תזונה מומלצת בהיריון

שוב התעוררת בבוקר עם בחילות? סובלת מבחילות בהמשך היום? את לא לבד. נשים רבות סובלות מבחילות בתקופת ההיריון, חלקן בשליש הראשון או האחרון וחלקן במשך כל תקופת ההיריון.
אין ספק שהבחילה מקשה מאוד על התפקוד ופוגעת באיכות החיים, במיוחד בשלב בו את רוצה להקפיד על תזונה מאוזנת המבוססת על הוויטמינים והמינרלים שחיוניים לבריאות והתפתחות העובר.

מה ניתן לאכול כדי להתמודד עם בחילות בהריון? אילו מאכלים יעשירו את התפריט שלך בתקופת ההיריון ומדוע טונה בהירה בשימורים מהווים חלק בלתי נפרד מהתזונה בתקופה זו?

אוכל ושתייה להתמודדות עם בחילות

במצב של בחילות יתכן שמאכלים יבשים יוכלו לסייע לך כמו טוסט או ביסקוויטים. מומלץ לאכול מאכלים קרים, כי ברוב המקרים אוכל חם יכול להעצים את התחושה הלא נעימה.
כדאי לחלק את הארוחות לארוחות קטנות במהלך היום על מנת להימנע מארוחה כבדה ובחילה קשה בעקבותיה ומצד שני – אל תרעבי. דאגי שאת אוכלת ומקבלת את התזונה המועשרת לה את זקוקה.
נשים רבות חשות הקלה הודות למזונות או משקאות עם ג'ינג'ר אותו חולטים או מגרדים וגם ניחוח של לימונים או משקה כמו לימונדה יכולים להקל על הבחילות.
פירות מרוסקים כמו בננה מרוסקת או תפוח מרוסק יכולים לסייע ובכל אופן, חשוב להימנע מהתייבשות. משקאות קרים מתאימים מאוד עבור נשים הרות לשמירה על לחות במיוחד במצב של אובדן נוזלים ותוכלי גם לאכול פירות קפואים מסוגים שונים מסוגים שמותר לצרוך בהיריון.
במקביל – נסי להימנע ממזונות שומניים ומתובלים שעשויים להחריף את התחושה.

חשיבותה של אומגה 3

שומן אומגה 3 שומן דגים הוא בעל חשיבות רבה במיוחד בתקופת ההיריון ומיוחסות לו תכונות חיוביות כמו: הפחתת שומנים בדם, מאבק בדלקות, הפחתת הכולסטרול הרע והעלאת הכולסטרול הטוב. ישנם מחקרים שונים שמעידים על כך שצריכת חומצות אומגה 3 בזמן ההיריון במינון הנכון יכולה לסייע ולתמוך בהתפתחות הקוגניטיבית של העובר, בהתפתחות תקינה של העיניים של העובר, במניעת מצב של לידה מוקדמת ואפילו בהפחתת תסמיני דיכאון אצל נשים הרות.
מקורות לאומגה 3 הם דגים, אגוזי מלך ועוד. דגים כמו טונה במיוחד ממותג מוביל הדואג לאיכותם נחשבים לאופציה לצריכת וויטמינים ומינרלים חשובים בתקופת ההיריון וניתן לשלב את הטונה בהירה המשומרת גם עם ירקות ולאכול את הדג קר בדרך שנעימה יותר בתקופת ההיריון והוא נחשב למנה משביעה.

טונה בתקופת ההיריון

מלבד היתרונות שהוזכרו בנוגע לשמן דגים ולהיותה של טונה בהירה משומרת מנה קרה, משביעה ואהובה. ישנם יתרונות נוספים לאכילת דגים ושילובם בתפריט במהלך ההיריון: דגים עשירים במינרלים כמו אבץ וסלניום שחיוניים לתפקודה של מערכת החיסון ובמיוחד במהלך ההיריון זו עשויה להיחלש בגלל כל השינויים ההורמונאליים וחולשה ולכן, יש חשיבות רבה לחיזוקה של המערכת כך שתתפקד בדרך המיטבית.
בדגים כמו טונה בהירה משומרת יש כמות חלבון יפה וחלבון הוא רכיב שחשוב מאוד לתפקוד ולבריאות ובמיוחד להתפתחות העובר.
בנוסף, הטונה מהווה מקור תזונתי מצוין לצריכת ברזל – מינרל חשוב בו חלה ירידה משמעותית ברוב המקרים בהיריון ונשים מסוימות אף מפתחות בהיריון מצב של אנמיה כתוצאה ממחסור משמעותי בברזל. טונה גם מכילה וויטמין D שחשוב מאוד לתפקוד וכן וויטמין מסוג 12B החיוני להתפתחות המערכת העצבית של העובר.
בכל מקרה, ההעדפה היא לשימורי דגים כמו שימורי טונה בהירה כך שתדעו שאתן צורכות טונה שעברה תהליכי בקרה קפדניים. שימו לב למינון ולצריכת הטונה המומלצת לנשים הרות: בין 240-340 גרם בשבוע של טונה בהירה משימורים בעת ההיריון – כך לפי ה-FDA מנהל התרופות האמריקאי. התייחסו תמיד לתוקף שמצוין על האריזה ודאגו לתנאי אחסון נאותים של הטונה ובחרו מה להוסיף לטונה שלכן בכריך או בסלט. בתיאבון!

 

 

 

שתף
אזור ראשי, לקיצור דרך לחצ/י כפתור ALT + x