רעיונות לארוחת בוקר מנצחת

ארוחת בוקר, הארוחה החשובה של היום, צריכה להעניק לנו אנרגיה. היא לא צריכה להיות מכבידה מדי, אך עדיף שהיא תהיה משביעה יחסית ובעיקר בריאה. מחפשים רעיונות לארוחת בוקר מנצחת? קבלו כמה אפשרויות מעולות. ולא, פיתה עם חומוס (עם כל הכבוד) זה לא מה שאנחנו מכוונים אליו.

חביתה משודרגת, שווה וטעימה

יש דברים שהם קלאסיים לארוחת בוקר טובה, למשל חביתה וירקות טריים לצד קפה רענן וטרי הנעשה באמצעות מכונת קפה איכותית ומשובחת. אבל אם רוצים ארוחת בוקר מנצחת, כדאי לשדרג את הקלאסיקה ולהפוך אותה לטובה עוד יותר. אם אתם עמוסים בבוקר, חתכו מבעוד מועד בצל, פלפל או גמבה ועוד שאר ירקות שאתם אוהבים. את הירקות הללו או ירקות אחרים מכל סוג שיש במקרר, הקפיצו על מחבת. כאשר הבצל מזהיב, הוסיפו עשבי תיבול בניחוח של טבע ומעל לכל הטוב הזה טגנו חביתה. ניתן להגיש לצד חלה טרייה או לצד שעועית אפויה ברוטב עגבניות (בסגנון שהבריטים כל כך אוהבים). לצד הקפה, אם תמזגו מיץ הדרים טרי, אז תקבלו ארוחת בוקר אליפות.

כריך מושקע על בסיס טונה

גם חובבי הדגים הנלהבים ביותר לא יפתחו את הבוקר עם דג אפוי בתנור או צלוי על הגריל. לעומת זאת, לפתוח את היום עם ארוחה על בסיס טונה זה רעיון פנטסטי שתמיד מתאים. זה לא רק טעים, הרי דג טונה ערך תזונתי נחשב לגבוה מאוד. יש בו המון חלבון, מינרלים טובים, חומצות שומן בריאותיות וללא שומן טרנס. כריך מושקע על בסיס טונה יכול להשתלב נהדר למשל עם ביצה קשה, עם חצילים ועם בצל קצוץ או קלוי. ניתן להוסיף עלה של חסה ירוקה או גרעיני תירס עסיסיים. את הכריך אפשר להכין מלחמם מחמצת מקמח מלא – לחם בריאות במלוא מובן המילה.

קוואקר משודרג טעים במיוחד

שיבולת שועל יכול להיות תחליף הרבה יותר בריא והרבה יותר טוב לעומת דגני בוקר תעשייתיים. רבות כבר דובר על תוספות הסוכר והצבעים שמוסיפים לדגנים המעובדים, אז טוב לדעת שקוואקר נקי מכל זה. הגדולה הנוספת שלו היא שאפשר להכין אותו בגרסה מתקתקה על בסיס קינמון ודבש או בגרסה מלוחה, לפי הטעם. את הקווקר, שנחשב לבריא מאוד לעיכול ומשביע, ניתן להגיש מבושל, סמיך מאוד או סמיך פחות. אפשר לבשל על בסיס מים או חלב, להוסיף פירות טריים חתוכים או פירות יבשים. ניתן להגיש עם אגוזים ושקדים, לפזר קוקוס קלוי מלמעלה. בארוחה כזאת אין צרך להוסיף לחם והמנה בריאה, משביעה ומתאימה עם הקפה של הבוקר או לצד יוגורט פרוביוטי.

ארוחת בוקר צבעונית ומפנקת

סלט צבעוני ועשיר יכול להיות ארוחה בפני עצמו, אבל אין פה איזה ייחוד שאפשר לשים עליו את האצבע. אם רוצים ארוחה צבעונית, בריאה, מפנקת וטובה, קבלו רעיון לשילוב מנצח. בשביל הצבע האדום, קלו עגבניות שרי חתוכות לשני חצאים או חממו מעט בתנור. בשביל הצהוב, חצו ביצה קשה לשניים ופזרו מעט פפריקה מעל או שלבו פרוסות נאות של גבינה צהובה. בשביל הצבע הלבן, הוסיפו לצלחת מעט קוטג' או גבינה רכה, דלת שומן בסגנון גבינת שמנת. בשביל הירוק, הוסיפו לצלחת עלים ירוקים בטעם שלכם. בשביל עוד ירוק, הוסיפו לצלחת אבוקדו טעים, חתוך לפלחים. בשביל הכתום, מזגו כוס מיץ תפוזים סחוט טרי. בשביל הנשמה, הוסיפו כוס קפה איכותי, כמו שאתם אוהבים. להגיש עם צנים או לחמנייה טרייה זה נהדר.

שתף
אזור ראשי, לקיצור דרך לחצ/י כפתור ALT + x