לאנשים שסובלים מאסתמה של העור.

מערכת חיסונית משופרת- הטונה עשיר במנגן, ויטמין C, סלניום ואבץ. כל אלה וויטמינים ומינרלים שתורמים בחיזוק מערכת החיסון שלנו. כמו כן, הטונה מכיל גם נוגדי חמצון שנלחמים בתוצרי הלוואי של חילוף החומרים התאי ומגנים עלינו מפני מחלות.

משקל יציב- הטונה מכיל כמות קלוריות נמוכה (פירוט בהמשך) והרבה חלבונים שתורמים בבניית מסת שריר. אכילת טונה מסייעת בהרגשת תחושת שובע לאורך זמן.

עצמות חזקות- וויטמין B עוזר בבנייה וחיזוק עצמות, אכילת טונה יכולה למנוע שברים.

אנרגיה מנצחת- טונה נחשב למאכל מזין אך קל. אחרי ארוחה הוא מספק לגוף את בוסט האנרגיה שהוא צריך. להבדיל ממאכלים כבדים אחרים שמשאירים אחריהם תחושת עייפות ורצון לישון.

דג טונה נחשב מזון עשיר במגנזיום, אשלגן, ברזל, וויטמינים וחומצות שומן אומגה 3 – כל החומרים החיוניים לגוף שלנו.

 

טונה בשמן או טונה במים?

 

אז אחרי שדיברנו על כל היתרונות של הטונה, בואו נרד עוד קצת לפרקטיקה. טונה בשמן או במים?

 

חשוב לציין ששני הסוגים מכילים את החומרים המזינים ומגיעים עם היתרונות שצוינו למעלה, אולם במינונים שונים.

ב-100 גרם טונה במים תוכלו למצוא: 104 קלוריות, 25 גרם חלבון, 0 גרם פחמימה, 0 גרם סוכר, 0.6 גרם שומן, 50 מיליגרם כולסטרול ו-170 מיליגרם נתרן.

ב-100 גרם טונה בשמן תוכלו למצוא: 194 קלוריות, 26 גרם חלבון, 0 גרם פחמימה, 0 גרם סוכר, 10 גרם שומן, 2 גרם שומן רווי, 50 מיליגרם כולסטרול ו-400 גרם נתרן.

אנחנו לא מאמינים שיש סוג אחד שמתאים לכולם, בדיוק בגלל זה יש לנו שלל מוצרים. כל אדם בוחר להזין את הגוף שלו בדרך אחרת לפי הצרכים האישיים שלו. אנחנו כאן כדי לשקף לכם את הנתונים ולתת לכם לעשות את הבחירה בעצמכם.

 

איך שלא תבחרו, סטארקיסט תשמח להמשיך לספק לכם דג טונה עם ערך תזונתי נהדר, שיוכל לשמש אתכם לכל מטרה.

אם תרצו תוכלו להציץ באתר שלנו ולחפש עוד מידע או מתכונים טעימים וקלים להכנה.

שתף
אזור ראשי, לקיצור דרך לחצ/י כפתור ALT + x