10 עצות לטיפול יעיל באנמיה

חשים עייפים יותר מהרגיל? סובלים מקור בלתי מוסבר? הציפורניים נשברות ואולי השיער נושר? יתכן שאתם סובלים מתופעה של אנמיה המתרחשת מחוסר ברזל.
אנמיה יכולה להתרחש במספר מצבים כאשר הגוף לא מייצר מספיק המוגלובין או המוגלובין אינו פועל כראוי או כאשר הגוף לא מייצר מספיק תאי דם אדומים או אינו מפרק תאי דם אדומים בקצב מהיר מדי.
אנמיה נפוצה יותר בקרב צמחונים, נשים בהריון או קשישים או אצל אנשים שאיבדו דם בפציעה או תאונה אך גם נשים במחזור יכולות לסבול ממצבים של אנמיה, אנשים בעלי מחלות כרוניות ותינוקות בתקופת גדילה מואצת. ישנם אנשים המטופלים במדללי דם שנמצאים באוכלוסיית סיכון לסבול מתופעה של אנמיה.
בין התסמינים שעשויים לבשר על מצב כזה: סחרחורת או חולשה, כאב ראש, חיוורון, קור, תסמונת רגליים חסרות מנוח, נשירת שיער, ציפורניים שבירות, שינויים בחוש הטעם ואפילו צלצולים באוזניים.
חשוב מאוד לבצע בדיקת דם ובמידת הצורך גם קולונוסקופיה, אנדוסקופיה ועוד בדיקות בהמלצת הרופא על מנת לגלות אנמיה, כי אנמיה שאינה מטופלת עשויה להוביל למצב של אי ספיקת לב, דיכאון, סיכון לחטוף זיהומים שונים ועוד. כיצד ניתן לטפל באנמיה?

 

  1. הפסקת מקור הדימום

    יש לאתר מה גורם לאנמיה ואם מדובר באיבוד דם מלבד תקופת הווסת, חשוב להפסיק את מקור הדימום ובמקרים שונים יבוצעו בדיקות שונות חלקן פולשניות על מנת להפסיק את מקור הדימום לרבות פרוצדורות כירורגיות.

 

  1. מקורות תזונתיים לוויטמין 12-B

    אפשר להעשיר את התפריט התזונתי במקורות מזון טובים להשגת ויטמין 12B כגון דגני בוקר בתוספת הוויטמין, בשר בקר, כבד, ביצים ומוצרי חלב כמו יוגורט וגבינות שונות.

 

  1. הגברת ספיגת וויטמין 12-B

    יש מצבים בהם התופעה מתרחשת בעקבות קושי של מערכת העיכול לספוג ויטמין 12-B מהמזון שאוכלים ובמקרה כזה יהיה צורך בתוסף תזונה משלים ואפילו לקבל זריקות בהתאם למצב של הגוף.

 

  1. צריכת חומצה פולית

חומצה פולית (חיונית ליצירת ותחזוקת תאים חדשים במיוחד בתקופת ההיריון וצריכה מספקת שלה יכולה לסייע במניעת אנמיה וקידום בריאות טובה יותר. אפשר למצוא כתוסף וכן במקורות תזונתיים כמו תרד, אפונה שחורה, שעועית יבשה, ביצים, בננות.

 

  1. עירויי דם

    טיפול באנמיה יכול לכלול במצבים שונים בהמלצת רופאים ובעקבות בדיקות שבוצעו טיפול בעירויי דם על מנת להגביר את רמות תאי הדם האדומים.

 

  1. טיפול בחמצן

    אספקת חמצן מיטבית חיונית לתפקוד ובעיקר לזרימת הדם וכיום ישנם אנשים הפונים לטיפול בתאי לחץ בהם התנאים הם אופטימאליים להזרמת חמצן טהור בלחץ גבוה המאפשר את הרוויית הגוף בחמצן.

 

  1. טבליות ברזל

    במידה של מחסור בברזל ניתן לחדש את מאגרי הברזל בגוף באמצעות טבליות או נוזל של המינרל ובמקרים שונים באמצעות זריקות ברזל. לרוב ההמלצה היא לקחת טבליות ברזל או נוזל ברזל בשילוב ויטמין C – ויטמין שיכול לשפר באופן משמעותי את ספיגת הברזל. לחברת מדיטק תוספים ביניהם תוסף המכיל Iron III Hydroxide Polymaltose Complex לטיפול באנמיה הנובעת מחוסר ברזל.

 

  1. צריכת מקורות ברזל

    חשוב לבצע שינויים תזונתיים במצב של אנמיה, כי הגוף זקוק לברזל על מנת לייצר המוגלובין וניתן להשיג מקורות תזונתיים לברזל להעשרת התפריט כמו בשר אדום, דגים או מקורות צמחיים כמו תרד ועלים ירוקים, טופו, עדשים, פירות יבשים, מיץ שזיפים, לחמים מועשרים בברזל.

 

  1. טיפול במצבי כליה

במידה ואנמיה היא תוצר של מחלת כליה, נהוג לטפל בייעוץ רפואי בזריקה מיוחדת של הורמון המיוצר בכליה שיכול לסייע בהפעלת מוח העצם.

 

  1. אכילת דג טונה

דג טונה מהווה תוספת נהדרת לתפריט במיוחד כאשר מתמודדים עם אנמיה כי הדג מכיל וויטמין 12B – גם חשוב וגם טעים!
טונה סטארקיסט עשירה בברזל וכן בוויטמין 12B ונחשבת מקור מצוין לברזל כאשר ידוע גם שספיגת ברזל ממקורות החי טובה יותר מספיגת ברזל ממקורות אחרים כמו קטניות או גרעינים וזרעים שונים. ב-100 גר' טונה סטארקיסט במים יש 1.6 מ"ג ברזל, ב-100 גר' גר' טונה סטארקיסט בשמן יש 1 מ"ג.

 

שתף
אזור ראשי, לקיצור דרך לחצ/י כפתור ALT + x