מיתוסים על דג הטונה

מתרוצצים בעולם שלנו מיליוני מיתוסים שאף אחד מהם לא נכון: המשפט "אם אין לחם שיאכלו עוגות" שיוחס למארי אנטואנט, העובדה שכריסטופר קולומבוס גילה את אמריקה ועוד מלא טובים ואחרים. המזל הגדול הוא שאת חלקם יש באפשרות המדע והמחקר להפריך.

גם סביב הטונה מסתובבים לא מעט מיתוסים וחשבנו שהגיע הזמן לעשות בזה סדר.

מכירים את הסדרה האגדית מכסחי המיתוסים בדיסקברי? באנו לעשות כאן היום בדיוק את אותו הדבר – לקחת מיתוס נפוץ על טונה ולנפץ אותו. למה? כדי שהאמת תצא לאור.

קציצות טונה מקופסא הן עדין מעדן שאין לתאר ואף מיתוס שבעולם לא יוכל לשנות את זה.

בקיצור, שווה לכם להישאר איתנו כאן.

 

מיתוסים נפוצים על טונה

 

בין אם אתם שוקלים להתחיל תזונת חלבונים ובין אם לא, טונה היא מאכל שכדאי לכם לשלב בתפריט שלכם באופן קבוע. הדג מכיל ערכים תזונתיים נהדרים, כמות קלוריות נמוכה, הרבה חלבונים, וויטמינים, מינרלים, אומגה 3 ועוד מגוון חומרים שיספקו לגוף שלכם את כל מה שהוא צריך כדי לתפקד באופן מקסימלי.

העניין הוא שלפעמים מיתוסים עלולים להשפיע על ההחלטה שלנו אם לעשות משהו או לא. אז בואו ניגש למלאכה ונפריך מיתוס מיתוס.

אכילת טונה גורמת להרעלת כספית– טונה מכילה הרבה כספית ולכן אכילה מופרזת יכולה לגרום להרעלה.

מיתוס לא מדויק!

דג הטונה, בנוסף לכל החומרים המזינים והבריאים, מכיל גם כספית. זה נכון.

הכספית היא תרכובת מתכתית שהגוף סופג ממקורות חיצוניים (בעיקר תזונה), ונכון שהרעלת כספית יכולה להשפיע עלינו מבחינה פיזית ונפשית, אבל דעו שטונה הוא אחד הדגים הכי בטוחים לאכילה.

הכמות המומלצת תהיה שלוש עד ארבע קופסאות שימורים בשבוע. אם תקפידו לצרוך את הכמות הזו, אין סיבה שתקבלו הרעלה.

עוד נקודה חשובה בנושא: הטונה של סטארקיסט שונה. ובכלל, טונות שמשווקת בישראל הן בהירות, מכילות כמות קטנה יותר של כספית, ולכן יותר בטוחות לאכילה.

 

אסור לשלב טונה וגבינה– אכילת טונה וגבינה ביחד מעמיסה על הקיבה וגורמת לכך שהחלבונים לא ייספגו ויהפכו לשומנים.

לא נכון, מיתוס על מלא.

גם הטונה וגם הגבינה נחשבים לשני מקורות חלבון איכותיים, והשילוב ביניהם יכול לעבוד טוב (כל עוד הוא לטעמכם).

אין מצב שאחד המאכלים לא יתעכל או ייספג, ויהפוך לשומן אם תאכלו אותם ביחד.

מה שכן, עליכם לשים לב לצריכת החלבון הכללית ביום ולדאוג שהיא מפוזרת היטב. ההמלצה היא לצרוך בין 0.8 גרם חלבון עד 2 גרם חלבון על כל קילו משקל גוף (0.8 לאדם שלא מבצע פעילות ספורטיבית ו-2 גרם לספורטאי).

כל צריכה קלורית שהיא מעבר לכמות הקלוריות שהגוף זקוק לו תוביל לייצור שומן ועלייה במשקל, אין לזה שום קשר לערבוב בין טונה ולגבינה.

אם תאכלו יותר מדי טונה ותהיו במאזן חיובי, חלק מהחומרים שבטונה יהפכו לשומן ויובילו לעלייה במשקל, כנ"ל לגבי גבינה או כל מאכל אחר שאתם צורכים.

זה מתחבר כאן גם לנקודה של הבריאות ולהמלצה לאכול לפי תחושת הבטן ולא מהראש, זכרו שהמטרה של האוכל היא לספק לגוף את האנרגיה שהוא צריך כדי לתפקד.

בקיצור מה שאנחנו באים לומר זה שיש לכם אישור להכין לביבות טונה ולהוסיף מעל קצת גבינה, רק תעשו את זה בבקרה.

חלבון בטונה שימורים לא איכותי כמו בדגים טריים– השימור והאחסון של הטונה פוגמים באיכות החלבון והגוף לא יכול לנצל אותו כדי לבנות שריר כמו שצריך.

לא נכון, מיתוס שנתפס על חם!

החלבונים המצויים בטונה משומרת עוברים תהליכים לפני שהיא נארזת בשימורים, אבל אותם תהליכים לא פוגעים באיכות החלבונים ובטח שלא ביכולת של הגוף להשתמש בהם לבניית מסת שריר.

כל מזון שאנחנו בוחרים לאכול עובר קודם עיבוד ופירוק במערכת העיכול שלנו ורק אז נספג בדם ומועבר לתאי הגוף. ולפיכך, אין הבדל בין חלבון שאתם צורכים בטונה משומרת לבין חלבון שאתם צורכים מדג טרי.

 

עד כאן להיום בפינתנו "מכסחים את המיתוסים" (כי מכסחי המיתוסים כבר היה תפוס). מקווים שהחכמתם ולמדתם.

אנחנו יודעים שכל הדיבור הזה על טונה פתח לכם את התיאבון ובהזדמנות זו נגיד שכדאי לכם לבקר באתר שלנו ולחפש אחרי מתכונים שווים להכנה מהירה: סלט טונה וביצים, קציצות טונה, פסטה עם טונה. כל הטוב הזה מחכה לכם שם.

 

שתף
אזור ראשי, לקיצור דרך לחצ/י כפתור ALT + x