תזונה מזינה ואיכותית לילדים

כהורים, זו האחריות שלנו, שילדנו יקבלו את התזונה הטובה ביותר האפשרית. איכות המזון נחוצה כדי לאפשר התפתחות תקינה ובריאות לצד הרגלי חיים טובים. תזונה איכותית מניחה את היסודות לעתיד בריא, פיזית ורגשית. תזונת ילדיכם חשובה לכם? במאמר זה נסביר מדוע תזונה איכותית כה חיונית לילדים. נתייחס לחשיבות הבריאותית של מאכלים ונפרט על חשיבות הגיוון במזון שילדים צורכים.

מדוע תזונה איכותית חשובה לילדים?

תזונה מזינה כה חשובה לילדים, מכמה סיבות:

  1. אוכל מזין הוא אבני הבניין של הגוף הגדל. תזונה מזינה ואיכותית חיונית לילדים משום שהיא מספקת את אבני הבניין שתומכות בגדילתם. במהלך הילדות הגוף כל הזמן עובר שינויים מהירים. תזונה מאוזנת מספקת לילדים את הרכיבים המזינים הדרושים לבריאות העצמות, האיברים הפנימיים וכמובן גם התפתחות המוח. תזונה מאוזנת מחזקת את המערכת החיסונית ותורמת לילדות בריאה יותר.
  2. שמירה על משקל תקין. תזונה נכונה ומאוזנת משחקת תפקיד בשמירה על משקל בריא. כידוע, השמנת יתר בילדים גוברת. תזונה מאוזנת על בסיס מזונות בריאים ומזינים מסייעת לילדים לשמור על משקל מתאים לגיל ולגובה. כך מפחיתים סיכון למחלות הקשורות להשמנה ותורמים לאושר וביטחון עצמי גם יחד.
  3. תפקוד המוח זקוק לתזונה בריאה. מזונות עשירים בחומרים מזינים, כגון חומצות שומן אומגה 3, מקדמים התפתחות קוגניטיבית. תזונה נכונה עוזרת לביצועים בבית הספר, שיפור זיכרון, הפחתת קשיי ריכוז ועוד.

למה כדאי לשלב טונה בתזונת הילדים?

טונה היא מקור מצוין לחומצות שומן ולחומרים מזינים נוספים התומכים בגדילה והתפתחות. טונה, למשל, עשירה בחלבון איכותי. מזון כזה חיוני לצמיחה ולגדילה, בריאות וחיזוק של שרירים ורקמות. תזונה עשירה בחלבון עוזרות לילדים לפתח את השרירים ולשמור על משקל גוף בריא. חשוב לא פחות לדעת שטונה מספקת רכיבים מזינים כדוגמת ויטמין D, ויטמין B12 ומינרלים  שונים. אבות המזון הללו חיוניים לבריאות עצמות, שיפור חילוף החומרים, לתפקוד מערכת החיסון ועוד.

חשיבות התזונה המזינה וגם המגוונת

הילדים בררנים? שימו לב שמאוד חשוב להקפיד על גיוון תזונתי. מדי פעם מאכלי בשר, דגים, טונה, ביצים, פירות וירקות ועוד. זכרו כי מזונות שונים מכילים חומרים מזינים ייחודיים שיש פחות באחרים. התזונה המגוונת מבטיחה שפע ומגוון של רכיבים מזינים שכולם נדרשים לגוף. עידוד אכילה מגוונת עוזר למנוע חוסרים תזונתיים ושומר על ילדים בריאים ומאושרים יותר.

הגיוון בתזונה חשוב גם מפני שחשיפת הילדים לטעמים ומרקמים מגיל צעיר עוזרת להפחית הרגלי אכילה בררניים. תזונה מגוונת מעודדת הנאה מאוכל, וכן פיתוח הרגלי אכילה בריאים יותר בטווח הארוך – עד הבגרות. הידעתם? גיוון בתזונת הילדים נחשב כבעל פוטנציאל להפחית אלרגיות מסוימות למזון. אוכל מגוון יכול לעזור למערכת החיסון להסתגל לרכיבים השונים מה שמפחית את הסבירות לחלק מהאלרגיות.

מזונות שונים ולעיתים גם אוכל מהיר הכנה כמו לאנץ בוקס אפשריים כשהכל במידה. לא להפריז ולא להימנע. על ידי שילוב מגוון קבוצות מזון – פירות, ירקות, חלבונים  דגנים מלאים ומוצרי חלב – כך הילדים נהנים מאיזון, בריאות והתפתחות תקינים.

אם כן, תזונה מגוונת ואיכותית לא רק תומכת בגדילה של הגוף אלא חשובה למוח ואף להפחתת קשיי ריכוז או סטרס. אכילה מאוזנת בילדות מכינה את הקרקע להרגלי אכילה בריאים לכל החיים. אין הורה שלא צריך לדעת את זה! אכלו מגוון ותנו לילדיכם דוגמא אישית טובה.

שתף
אזור ראשי, לקיצור דרך לחצ/י כפתור ALT + x