בריאות טובה נובעת מהרבה מאוד גורמים, ואחד החשובים שבהם הוא תזונה נכונה. הפעם אנו פונים אליכם, אם אתם הורים לילדים קטנים או שאתם הורים למתבגרים. אין הורה שלא תוהה האם הוא באמת עושה מספיק כדי לשמור על הילדים בריאים, מבחינה תזונתית. כשיש כל כך הרבה פיתויים, עם כל המסעדות, האוכל המהיר, התעשייתי, הממתקים, לא קל להשגיח את התזונה שלהם. אז החלטנו להרים את הכפפה ולהסביר כיצד אפילו מאכל מאוד פשוט להכנה, כמו קציצות טונה, יכול להועיל מאוד לבריאות של הילדים.

כשאוכלים יותר מדי בשר, כדאי לעבור לפעמים לדגים

רופאים סבורים שהרגלי תזונה נכונים ישפיעו על הילדים שלנו לא רק בגילאים הצעירים. מלבד החשיבות של מרכיבים תזונתיים איכותיים בזמן שהגדילה מואצת, חשוב לספק לילדים הרגלים נכונים, לכל החיים. אף פעם לא מוקדם מדי להתחיל ללמוד שבשר זה לא הכל בחיים. בהמון משפחות לא עובר יום בלי לאכול ארוחה בשרית עמוסה ולפעמים גם יותר מאחת. ההרגל הזה, שחייבים כל יום בשר, בהחלט לא מועיל לבריאות. בשרים עלולים להיות עמוסים בכולסטרול, בשומן רווי, ואם מדובר בבשרים מעובדים, אז יש בפנים עוד הרבה מרכיבים שלא כדי להרבות בהם יתר על המידה. אם אצלכם בבית הילדים התרגלו לאכול יותר מדי בשר, פשוט מצאו להם תחליף שנראה כמו בשר, טעים לא פחות מבשר, אבל מגוון את התזונה ונחשב לבריא מאוד. קציצות טונה קל מאוד להכין, הן מזכירות במרקם ובמראה את קציצות הבשר ויש בהן חלבון מעולה, מעט מאוד שומן והרבה מאוד בריאות.

קציצות עשירות בטעם אך דלות בקלוריות

קחו כל מתכון קציצות טונה ותיווכחו שזהו מעדן מהיר הכנה ולא צריך ניסיון במטבח כדי שיצא מצוין. אבל הקשר עם בריאות של בני הבית ובפרט של הילדים נובע גם מכך שזהו מאכל טעים מאוד אך יחסית דל בקלויות. אפשר לשלב אותו עם דגן מלא כתוספת או עם סלט קליל ומזין. זהו כלל חשוב לחיים בריאים, עבור הילדים. הסטטיסטיקה מספרת כי יותר ממחצית האנשים כיום לא מרוצים ממשקלם ורבים מהם מוגדרים כבעלי משקל עודף. בקרב ילדים, נמצא כי אחד מכל ארבעה מהם סובל מעודף משקל. אם לא תופסים בזמן את הבעיה, ילד שמן יהפוך למבוגר שמן, עם כל המחלות המתלוות להשמנת יתר. בהחלט לא צריך להפריז לצד השני ותזונת ילדים לא צריכה להיות יותר מדי רזה או דלת קלויות, חשוב האיזון. ארוחה מאוזנת, עשירה בטעם, עם מרכיבים תזונתיים בריאים ונכונים תסייע לילדים לשמור על משקל תקין ולהימנע מהרגלים שמניעים להשמנה.

הכניסו אותם למטבח, לבילוי משותף

אי אפשר לנתק בין תזונה בריאה לבין הכנת מזון ממרכיבים טריים ובריאים. כדי להיטיב ולהנחיל לילדים הרגלי תזונה בריאים, כאשר להיכנס איתם יחד למטבח ומדי פעם להכין ארוחה ביחד. קציצות טונה קל מאוד להכין ואפילו ילדים מאוד קטנים ישמחו לערבב את העיסה של טונה, ביצים, פירורי לחם ותבלינים, ואז ליצור קציצות כדוריות ויפות. תכלו ביחד לקצוץ ירקות, לבשל עגבניות, להוסיף שום כתוש או עשבי תיבול ותפוחי אדמה, כך שתקבלו קציצות טונה ברוטב עשיר. תוך כדי הכנה, למדו את הילדים על חשיבות הירקות הטריים ועל הבישול הביתי. כאשר זוהי דרך הלימוד, הילדים מפנימים את הדברים הללו לא בדרך דידקטית אלא באופן טבעי. מלבד הרגלי תזונה נכונה, מקבלים גם רגעים של נחת והנאה משותפת, במטבח. בילוי שמתאים לכל זמן, ימי חול או חופשות, מתי שמתחשק.

הטיפ האפוי, כשלא רוצים טיגון בשמן

על מנת להפוך את הדברים לטובים אפילו יותר, דעו שניתן להכין קציצות טונה אפויות, במקום מטוגנות. כלומר, אם אתם מבינים שצריך להפחית את המזון המטוגן בבית, אין שום בעיה להגיע לתוצאות מצוינות עם קציצות בתנור. כל מה שצריך לעשות זה להכין את התערובת, ליצור קציצות, להניח בתבנית נייר אפיה ולכוון את התנור ל-180 מעלות. כמה דקות של אפיה בכל צד, והכל מוכן. אפשר לשפוך מעל רוטב או להגיש כמו שהן, עם תוספת חמה טובה בצד, ירקות מבושלים, אורז, תפוחי אדמה או כל דבר אחר שאוהבים.

לא להאמין עד כמה שהן בריאות

רוצים עוד המון סיבות בריאות להכין קציצות טונה לילדים? שימו לב לכל העובדות בריאות הבאות: טונה מכילה שמן דגים בשפע, נמצא כי שמן הדגים עוזר לגוף בפעילות אנטי דלקתית, מחזק, טוב לעיכול ואפילו לעיניים. שמן זה וטונה בכלל טובים למפרקים ואף מסייעים לנטרל רעלים ורדיקלים חופשיים (בזכות נוגדי חמצון). סלניום, לדוגמא, נמצא בשפע בדג והוא עוזר לגוף להישאר צעיר (כלומר מאט את תהליך ההזדקנות).

אם כמו כל הורה מסור גם אתם רוצים שהילדים שלכם יצליחו במבחנים, דעו שאין כמו דגים לשיפור החשיבה ולחידוד המוח. מחקרים מהשנים האחרונות מגלים שצריכת דגים מונעת תהליכים ניווניים במוח, אך לא צריכים לחכות לגיל מבוגר כדי לעזור למוח להישאר יותר חד. אגב, נמצא  כי דגים עשירים באומגה 3 אף משפיעים על הבריאות הנפשית, הם תורמים לשמחה ולאושר. נפש בריאה וגוף בריא – זה אקטואלי ונכון יותר מתמיד. לסיום, נמצא כי טונה מסייעת לחילוף החומרים ותפקוד הבלוטות. עבור ילדים קטנים או כאלה שנמצאים בתהליך ההתבגרות, כל אלה גם יחד מסתכמים בהרבה יותר בריאות.

שתף
אזור ראשי, לקיצור דרך לחצ/י כפתור ALT + x