תפריט יומי עשיר בחלבון

תזונה יומית עשירה בחלבונים יכולה לעזור לנו להשיל ממשקלנו ובעיקר לשמור תחושת שובע. אבל לפני שנרוץ לסופר כדי להצטייד במזונות עשירים בחלבונים, עלינו לדעת שלא כל המזונות העשירים בחלבונים טובים לנו ולדיאטה שלנו, ועלינו לאכול כמות נכונה ומאוזנת של חלבונים כדי ליהנות מהיתרונות הבריאותיים שלהם. חלבון הוא מרכיב חיוני בתזונה היומית שלנו, אך לא כל מקורות המזון לחלבון הם שווים. כדי לבנות תפריט יומי עשיר שיניע את בניית הגוף והשרירים, יאזן את משקל הגוף ויחזק אותו, עלינו להבין אילו מזונות מכילים חלבונים חיוניים ובריאים ולצרוך אותם מדי יום. אז איך נראה תפריט עשיר בחלבון? בואו נבדוק.

חלבונים לחיים בריאים

מחקרים מצביעים על כך שלא כמות החלבון אלא מקור החלבון, הוא שעושה את ההבדל, וכשאנו רוצים להרכיב לעצמנו תפריט יומי עשיר בחלבון, עלינו לשלב בו מזונות שהם עצמם מקור לחלבון מהימן. מהם מקורות החלבון המהימנים? מוצרי מזון כמו שעועית, אגוזים, דגים או עופות. מזונות שאינם מקורות מהימנים לחלבון אך מכילים חלבונים כמו בשר אדום או בשר מעובד, אינם מומלצים ואינם תורמים לגופנו ולבריאותנו ולפיכך מוטב להימנע מהם.

על דגים וחלבונים

דגים הם מקור מצוין לחלבון ומספקים לגוף מינרלים חשובים כמו יוד, סלניום וויטמינים חיוניים כמו B12. באופן כללי דגים הם מקור מהימן לחלבונים ואפשר לגוון אותם בתפריט השבועי וליהנות מהם בכל יום ובכל צורת בישול. אנשים שאוכלים דגים מדי יום מפחיתים משמעותית את הסיכוי למצבים בריאותיים שהם מסכנים חיים כמו מחלות לב או סוכרת. דגים שומניים במיוחד כמו סלמון והרינג עשירים לא רק בחלבון אלא גם בחומצות שומן מסוג אומגה 3 שתומכות בבריאות הגוף בכלל ובבריאות הלב בפרט.

טונה היא מקור מצוין ומהימן לחלבונים. הטונה היא דג רזה, וכמות השומנים בו בעטה ביותר. אפשר לצרוך טונה מדי יום ואף כמה פעמים ביום. אפשר לפתוח קופסת שימורי טונה וליהנות מהטעם המוכר והאהוב שלה ואפשר גם להתענג על סטייק טונה עסיסי בארוחת צהריים מזינה ומשביעה. אפשר להוסיף טונה לסלטים, לכריכים ולחטיפים. כך או כך הטונה מספקת לנו כמות נכבדה של חלבונים, ופעמים רבות די בה כדי להשלים את מכסת החלבונים היומית. עם זאת, נשתדל לא לערבב אותה עם רטבים מוכנים עתירי שומנים וקלוריות כדי לא להעמיס על גופנו משקל לא רצוי.

חטיפי אגוזים ושקדים

אנשים רבים חושבים שאגוזים ושקדים מכילים כמות גבוהה של קלוריות ולפיכך מעדיפים להימנע מהם. עם זאת, הם דווקא מקור חשוב ומהימן לחלבונים, לוויטמינים ולמינרלים וחבל לא להכליל אותם בתפריט היומי. הקפידו על איזון נכון בין השקדים והאגוזים, המתיקו אותם בפירות יבשים ותיהנו מחטיפים מפנקים עתירים בחלבונים. השעות המתאימות ביותר לחטיפי אגוזים טעימים הן תמיד שעות אחר הצהריים שבהן אנו חשים עייפים, מותשים ואף קצת רעבים. שלבו את חטיפי הבריאות המדהימים הללו בקפה של אחר הצוהריים ומיד תרגישו רעננים ומלאי חיות. ודאו תמיד שיש לכם חטיפי שקדים ואגוזים וקפסולות קפה בהישג יד וכך תשלימו את התפריט היומי בכיף ובהנאה.

 

 

 

שתף
אזור ראשי, לקיצור דרך לחצ/י כפתור ALT + x